Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 5 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 45

Discussie: lak weghalen

  1. #11

    Standaard

    ik heb even wat schuurpapier gehaalt, 80 grit om maar mee te beginnen.. maar ff onder de slagplaat geprobeert, maar als ik nu ga schuren dan krijg ik zeg maar een golvende body omdat ik dan ook stukken van het hout weg schuur,

    iemand tips ofzo om dit anders te doen?

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juli 2002
    Locatie
    alkmaar
    Berichten
    7.468
    Blog Entries
    2

    Standaard

    ja hoor, schuren met een vlakschuur machine of een schuurblokje
    (en nat schuren gaat het snelst)
    life sucks and then you die

  3. #13

    Standaard

    Heey dankje man!

    gister en vandaag heel lang bezig geweest maar hij is nu kaal en af, k zal snel nog even foto's posten. !

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 september 2005
    Locatie
    0172
    Berichten
    1.054

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fred dons
    ok effe dan
    daarna zou ik liever een wat hardere waxsoort gebruiken om het hout te beschermen (danish wax of iets dergelijks) , zelf gebruik ik dan 600 grit schuurpapier om de wax op te brengen
    Thanx Fred,
    De wax "sealt" dan de poriën begrijp ik?

    maakt dat de hals niet "plakkerig" zoals sommige lak soorten. Dat is juist een van de redenen waarom ik denk aan het verwijderen van de lak.
    When the world is over, we're still the boy's from nowhere, and tonight, tonight we're coming home!

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juli 2002
    Locatie
    alkmaar
    Berichten
    7.468
    Blog Entries
    2

    Standaard

    nee, hoor mits je de wax maar spaarzaam opbrengt, alles wat niet door het hout wordt opgenomen met een tissue verwijderen
    ik schuur daarna nog met 2000 grit schuurpapier net zolang tot het hout een satijnglans krijgt en dan voelt het superglad aan (zonder plakken)

    en inderdaad de was gaat inder porieen zitten en voorkomt dat vocht het hout in kan
    life sucks and then you die

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 september 2005
    Locatie
    0172
    Berichten
    1.054

    Standaard

    Lijkt me een mooi plan!

    nu even wachten op een regenachtige vrije middag!

    Danish wax....had ik dat vorige week in Kopenhagen maar geweten......
    When the world is over, we're still the boy's from nowhere, and tonight, tonight we're coming home!

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 maart 2003
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    449

    Standaard

    Hee Aron Maiden, hoe staat het met die fotoos. ik was benieuwd naar jouw procesverloop...en hoe je verder gaat!

    Vooral ook omdat je een golvende body wilde maken.....of is er niets meer van je tele over??

  8. #18

    Standaard

    Ik wist het ook niet, heb hier en daar wat op internet gekeken, maar kwam er na een tijdje achter dat er niet een "beste manier" is eigenlijk, dus heb ik de verbrander gepakt, een plamuurmes en de schuurmachine en de lak was er binnen no-time vanaf!
    Je moet uiteraard wel uitkijken wat voor hout het is, anders hou je niks over van je gitaar, maar het hout wat ik had was goed bewerkbaar, ook bij hoge temperaturen.



    Dit was het resultaat, moet het nog eventjes schuren met fijner schuurpapier..

  9. #19

    Standaard

    Iemand een tip met betrekking op het vermogen/de temperatuur van het heteluchtpistool als ik dat aandurf?
    Je kan ze met verschillende vermogens kopen.

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Die butsen kun je ook opvullen met blanke nagellak en dan na een paar weken polijsten, toch?

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top