Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 602 van 622 EersteEerste ... 102502552592600601602603604612 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 6.011 t/m 6.020 van 6220
  1. #6011
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 januari 2010
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    870

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rogueny Bekijk bericht
    Haha die Lucille op MP kwam me al bekend voor. Heb mijn Lucille ook net verkocht. Ook op zoek naar een geschikte Gibson Les Paul nu. Uit welk jaar is jouw les Paul? En heb je flink moeten lappen?
    hey ja hehe, miss niet heel goedkoop geprijst maar dat is hij wel waard. verder is t een vraagprijs dus niet vast

    Mn LP is uit 09! hij ruikt zelfs nog nieuw! was niet heel duur, maarja alles boven de 1k is toch best veel geld voor mij:P
    Prachtige top, back, neck en alles! allround sta ik er echt versteld van... ik snap nu wat mensen bedoelen met ''goede'' afwerking :P
    Keivette pedal & geardemo's by yours truly:
    https://www.instagram.com/rozhseow/
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TDZH Bekijk bericht
    Wat een prachtig forum is dit toch. Iedereen houd van gitaren en heeft een hekel aan voetbal

  2. #6012
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 juni 2013
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    650

    Standaard

    Gaaf man! Mijn vriendin vraagt me nu ook continu of ik t wel zou moeten doen . Maar goed, als de gitaar goed is hou je er wel direct jaren aan vast, dus wat dat betreft weer goed geinvesteerd. En nu je nog jong bent kun je nog wat geld over de balk smijten
    Deze heeft geen weight relief toch? En een 50's hals?

  3. #6013
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rogueny Bekijk bericht
    Gaaf man! Mijn vriendin vraagt me nu ook continu of ik t wel zou moeten doen . Maar goed, als de gitaar goed is hou je er wel direct jaren aan vast, dus wat dat betreft weer goed geinvesteerd. En nu je nog jong bent kun je nog wat geld over de balk smijten
    Deze heeft geen weight relief toch? En een 50's hals?
    Volgens mij is 'ie weight relieved, zou zelfs de meeste uitgeholde versie kunnen zijn. Een '50 hals lijkt gaaf, maar er zit zoveel verschil tussen de halzen uit die periode, dat het vrij weinig meer betekent dan een leuke marketing kreet.

  4. #6014
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 januari 2010
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    870

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rogueny Bekijk bericht
    Gaaf man! Mijn vriendin vraagt me nu ook continu of ik t wel zou moeten doen . Maar goed, als de gitaar goed is hou je er wel direct jaren aan vast, dus wat dat betreft weer goed geinvesteerd. En nu je nog jong bent kun je nog wat geld over de balk smijten
    Deze heeft geen weight relief toch? En een 50's hals?
    hij is weightrelieved, maar niet chambered. dus swiss cheesed ipv geheel holle body.
    weegt dus alsnog een hoop, ik denk 5kg + ? zal nog ff wegen.
    toen ik hem zag op mp en daarna in t echt dacht ik meteen al dat dit een blijvertje zou zijn
    de Hals is een stuk dikker dan mn studio(slim taper heeft die denk ik ?) maar zeker niet storend.
    al met al een zeer fijne gitaar, zeer goede investering. had ik al gezegd dat ik erg blij was?
    nu kijken hoe ik deze gitaar ga heel laten :P
    Keivette pedal & geardemo's by yours truly:
    https://www.instagram.com/rozhseow/
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TDZH Bekijk bericht
    Wat een prachtig forum is dit toch. Iedereen houd van gitaren en heeft een hekel aan voetbal

  5. #6015
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Mooie Les Paul!
    Ik ben geen kenner, maar ik dacht dat traditionals niet voorzien waren van weight relief dingesen?

    Ik heb ook nog steeds gas voor een LP....maar die prijzen.....een paar jaar geleden (nog niet eens zo gek lang, want anders klopt het vergelijk natuurlijk helemaal niet) kostte een traditional nieuw zo'n €1700,-, en een customshop 1957 vos goldtop rond de €2400,-. Spijt dat ik die toen niet gekocht heb.......en de huidige tweedehands prijzen staan me ook principieel tegen.

  6. #6016
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 februari 2014
    Locatie
    stadje aan een rivier en tussen de fruittelers
    Berichten
    1.598

    Standaard

    't ene hele fraaie...... snap wel dat je d'r zo-een wilde.....
    een aap die wel bananen eet speelt vals

  7. #6017
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 oktober 2007
    Locatie
    Een LP loopt je van de strat.
    Berichten
    17.231
    Blog Entries
    4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rozh Bekijk bericht
    Eindelijk heb ik na jaren een volwaardige les paul! wilde deze al sinds mn 15e hehe :P(24 nu)
    een 2009 traditional in cherry sunburst , gekocht via marktplaats. Was echt MINT MINT MINT...echt zo uit de fabriek leek t wel






    zo blij als een kind

    nu alleen nog even snel mn lucille wegdoen anders kan ik geen brood eten deze maand xD
    Smaeckvolle aanwinst

  8. #6018

  9. #6019
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 januari 2010
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    870

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Mooie Les Paul!
    Ik ben geen kenner, maar ik dacht dat traditionals niet voorzien waren van weight relief dingesen?

    Ik heb ook nog steeds gas voor een LP....maar die prijzen.....een paar jaar geleden (nog niet eens zo gek lang, want anders klopt het vergelijk natuurlijk helemaal niet) kostte een traditional nieuw zo'n €1700,-, en een customshop 1957 vos goldtop rond de €2400,-. Spijt dat ik die toen niet gekocht heb.......en de huidige tweedehands prijzen staan me ook principieel tegen.
    ja die prijsstijging waren mij ook een doornstruik in t oog, vooral omdat dat precies gebeurde toen ik net aan t orienteren was.
    bedoel had ook best een lening willen afsluiten voor een r8 toen, maar is me nu gewoon te gek.

    @erik, er staat niks over traditional les pauls.. heb mijn info onder andere hier vandaan: http://www.robchapman.tv/forum/threa...aul-101.11259/
    Keivette pedal & geardemo's by yours truly:
    https://www.instagram.com/rozhseow/
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TDZH Bekijk bericht
    Wat een prachtig forum is dit toch. Iedereen houd van gitaren en heeft een hekel aan voetbal

  10. #6020
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rozh Bekijk bericht
    ja die prijsstijging waren mij ook een doornstruik in t oog, vooral omdat dat precies gebeurde toen ik net aan t orienteren was.
    bedoel had ook best een lening willen afsluiten voor een r8 toen, maar is me nu gewoon te gek.

    @erik, er staat niks over traditional les pauls.. heb mijn info onder andere hier vandaan: http://www.robchapman.tv/forum/threa...aul-101.11259/
    Oh..........

    "DeCola explains that Gibson USA currently uses three different means of reducing weight and tuning a guitar body’s resonant response. The longest standing of these is what he refers to as “traditional weight relieving,” as used on the Les Paul Traditional"

 

 

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top