Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 5 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 43
  1. #1
    Member
    Geregistreerd
    9 april 2006
    Locatie
    Stekene/Sint-Niklaas
    Berichten
    57

    Standaard Hulp gevraagd ivm reconstructie

    aang


    ps : indien het topic niet in de juiste rubriek staat mag deze zonder probleem verplaatst worden
    Laatst gewijzigd door carphius; 11 september 2007 om 13:47

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 juni 2005
    Locatie
    Eindhoven / Axel
    Berichten
    2.180

    Standaard

    Het spijt me hoor.. maar als je met je eigen domme acties zon gitaar om zeep helpt denk ik dat er hier weinig mensen zullen hier op dit forum zijn die je hierbij willen helpen
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vonk
    Hilarisch, petrucci showt zijn gear: Theyre painted by michael angelo.. eeh.. I don't mean that guitarn00b, i mean the guy that painted Jezus on that ceiling and stuff...
    Ibanez RG 1570 prestige
    Ibanez GSA 60 piëzo
    Ibanez AXS 32 EMG 81/85
    Challenge Jazz Bass

  3. #3
    Member
    Geregistreerd
    9 april 2006
    Locatie
    Stekene/Sint-Niklaas
    Berichten
    57

    Standaard

    gelukkig was jij getuige van de hele gebeurtenis. verder dank voor uw zinvolle bijdrage.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 oktober 2003
    Locatie
    Delft
    Berichten
    1.407

    Standaard

    één woord....



    GAFFA!!!


    Nee, ik zou m naar een gitaarbouwer/ reparateur brengen. Die kan je haarfijn uitleggen hoe of wat én het materiaal ed. leveren voor de reparatie.

    Succes!

    Oja, ik ben vast niet de enige als ik zeg dat ik foto's wil zien
    Laatst gewijzigd door Johannes; 13 oktober 2006 om 00:51

  5. #5
    Member
    Geregistreerd
    9 april 2006
    Locatie
    Stekene/Sint-Niklaas
    Berichten
    57

    Standaard

    nodig wil ik jullie wel van beeldmateriaal voorzien maar sommigen (Nickname je mag je aangesproken voelen) zullen dat misschien als opschepperij aanzien en daar voel ik mij nu niet echt toe geroepen.
    Laatst gewijzigd door carphius; 11 september 2007 om 13:47

  6. #6
    Banned
    Geregistreerd
    29 december 2005
    Berichten
    378

    Standaard

    is de breuk/scheur in de body netjes??, in de zin van, van passen ze weer netjes inelkaar of missen dr stukken?? als de breuk weer strak in elkaar past kan je die in principe met titebond weer lijmen, als er stukjes hout ontbreken kan je mischien beter exopy of iets dergelijk gebruiken, al hoef je denkik niet et verwachten dat je ooit nog egt sustain ut je gitaar zal halen.

    maar goed, een foto zou inderdaad wel helpen om te kunnen zien wat waaraan gedaan kan worden, t is zo nogal moeilijk.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 april 2006
    Locatie
    's-Hertogenbosch, NL
    Berichten
    469

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nickname
    Het spijt me hoor.. maar als je met je eigen domme acties zon gitaar om zeep helpt denk ik dat er hier weinig mensen zullen hier op dit forum zijn die je hierbij willen helpen

    Waarom niet? Het is uiteindelijk maar een stukje hout, en hij wil hem graag weer aan elkaar zetten, waarom zouden mensen hem niet helpen met advies, en iemand die z'n gitaar laat vallen wel?
    Als hij het nou iedere keer zou doen, en hij vroeg je om naar hem toe te gaan om de gitaar te repareren, dan zou ik het wel begrijpen. Maar hij vraag alleen maar advies.

