Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 23
  1. #11

    Smile

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door harrie-beton
    Er zijn microfoons van 1000 euro met een flashgeheugen.
    Vond ik zelf wel lollig.

    Ik neem zelf bootlegs op met een digitale videocamera
    Maar Harrie,

    je noemt een interessante optie met die digitale videocam!!!!!!

    Immers prijstechnisch is t veel gunstiger om een goeie cam te kopen (die naast geluid ook nog gratis beeld kan schieten) dan zo'n peperduur standalone hd-recordertje van minimaal 500 euri, maar t valt me op dat niet veel fabrikanten echt specs geven over de recording soundkwaliteit van die dingen....

    hetzelfde zie ik aan die dvd recorders die geen drol meer kosten met giga harddisk, het zou te gek zijn als je zo'n ding hebt om audio mee op te nemen...

    speuren op google levert weinig info over hoe die dingen omgaan met sound...
    het lijkt erop dat gewilde audio formaten niet zomaar ondersteund worden, en dat de div fabrikanten daar een hele bewuste keuze in maken zodat je wel gedwongen bent om naar andere alternatieven uit te kijken, terwijl een dvd recorder met een vette harddisk an sich een goeie optie zou zijn om mee op te nemen, met vast wel goeie ad convertors enzo... maar dan moet je gaan opnemen in een dvd formaat, dan krijg je dus hele heavy bestanden die je dan op je pc weer moet gaan rippen, met alle nadelen van dien, dat is dan weer een omweg.

    jammer dat ik in ieder geval de software van die dingen niet kan kraken...

  2. #12

    Standaard

    Ik vond het ook meteen een geweldig idee, zeker als je ziet hoe klein die dingen zijn. Ik ben alleen bang dat de mic ingang, die gewoonlijk zo'n cheapo minijackje is, voorzien is van een goedkoop baggerpre-ampje, en dat is geen feest...
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nielsje
    Ik snap niet waarom al die metalbands altijd doodshoofden gebruiken.
    Ik vind schoonmoeders veel enger.
    www.aardappeleters.net
    www.sleepwalkers.nl
    Te koop:
    Richwood Hollow body, dikke jazzbak.
    Yamaha APX-SPL II, elektro-akoestische gitaar.

  3. #13

    Standaard

    Ik zit zelf te kijken voor de nieuwe Boss Micro BR. Wil 'm voornamelijk gebruiken voor het opnemen van bandrepetities. Iemand hier al ervaring mee?

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2005
    Locatie
    net niet in friesland :D
    Berichten
    21.363
    Blog Entries
    2

    Standaard

    de 'hobby' DV cams nemen 16 bit 44.1khz op.
    maar.. hebben bijna altijd een niet uitschakelbare automatische opname niveau regeling.. compressor
    er zijn er wel die xlr hebben en handmatig regelen, maar die zijn weer duurder.
    denk aan in de buurt van 1000 2e hands nog.

    ik deed het met een portable datje, aiwai, maar die overleed en als je ziet hoe 'zwitsers horloge' dat er uit ziet :s
    met 2 goedkope dasspeld microfoontjes, condensator, maakte ik prachtige oefen opnames.

  5. #15
    Super Moderator
    Geregistreerd
    8 februari 2004
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    6.213

    Standaard

    Op mijn bandsite staat een filmpje van concertje in een kroegje in ZUIDHORN.
    Dat is opgenomen met een kleine digitale video camera en daarna digitaal (firewire dus zonder kwaliteitsverlies) naar de pc gezet. Het filmpje heeft natuurlijk compressie maar ik vind de microfoon goed genoeg.

    www.besidesdata.nl

    dan video en ZUIDHORN downloaden.
    Vriendelijke groet,

  6. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lampz
    Ik zit zelf te kijken voor de nieuwe Boss Micro BR. Wil 'm voornamelijk gebruiken voor het opnemen van bandrepetities. Iemand hier al ervaring mee?
    Dat ding is 219 euro bij Peter Verspuij... DAT IS NIET DUUR!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nielsje
    Ik snap niet waarom al die metalbands altijd doodshoofden gebruiken.
    Ik vind schoonmoeders veel enger.
    www.aardappeleters.net
    www.sleepwalkers.nl
    Te koop:
    Richwood Hollow body, dikke jazzbak.
    Yamaha APX-SPL II, elektro-akoestische gitaar.

  7. #17

    Standaard

    Was vandaag ff bij Rock Palace in Den Haag maar daar hadden ze 'm niet. Of 'ie binnen zou komen kon de verkoper me nog niet vertellen... Voor niks naar fucking Den Haag gegaan en heb eigenlijk geen zin meer om naar R'dam te rijden...

  8. #18

    Standaard

    Als ik tijd heb zal ik morgen eens bij Verspuij langsrijden, ik zit er vlakbij. Dat ding lijkt me echt handig.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nielsje
    Ik snap niet waarom al die metalbands altijd doodshoofden gebruiken.
    Ik vind schoonmoeders veel enger.
    www.aardappeleters.net
    www.sleepwalkers.nl
    Te koop:
    Richwood Hollow body, dikke jazzbak.
    Yamaha APX-SPL II, elektro-akoestische gitaar.

  9. #19

    Standaard

    Op de website van Verspuy staat dat 'ie november 2006 leverbaar is. Feedback had 'm nog niet binnen en de lokale muziekboer zei ook dat ie aan 't eind van 't jaar er was... Maar volgens mij is het 't wachten waard Tenminste, als die ingebouwde mic een beetje denderend is, anders toch maar is voor de grotere broer van Edirol kijken...

  10. #20

    Standaard

    Effe wachten dan nog. Ik kreeg van de week wel een aanbieding van Pro Music Store van een Korg D4, net zoiets als die Boss, voor 199, maar ik vind de Boss toch mooier...
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nielsje
    Ik snap niet waarom al die metalbands altijd doodshoofden gebruiken.
    Ik vind schoonmoeders veel enger.
    www.aardappeleters.net
    www.sleepwalkers.nl
    Te koop:
    Richwood Hollow body, dikke jazzbak.
    Yamaha APX-SPL II, elektro-akoestische gitaar.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top