Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 5 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 45

Discussie: lak weghalen

  1. #1

    Standaard lak weghalen

    Hallo,

    ik weet dat het forum vol staat met dit, maar ik krijg nooit het goede antwoord op mijn vraag.

    ik heb dus een zwarte london city comet en wil em graag houds kleur hebben.

    hoe moet ik het nu vanaf stap 1 aan pakken?

    wat ben ik nodig, hoe moet ik het doen enz enz..


    groejtes aron.

  2. #2

    Standaard

    keihard SCHUREN en schuren
    en als het je eigenlijk niet zoveel boeit omdat je de gitaar als knutselopject ziet kun je ook best met een verfbrander aan de slag.
    TE KOOP

    Eminence The Governor 16
    prima speaker in uitstekende staat (nieuw)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bert k
    Pluto was de Romeinse god van de onderwereld. Groot en gruwelijk en afschrikwekkend. En daar noemen we die afgelegen knikker naar, het is een schande. Dat is net zoiets als je Yorkshire terrier Wodan noemen...

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juli 2002
    Locatie
    alkmaar
    Berichten
    7.468
    Blog Entries
    2

    Standaard

    hou er rekening mee dat voor gitaren die dekkend gelakt worden meestal niet het mooiste hout gebruikt wordt, en dat het dus maar afwachten wordt of je wel iets mooi overhoud.

    verder is de lak op de LC bijzonder hardnekkig dus als je geen brander heb ben je inderdaad een tijdje aan het schuren
    makkelijker zou zijn om bijvoorbeeld bij tonefactory een losse ongelakte strat body te kopen (ze zijn er al van eur 62) en die blank te lakken of te olien
    scheelt je een hele hoop werk en dan heb je ook meer controle over het eindresultaat
    life sucks and then you die

  4. #4
    Banned
    Geregistreerd
    7 maart 2006
    Locatie
    Blijdorp
    Berichten
    10.831

    Standaard

    Bij mijn squier met dikke poly laklaag ging het met een verfbrander perfect. Blanke lak vliegt ervanaf, de kleurlak blijft zitten, maar die is dun en er zo vanaf geschuurd.

  5. #5

    Standaard

    Oke dankje!

    maar uhm ja als er dus mischien geen mooi hout onder zit weet ik het nog niet zo goed..

    maar uhmm met welk goedje krijg ik de lak een beetje dof zeg maar? en waar is dat te koop?

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juli 2002
    Locatie
    alkmaar
    Berichten
    7.468
    Blog Entries
    2

    Standaard

    1000 grit (of hoger) schuurpapier (nat) dan wel 3m schuurmatje (fine) nat schuren en daarmee krijg je een doffe lak zonder krassen
    life sucks and then you die

  7. #7

    Standaard

    oke dankjewel!

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 september 2005
    Locatie
    0172
    Berichten
    1.054

    Standaard

    Even hier op door borduren:

    Ik wil de lak van mijn hals af hebben, er zitten wat butsen in en hij is me wat te "plakkerig" komt ook omdat hij vuil is trouwens.

    Het is een Mahonie hals met Ebony toets (LP studio beging 90's dus) zonder binding.
    Hoe kan ik na het verweideren van de lak en verf(schuren, schuren schuren????) de hals het beste "goed" houden. Hij moet wel blank blijven, dus het zal eoa olie worden.
    Wat ziet er het natuurlijkst uit op Mahonie?

    Vanwege wat beschadegingen in de lak van de body heb ik de hoop jaren geleden al laten varen dat dit een pracht gitaar blijft.
    Hij mag dus wat werk schade hebben, Ik help de natuurlijk ontstane schade een beetje, zonder dat het teveel een onnatuurlijke relic wordt.
    When the world is over, we're still the boy's from nowhere, and tonight, tonight we're coming home!

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 september 2005
    Locatie
    0172
    Berichten
    1.054

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door De Beer
    Ik wil de lak van mijn hals af hebben, er zitten wat butsen in en hij is me wat te "plakkerig" komt ook omdat hij vuil is trouwens.

    Het is een Mahonie hals met Ebony toets (LP studio beging 90's dus) zonder binding.

    Hoe kan ik na het verweideren van de lak en verf(schuren, schuren schuren????) de hals het beste "goed" houden. Hij moet wel blank blijven, dus het zal eoa olie worden.
    Wat ziet er het natuurlijkst uit op Mahonie?
    Niemand?

    Pretty please, with sugar on top? Anybody?
    When the world is over, we're still the boy's from nowhere, and tonight, tonight we're coming home!

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juli 2002
    Locatie
    alkmaar
    Berichten
    7.468
    Blog Entries
    2

    Standaard

    ok effe dan

    persoonlijk vind ik mahonie minder geschikt om te olien maar er zijn genoeg mensen die er positieve ervaringen mee hebben dus wat houd je tegen
    (ongelakt mahonie is wel wat kwetsbaar (deukt snel) )

    je kunt inderdaad schuren maar mits je het een beetje netjes doet met spetteren kun je ook eerst proberen met thinner de lak te verwijderen (wel in de buitenlucht en met een masker voor) wat er dan nog over blijft schuur je met 400 grit.

    daarna zou ik liever een wat hardere waxsoort gebruiken om het hout te beschermen (danish wax of iets dergelijks) , zelf gebruik ik dan 600 grit schuurpapier om de wax op te brengen
    life sucks and then you die

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top