Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 10 van 10 EersteEerste ... 8910
Weergegeven resultaten: 91 t/m 94 van 94
  1. #91
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 november 2006
    Locatie
    veenendaal
    Berichten
    242

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nico verduin Bekijk bericht
    Zolang de speaker een lagere impedantie heeft dan de speaker uitgang is er niets aan de hand. Omgekeerd (en meest extreem als hij geen speaker aangesloten heeft: dus een open speaker uitgang) kunnen er vonken ontstaan en dan is het gauw gebeurt met de trafo
    Dus in mijn geval beide kasten in 8 ohm? Dat is volgens jou de veiligste optie?

  2. #92
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Volgens mij draait jouw huidige setup zonder problemen toch?

    Maar even rekenen leert dat jij één set van 8 ohm en één set van 16 ohm aansluit. Parallel geschakeld doen die 8 x 16 = 112 en dan gedeeld door 8 + 16 =24 geeft 5,33 ohm als totale impedantie.

  3. #93
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 november 2006
    Locatie
    veenendaal
    Berichten
    242

    Standaard

    Tja, ik weet het nu niet meer zo zeker.. Laatste keer had ik het idee dat het volume af en toe wat minder werd. Ik weet ( nog) niet of het hiermee te maken heeft of dat het door de pedalen oid kwam. Vandaar nog de vraag. Nu alweer even niet kunnen proberen ivm vakantie…

  4. #94
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2008
    Locatie
    Heemskerk
    Berichten
    4.849

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door puntdroad Bekijk bericht
    Tja, ik weet het nu niet meer zo zeker.. Laatste keer had ik het idee dat het volume af en toe wat minder werd. Ik weet ( nog) niet of het hiermee te maken heeft of dat het door de pedalen oid kwam. Vandaar nog de vraag. Nu alweer even niet kunnen proberen ivm vakantie…
    Een versterker die het af en toe minder doet heeft niets te maken met de impedantie... Kan een afzwakkende buis zijn.... jouw gehoor wordt minder .... compnentje wat minder wordt..... slechte verbinding.....

    Maar 5.33 ohm gaat prima op een 8 ohm. Betekent dat de load lijn wat steiler wordt ->minder power in de uitgangstrafo -> minder power uit de speaker.
    Nico


 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top