Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 612 van 622 EersteEerste ... 112512562602610611612613614 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 6.111 t/m 6.120 van 6220
  1. #6111
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 juli 2008
    Locatie
    D'voart
    Berichten
    154

    Standaard

    Mijn nieuwste aanwinst... nouja al een paar weken in bezit.
    "Kasuga Les Paul Custom Black Beauty": uit de jaren 70
    Ligt van gewicht voor een LP, Alleen heeft een neck/Headstock crack gehad, Daardoor wel een echte vintage player geworden , Speelt als een tierelier.





    weet iemand misschien wat voor een humbuckers dit zijn, er staat allen het nummer 280202 op, heb al op google gezocht maar kon niks vinden. Klinken wel goed...

    Laatst gewijzigd door Henri K; 26 juni 2017 om 23:57

  2. #6112
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 juni 2009
    Locatie
    rechtsboven
    Berichten
    13.557

    Standaard

    Mooie Kasuga! Altijd genieten met zo'n oude Japanner.

    Die pickups lijken de standaard Maxon's uit die tijd, de code werkt als volgt:
    2 = humbucker
    8 = 1978
    02 = maand februari
    02 = dag 02
    Zie https://en.wikipedia.org/wiki/Maxon_...Serial_Numbers
    vrijheid blijheid - Vroeger was heel veel beter.

  3. #6113
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2012
    Locatie
    Zoetermeer
    Berichten
    917

    Standaard

    Bij dezen mijn vaderdag cadeau van twee weken terug; het betreft een LP Standard uit 2007. Helemaal origineel, slagplaat is gelukkig nooit gemonteerd geweest 😎 De '60s hals bevalt me een stuk beter dan die van m'n vorige LP (Traditional). Kwestie van smaak, de Traditional kreeg hierdoor echter dusdanig weinig speeluren, dat hij uiteindelijk het veld moest ruimen. Verder heeft deze Standard een zgn. chambered body, wat resulteert in een Les Paul die net zo veel weegt als m'n strat. Ik ben geen puritein die het verschil hoort tussen massief mahonie en uitgehold hout, ik ben vooral erg gelukkig met een gitaar waarmee ik zonder probleem drie sets kan spelen als het moet. De BB Pro's was ff pielen met de afstelling (hoogte), heb ze nu zo laag als mogelijk omdat ik met name het brug element te schel / bijterig vindt. Heb met Orpheo een afspraak voor na de vakantieperiode om eens te knoeien met de magneten, zijn advies was om de A5's te verwisselen voor zgn. roughcasted unoriented A5's, teneinde de scherpe randjes eraf te halen maar het karakter / sound van de gitaar niet drastisch te veranderen (wat met A2's veel meer schijnt te gebeuren). Maar goed, da's een project voor later, vooralsnog klinkt hij echt niet beroerd hoor, dit zou een kwestie van fine-tuning zijn om een fijne gitaar nog een stapje dichter naar perfectie te krijgen. OK dan bijgaand het bewijsmateriaal 😎






  4. #6114
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 oktober 2002
    Locatie
    Barneveld
    Berichten
    1.614

    Standaard

    Ik mag nu ook een plaatje posten in dit topic. Het is een Gibson LP special faded cherry.
    De pickupringen en pokerchip worden verwisseld met zwarte exemplaren en de volume- en toneknoppen worden zwarte met zilveren reflectoren. Dit is dus een before foto, vanavond het eindresultaat posten.
    Guitars; Gibson ES-335, Gibson SG Classic, Squier Telecaster Affinity, Taylor GS mini Rosewood
    Amps; Koch Studiotone, Marshall Master Lead 5010, Epiphone VJ Head modded Kitty Hawk 1x12 Cab

  5. #6115
    Member
    Geregistreerd
    13 november 2015
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    65

    Standaard

    Heel mooi hoor, proficiat! Wel even die slagplaat monteren

  6. #6116
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 oktober 2002
    Locatie
    Barneveld
    Berichten
    1.614

    Standaard

    Nu met zwart plastic, reflectorknoppen en een zwartwitte trussrodcover. Ook is de bedrading 50's style met onafhankelijke volume. Ik zit alleen nog te twijfelen om er een zwarte slagplaat op te doen van een Custom.

  7. #6117
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 juni 2007
    Locatie
    De Koekstad
    Berichten
    10.352

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door LRS Bekijk bericht
    ...bewijsmateriaal
    Zeer mooi! Is dat een honeyburst?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ash ketchum Bekijk bericht
    Nu met zwart plastic, reflectorknoppen en een zwartwitte trussrodcover. Ook is de bedrading 50's style met onafhankelijke volume. Ik zit alleen nog te twijfelen om er een zwarte slagplaat op te doen van een Custom.
    Daar knapt ie wel van op zeg, mooi hoor! Slagplaatjes zijn overbodig volgens mij.

  8. #6118
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2012
    Locatie
    Zoetermeer
    Berichten
    917

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Henri H Bekijk bericht
    Zeer mooi! Is dat een honeyburst?

    Klopt, honeyburst inderdaad. M'n oude Traditional was een desert burst, ook niet verkeerd, maar daarvan lakken ze de achterkant + hals zwart. Deze heeft de naturel achterkant, vind ik persoonlijk mooier...

  9. #6119
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2012
    Locatie
    Zoetermeer
    Berichten
    917

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Henri H Bekijk bericht
    Slagplaatjes zijn overbodig volgens mij.
    +1 😎
    (10 tekens)

  10. #6120
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 oktober 2002
    Locatie
    Barneveld
    Berichten
    1.614

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Henri H Bekijk bericht
    Daar knapt ie wel van op zeg, mooi hoor! Slagplaatjes zijn overbodig volgens mij.
    Thanks, hij valt een beetje in het niets met de honeyburst van LRS, maar ik ben wel blij met het resultaat.

 

 

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top