Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 15
  1. #1

    Standaard Tips nodig voor software voor tablatuur (beginnende leraar)

    Hallo


    Ik ben een beginnende leraar (eigenlijk hobbiest) maar ik ga ff tri outen bij een maat van mij die bassles wil, nu is het alleen zo dat hij altijd hamert over het feit dat hij dingen atijd op tab wil zien.

    Nu vroeg ik mij af of deze software daarvoor goed is.. het heet CEBELIUS ofzoiets ik weet niet wat de echte naam daarom vind ik het niet op google.
    Het gaat hier dus om software die me dus snel helpt tabs te maken zodat ik dat aan het einde van de les mee kan geven , desnoods met ritmes er boven

    any sugestions

    Thanx

    DT

  2. #2

    Standaard

    voor mensen die mij Guitarpro of powertab gaan aansemeren dat moet ik niet , das amateurtisch geneuzel , ik bedoel je gaat toch geen 16 velletje uit printen per nummer ?????

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DTmaster
    voor mensen die mij Guitarpro of powertab gaan aansemeren dat moet ik niet , das amateurtisch geneuzel , ik bedoel je gaat toch geen 16 velletje uit printen per nummer ?????
    Dat is een wel erg amateuristische opmerking ! Beide progjes zijn best OK, en Powertab is gratis. Wanneer je je eigen tabs maakt kun je in beide programma' s er voor zorgen dat je partituren niet te lang worden. Je kunt bovendien gebruik maken van opties zoals: DC, Ds al coda, herhalingstekens.

    Maar als je niks zelf wil uitschrijven dan kom je dus op de powertabs of guitarpro bestanden die anderen hebben gemaakt met minder verstand van zaken. (En dat levert die 16 velletjes waarschijnlijk op, right!? )

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 september 2006
    Locatie
    Zele, Oost-Vlaanderen
    Berichten
    655

    Standaard

    Het is Sibelius

    http://www.sibelius.com/cgi-bin/home/home.pl

    Sibelius gebruik ik zelf niet, maar wel Guitar Pro en finale (sibelius achtig)

    Guitar pro is wel net zo handig omdat je rechtstreeks de getallen op de tab snaren/lijnen kunt typen.

    Bij finale moet het met noten en dat is in de hogere regionen zeker niet altijd even snel (voor mij) en je bent ook nog niet zeker dat de nummers bij de resulterende tab op de juiste plaats zullen staan.

    Guitar pro is inderdaad wat beperkter in de "Page-setup" maar is toch nog goed genoeg hoor. als je de notenbalk uitschakeld in beeld, dan staat hij ook niet op de print en dat resulteert al snel in 16/2 = 8 paginas

  5. #5
    Toeschouwer
    Geregistreerd
    6 juli 2006
    Locatie
    In m’n vel
    Berichten
    2.659

    Standaard

    waar haal je dat powertab???
    Het leven heeft geen zin.
    Maar ik toevallig wel.
    Maarten van Roozendaal.

  6. #6

    Standaard

    Voortaan in het goede subforum posten... verplaatst
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lutz
    kzou toch maar eens men amp opengooien, je weet tegenwoordig nooit waar al die illegalen zich huisvesten

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 juli 2004
    Locatie
    Zoetermeâh
    Berichten
    2.380

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sjoerd5
    waar haal je dat powertab???
    Surf ff hierheen, dan moet je er wel uitkomen. Je moet de zg. editor even installeren.
    De benodigde ptb bestanden haal je hier, hier en ook hier.
    Suc6!
    Rock on amigos!

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2004
    Locatie
    Alkmaar
    Berichten
    896

    Standaard

    Ik snap je opmerking niet echt. GP is ervoor gemaakt en heeft redelij k uitgebreide printmogelijkheden. Als je tabs wilt maken is er waarschijnlijk geen beter programma. Ik denk eerder dat jij een amateur bent die niet snapt hoe het prorgamma werkt.

    Maar als je je te goed voelt voor GuitarPro kan je idd naar "finale" kijken, dan ben je pas een echte bikkel.
    Joost

  9. #9
    Banned
    Geregistreerd
    30 december 2005
    Berichten
    378

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DTmaster
    voor mensen die mij Guitarpro of powertab gaan aansemeren dat moet ik niet , das amateurtisch geneuzel , ik bedoel je gaat toch geen 16 velletje uit printen per nummer ?????
    dan moet je geen tabs willen slimmerik.

  10. #10
    Toeschouwer
    Geregistreerd
    6 juli 2006
    Locatie
    In m’n vel
    Berichten
    2.659

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rocker_71
    Surf ff hierheen, dan moet je er wel uitkomen. Je moet de zg. editor even installeren.
    De benodigde ptb bestanden haal je hier, hier en ook hier.
    Suc6!
    k snap het nog niet maar ik ga veder proberen
    Het leven heeft geen zin.
    Maar ik toevallig wel.
    Maarten van Roozendaal.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top