Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 17
  1. #1

    Standaard Humbucker voor een strat

    Hallo allemaal

    Ik heb een Squier stratocaster (in 2005 gekocht uit zo'n starters pakket) en ik wil er een humbucker in planten.

    De muziekstijlen die ik tof vind en speel zijn:
    Blues
    Punk en Hardcore
    Hardrock
    Rock 'n Roll/Rockabilly (maar hier koop ik wel een andere giraar voor ooit )

    Ik ben op zoek naar dat hele vette geluid wat je in je borstkast voelt als je je versterker hard hebt staan

    Ik weet niet precies wat voor humbucker geschikt is, ik zit te denken aan een Fender Enforcer Humbucker maar misschien is een Gibson element ook wel bruut.

    Mijn budget is iets van 80/90 euro en ik wil er maar 1 hebben voor in de brug positie.

    Als iemand goede tips heeft, graag

  2. #2

    Standaard

    Een Hotrails van SD? Worden ook wel gebruikt op Marktplaats aangeboden.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 januari 2004
    Locatie
    Net onder Rotterdam
    Berichten
    8.168

    Standaard

    een Hotrail van Seymour Duncan lijkt me wel wat voor jou, die heb je 2e hands al voor een eurootje of 50/60. Ik ben zelf ook een fan van HB'tjes in strats, dat maakt de gitaar erg veelzijdig.

  4. #4

    Standaard

    wat zijn vooral dingen waar je op moet letten als je een humbucker koopt ?

    Die hotrails lijken me wel wat ja, zeker omdat ze zo veelzijdig zijn

  5. #5

    Standaard

    de SD JB mss of de SD '59?
    ik heb zelf ook de SD 59 in men squier strat (ook vna zo een starterspakket)
    Let we : je zal hoogst wss wat moeten freezen in die strat om de humbucker erin te krijgen.

  6. #6

    Standaard

    Mooie smaak heb je trouwens !

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 februari 2006
    Berichten
    2.116

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jorisch
    Hallo allemaal

    Ik heb een Squier stratocaster (in 2005 gekocht uit zo'n starters pakket) en ik wil er een humbucker in planten.

    De muziekstijlen die ik tof vind en speel zijn:
    Blues
    Punk en Hardcore
    Hardrock
    Rock 'n Roll/Rockabilly (maar hier koop ik wel een andere giraar voor ooit )

    Ik ben op zoek naar dat hele vette geluid wat je in je borstkast voelt als je je versterker hard hebt staan

    Ik weet niet precies wat voor humbucker geschikt is, ik zit te denken aan een Fender Enforcer Humbucker maar misschien is een Gibson element ook wel bruut.

    Mijn budget is iets van 80/90 euro en ik wil er maar 1 hebben voor in de brug positie.

    Als iemand goede tips heeft, graag
    Ik heb een Dimarzio Dual Sound humbucker in mijn strat in de brugpositie.
    Als humbucker (dus de 2 spoelen in serie geschakeld) klinkt ie precies hetzelfde als een Dimarzio Super Distortion.
    Lekker heavy! (hangt natuurlijk ook van je amp en randapparatuur af)
    Ik heb ook een klein schakelaartje in de slagplaat ingebouwd (tussen de 5-standenschakelaar en de 2 bovenste potmeters) waarmee ik het element parallel kan zetten.
    Dan krijg je een transparanter geluid, lijkt dan wel een beetje op een Telecaster-sound.
    Bovendien kan ik het element ook nog enkelspoelig zetten voor een meer blues geluid of de meer karakterestieke Strat sound.
    3 verschillende sounds met 1 element!
    Dat maakt de toch al veelzijdige Strat nog veelzijdiger!

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 januari 2004
    Locatie
    Net onder Rotterdam
    Berichten
    8.168

    Standaard

    Ik denk dat met jouw stijlen iedere Humbucker wel toereikend zal zijn. De SD Hotrail heeft weer als voordeel dat het een Humbucker in Singlecoil formaat is, dus makkelijk in je gitaar te monteren.

    Ik heb op 3 strats Humbuckers: een DiMarzio PAF-PRO, De SD Hotrail en de Vintage TallBoy van Rio Grande, alle drie de HB's hebben een medium output met een lekkere vintage-sound...I love them!

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 mei 2005
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    10.209

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jorisch
    wat zijn vooral dingen waar je op moet letten als je een humbucker koopt ?

    Die hotrails lijken me wel wat ja, zeker omdat ze zo veelzijdig zijn
    Als je al gaat voor de normale humbucker, let er dan wel op dat je een zogenaamde f-spaced humbucker neemt. Gibson humbuckers passen, voor zover ik weet, niet in een Strat.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 december 2002
    Locatie
    Zevenbergen
    Berichten
    1.430

    Standaard

    Dimarzio Fasttracks 2, snoeihard!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top