Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 15
  1. #1

    Standaard Tips nodig voor software voor tablatuur (beginnende leraar)

    Hallo


    Ik ben een beginnende leraar (eigenlijk hobbiest) maar ik ga ff tri outen bij een maat van mij die bassles wil, nu is het alleen zo dat hij altijd hamert over het feit dat hij dingen atijd op tab wil zien.

    Nu vroeg ik mij af of deze software daarvoor goed is.. het heet CEBELIUS ofzoiets ik weet niet wat de echte naam daarom vind ik het niet op google.
    Het gaat hier dus om software die me dus snel helpt tabs te maken zodat ik dat aan het einde van de les mee kan geven , desnoods met ritmes er boven

    any sugestions

    Thanx

    DT

  2. #2

    Standaard

    voor mensen die mij Guitarpro of powertab gaan aansemeren dat moet ik niet , das amateurtisch geneuzel , ik bedoel je gaat toch geen 16 velletje uit printen per nummer ?????

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DTmaster
    voor mensen die mij Guitarpro of powertab gaan aansemeren dat moet ik niet , das amateurtisch geneuzel , ik bedoel je gaat toch geen 16 velletje uit printen per nummer ?????
    Dat is een wel erg amateuristische opmerking ! Beide progjes zijn best OK, en Powertab is gratis. Wanneer je je eigen tabs maakt kun je in beide programma' s er voor zorgen dat je partituren niet te lang worden. Je kunt bovendien gebruik maken van opties zoals: DC, Ds al coda, herhalingstekens.

    Maar als je niks zelf wil uitschrijven dan kom je dus op de powertabs of guitarpro bestanden die anderen hebben gemaakt met minder verstand van zaken. (En dat levert die 16 velletjes waarschijnlijk op, right!? )

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 september 2006
    Locatie
    Zele, Oost-Vlaanderen
    Berichten
    655

    Standaard

    Het is Sibelius

    http://www.sibelius.com/cgi-bin/home/home.pl