Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 7 van 10 EersteEerste ... 56789 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 61 t/m 70 van 94
  1. #61
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.182

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door charlescoenraad Bekijk bericht
    ....gebruik nu de B stand om de koptelefoon aan te sturen......
    B stand ?

    Over het schema:
    De 16 Ohm uitgang wordt belast met 200 Ohm met daaraan parallel een serieschakeling van 56
    Ohm en je koptelefoon. Neem iig een zo laag mogelijke impedantie voor je koptelefoon en zet de impedantieschakelaar op 16 Ohm. Alleen dan kom je zo gunstig mogelijk uit. Met een 8 Ohm koptelefoon kom je op een load van 48 Ohm, toch een afwijking van 300%. De flinke misaanpassing wordt gelukkig wel opgevangen door de stevig in werking tredende tegenkoppeling.
    www.amps-unlimited.nl

    Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

  2. #62

    Standaard

    interessant topic!

    maar toch een vraag:
    amp > 8 ohm cabinet > 8 ohm cabinet (dus je sluit het tweede cabinet aan op de tweede jack van het eerste cabinet), dan krijg je serie= 16 ohm

    Is dat correct?

    Maar hoe zit het nu als je de twee speaker uitgangen van je amp zou gebruiken?
    Als je amp op 8 ohm staat, sluit je daar dan 2 8ohm cabinets of 2 4ohm cabinet op aan?

    merci

  3. #63

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door scabiosa Bekijk bericht
    interessant topic!

    maar toch een vraag:
    amp > 8 ohm cabinet > 8 ohm cabinet (dus je sluit het tweede cabinet aan op de tweede jack van het eerste cabinet), dan krijg je serie= 16 ohm

    Is dat correct?

    Maar hoe zit het nu als je de twee speaker uitgangen van je amp zou gebruiken?
    Als je amp op 8 ohm staat, sluit je daar dan 2 8ohm cabinets of 2 4ohm cabinet op aan?

    merci
    helemaal NIET correct, zowel bij cabinets doorlussen als de twee speaker outputs gebruiken is het doorgaans paralel.
    dus twee cabinets van 16 ohm worden in totaal 8 ohm...

    Om maar eens mijn eigen vraag te beantwoorden...

  4. #64
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 november 2006
    Locatie
    veenendaal
    Berichten
    242

    Standaard

    Even een vraag. Ik heb een oude london city versterker met 2 x 8 ohm en 2 x 16 ohm speakeruitgangen. Nu heb ik ook 2 speakerkasten, 1 van 8 ohm en 1 van 16 ohm. Kan ik dat gelijktijdig aansluiten, in de correcte uitgangen natuurlijk, of is dit schadelijk voor de amp?

  5. #65
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard


  6. #66
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 november 2006
    Locatie
    veenendaal
    Berichten
    242

    Standaard

    Tja, das volgens mij de bedoeling van een sticky.. Maar heeft iemand met kennis een antwoord op de vraag?

  7. #67
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 oktober 2015
    Berichten
    5.053

    Standaard

    Nee. Het zou kunnen als er een 4 ohm aansluiting op zou zitten (check even de trafo! Oude DEA100??). Dan sluit je de 8 ohm kast aan op de 4 ohm en de 16 ohm op de 8 ohm uitgang.

  8. #68
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 november 2006
    Locatie
    veenendaal
    Berichten
    242

    Standaard

    Ja tis een oude dea100. 4 speakeruitgangen, 2 x 8 ohm en 2 x 16 ohm. Maar het kan dan dus eigenlijk niet? Maar 1 kast 16 ohm dus wel in de 16 ohm uitgang. En kan ik de speakers van de 8 ohm kast eventueel zodanig aansluiten dat ze wel beide op 16 ohm aangesloten kunnen worden?

  9. #69
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 oktober 2015
    Berichten
    5.053

    Standaard

    Dan zou je de beide kasten op de 16 ohm moeten aansluiten, dat is het veiligst voor de trafo. Je zult dan wel een hoorbaar verschil in volume van beide kasten hebben.

    Van welk jaar is de versterker?

  10. #70
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 november 2006
    Locatie
    veenendaal
    Berichten
    242

    Standaard

    Das lastig te zeggen. Tis van voor de metalen platen met het logo maar met plexi letters. Begin jaren 70 denk ik dus. Ik wil hem natuurlijk niet kapot maken maar beide op 16 ohm zou kunnen dan?

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top