Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 562 van 622 EersteEerste ... 62462512552560561562563564572612 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 5.611 t/m 5.620 van 6220
  1. #5611

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fred dons Bekijk bericht
    gibson had in die tijd geen echte 59's als voorbeeld en heeft deze eerste "reissue" redelijk uit de vrije hand gedaan, de topcarve was beter dan de toenmalige productie lp's maar de cutaway loopt te ver naar buiten en er zijn nog wat details die niet kloppen. verder erg goede gitaren (Adjes favoriete LP is een heritage) maar de shape irriteert me mateloos

    Sorry... ik moet altijd 3x kijken naar het verschil....





    Laatst gewijzigd door groovieguitarguus; 14 februari 2015 om 17:18
    Groovie Guitar Guus

    Te koop: Music Man Luke III / Gibson 2006 Faded / Fender Concert II (Rivera ptp amp)

  2. #5612
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.487

    Standaard

    Fender ging gewoon naar de winkel en kwam terug met een oude strat, tele, precision en jazzbass voor de reissue serie. Daar waren ze wel 6500 dollar aan kwijt melde men maar dat hebben ze er wel weer uitgehaald denk ik.
    Het was ook wel nodig, voor een terugkeer van van de kleine headstock gebruikten de de oude mallen, die versleten waren, wat de reden is waarom de Dan Smith en de Fender strat zo'n rare headstock hebben.
    De bodies kregen ze ook pas een beetje in de vingers met de voorbeelden erbij. De seventies strats hadden nog nauwelijk contours en de Dan Smith ging met de losse vinger. Ik pik die body er op een kilometer afstand uit.
    Laatst gewijzigd door Pepe; 14 februari 2015 om 18:14
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  3. #5613
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 april 2006
    Locatie
    Amersfoort
    Berichten
    325

    Standaard

    Mijn beide paultjes. Een bordeaurode '93 studio en een 2011 traditional goldtop.

    What to play or what not to play. Thats the question!

  4. #5614

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door petpas Bekijk bericht
    Mijn beide paultjes. Een bordeaurode '93 studio en een 2011 traditional goldtop.

    Kijk, een paar posts terug heb ik ook mijn studio uit '93 gepost. Geweldig klinkende gitaar is dat.

  5. #5615
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juli 2002
    Locatie
    alkmaar
    Berichten
    7.468
    Blog Entries
    2

    Standaard

    mijn 2011 standard (net gerefinished)


    life sucks and then you die

  6. #5616
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 april 2006
    Locatie
    Amersfoort
    Berichten
    325

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rafke Pafke Bekijk bericht
    Kijk, een paar posts terug heb ik ook mijn studio uit '93 gepost. Geweldig klinkende gitaar is dat.
    Zeker weten. Heb de afgelopen 10 jaar een paar standards gehad maar allemaal weer verkocht omdat ik telkens weer terugkwam bij die studio.
    What to play or what not to play. Thats the question!

  7. #5617

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door petpas Bekijk bericht
    Zeker weten. Heb de afgelopen 10 jaar een paar standards gehad maar allemaal weer verkocht omdat ik telkens weer terugkwam bij die studio.
    Zoveel vergelijkingsmateriaal heb ik helaas niet. Maar ik vind het wel een erg goede gitaar. Die Classic Plus die ik me nu heb aangeschaft klinkt versterkt wel een stuk ouderwetser. Ideaal dus voor de classic rock bands waarin ik speel. Die hals is ook wat dunner dan die van de Studio, wat mij beter ligt. Ik heb namelijk nogal mollepootjes

  8. #5618
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    28.959

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Fender ging gewoon naar de winkel en kwam terug met een oude strat, tele, precision en jazzbass voor de reissue serie. Daar waren ze wel 6500 dollar aan kwijt melde men maar dat hebben ze er wel weer uitgehaald denk ik.
    Het was ook wel nodig, voor een terugkeer van van de kleine headstock gebruikten de de oude mallen, die versleten waren, wat de reden is waarom de Dan Smith en de Fender strat zo'n rare headstock hebben.
    De bodies kregen ze ook pas een beetje in de vingers met de voorbeelden erbij. De seventies strats hadden nog nauwelijk contours en de Dan Smith ging met de losse vinger. Ik pik die body er op een kilometer afstand uit.
    Vreemd. Ik weet dat je meerdere Dan Smith strats (gehad) hebt, maar de headstock daarvan wijkt amper af van het juiste model. Zoals je weet heb ik er zelf ook enkele (gehad - nu nog maar 1) en ik kan ze dus makkelijk naast elkaar, of achter elkaar leggen.
    Wellicht zit de vergissing in enkele andere modellen die Fender, onder leiding van Dan Smith produceerde. En het meest dramatische voorbeeld is wel de Gold on Gold uitvoering. De headstock op dat model is op een kilometer afstand te herkennen. Spuuglelijk ding.
    Maar nogmaals, de Standard uitvoering heeft gewoon de juiste headstock. De body heeft trouwens wel een typisch jaren 70 arm relief en een jaren 50 belly cut. Dat dan weer wel.

    Voor wat bereft de body van de Les Paul..., ik zou graag de correcte shape naast de foute zien. Ik heb geen idee waar ik op moet letten namelijk. Voor het gemak doe ik een beroep op de kenners.
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

    6 voor allen en allen voor 6!!!

  9. #5619
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juli 2002
    Locatie
    alkmaar
    Berichten
    7.468
    Blog Entries
    2

    Standaard

    ze wijken niet allemaal af maar er is een periode binnen Dan smith dat de onderlijn van de headstock niet die typische golflijn heeft
    zie deze headstock, de eerst Dan Smiths heeft gek genoeg een meer correcte vorm dan de iets latere
    life sucks and then you die

  10. #5620
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juli 2002
    Locatie
    alkmaar
    Berichten
    7.468
    Blog Entries
    2

    Standaard

    en voor de heritage les paul moet je voor de body op de cutaway letten die heeft een grote radius dan een vintage les paul

    de heritage heeft ook de voor die tijd kenmerkende grotere headstock en gibson logo (gesloten B en O)

    heritage



    59

    life sucks and then you die

 

 

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top