    Ik heb trouwens afgelopen week m'n eerste gitaar (een stagg) aardig kapot gegooit, body was gescheurd (maar niet helemaal doorgebroken), headstock hing nog vast dankzij de snaren (kwam ik achter nadat ik de snaren los had gedraaid, toen viel hij er af). Was niet helemaal de bedoeling om hem kapot te gooien, wilde hem alleen maar op de grooit gooien, maar hij kwam wat ongelukkig neer (ik gebruik hem als m'n noise gitaar, en op de grond gooien geeft altijd wel een leuk geluid).
    Ik heb de kop en de body weer met montage-kit aan elkaar gezet, en hij lijkt weer aardig stevig te zijn. In het vervolg iets voorzichtiger neergooien, en niet meer van twee meter afstand dan maar

    Ik denk niet dat hier speciale producten voor zijn, je kunt volgens mij gewoon iedere lijm/kit/whatever gebruiken die op hout toe te passen is, maar ik ben hier geen expert in, dus zeker weten doe ik het ook niet.

  8. #8
    Member
    Geregistreerd
    9 april 2006
    Locatie
    Stekene/Sint-Niklaas
    Berichten
    57

    Standaard

    @kiem: De scheur in de body is netjes, het staat wel een millimetertje open maar hier mis ik geen stukken hout, aan de bovenzijde is wel degelijk een stuk weg en het lijkt ook dat een gedeelte samengedrukt is. Wat de neck betreft zijn de gaten waar de vijzen zaten toegetakeld en is er een stuk hout weg , het begint aan de 15de fret en gaat helemaal tot het einde,ook is er een scheur zichtbaar. Ik ga morgen even onderhoren wat een nieuwe neck zou kosten want de kans is natuurlijk rëeel dat de neck ook krom staat.


    @pun: Dank voor het begrip , het is inderdaad niet van mijn gewoonte en zoals ik al eerder had aangegeven is de gitaar mij dierbaar.ik ben zuinig op al mijn instrumenten.

    Verder: is de electronica schokgevoelig? Naar mijn weten kunnen magneten ontladen en beschadigt worden door hevige schokken of is dit een misvatting?

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.661

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door carphius
    @kiem: De scheur in de body is netjes, het staat wel een millimetertje open maar hier mis ik geen stukken hout, aan de bovenzijde is wel degelijk een stuk weg en het lijkt ook dat een gedeelte samengedrukt is. Wat de neck betreft zijn de gaten waar de vijzen zaten toegetakeld en is er een stuk hout weg , het begint aan de 15de fret en gaat helemaal tot het einde,ook is er een scheur zichtbaar. Ik ga morgen even onderhoren wat een nieuwe neck zou kosten want de kans is natuurlijk rëeel dat de neck ook krom staat.


    @pun: Dank voor het begrip , het is inderdaad niet van mijn gewoonte en zoals ik al eerder had aangegeven is de gitaar mij dierbaar.ik ben zuinig op al mijn instrumenten.

    Verder: is de electronica schokgevoelig? Naar mijn weten kunnen magneten ontladen en beschadigt worden door hevige schokken of is dit een misvatting?
    volgens mij kunnen ceramische magneten breken waardoor hun magnetisch veld veranderd en dus geluid.
    ik heb een squier, goedkope strat met naar men mij verteld heeft ceramische magneten.
    je ziet dan onder het element een lange staaf.
    is die gebroken dan zou dat je geluid kunnen veranderen.
    en voor de rest, heb ooit een washburn stage, uit de goede tijd, uit zijn tijd geholpen.
    body doormidden.
    maar gewone houtlijm van bison of ander goed merk, niet watervast, een workmate en houtklemmen zijn een probaat middel om dat te verhelpen.
    de schrijnwerker zal er raad mee weten.
    tja en de hals, dat word waarschijnlijk een nieuwe als ik het zo hoor.
    succes

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 december 2002
    Locatie
    Zevenbergen
    Berichten
    1.430

    Standaard

    Ik zou Titebond gebruiken en niet een willekeurig houtlijm. Je kunt het oa krijgen bij Voxhumana.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top