Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 5 van 10 EersteEerste ... 34567 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 41 t/m 50 van 96
  1. #41
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 mei 2005
    Locatie
    Prinsenbeek
    Berichten
    6.967

    Standaard

    Ik heb ook een JJ ECC803 in eerste positie van me versterker en geen klagen over. Is de versterker zeker ten goede gekomen ten opzichte van de engl buisjes die er in zaten.
    Gitaren: Gibson SG 50th Anni. 24
    Amp: Engl Blackmore, Marshall 1960AX
    Band: Shabby Harrys https://www.facebook.com/shabbyharrys/?locale=nl_NL
    Te koop: niets

  2. #42
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 maart 2010
    Locatie
    sirjansland
    Berichten
    1.553

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nico verduin Bekijk bericht
    Yep. In het HiFi segment worden ze ook nog wel eens als gematched paartje verkocht (ivm 2 kanalen)

    Heeft bij de PI weinig effect. Het verschil is rond de +/- 1dB in gain ook al lopen de triodes aardig uit elkaar. Eea heeft te maken met de constructie van de meeste Long tail phase inverter constructies.
    Deels wordt dit in het ontwerp opgelost door verschillende anode weerstanden (Fender met zijn 100K en 82K). Ceriatone lost dat soms op door een 25K instel potmetertje te gebruiken. De loper aan de + en elke uiteinde aan de anode weerstand. Zo kun je een zuivere balans maken of een bewuste mismatch.
    wat ik begreep zijn de meeste circuits niet eens gebalanceerd, dus heeft het weinig nut om een matched triode in de PI van een gitaarversterker te stoppen... toch zie je regelmatig verkooppraat hierover...

  3. #43

    Standaard

    maar eerlijk, wat vinden jullie daar nou van? 95 euro voor een paar telefunken preamp buisjes, is dat zijn geld waard? ik vind van niet. er word volgens mij veel te veel waarde gehecht aan die zogenaamde vintage hype. alsof vroeger alles veel beter klonk, oke toegegeven, er zijn uitzonderingen, maar het is net of iedereen een spook uit het verleden najaagt, en ik heb het idee dat handelaren daar dankbaar gebruik van maken.

    ik kan me ook nog goed de krakende versterkers herinneren die elke dienst weigerden als je ze nodig had. en fenders voxen en marshalls werden voor lullige bedragen verkocht, en je was blij dat je er van af was. en als ik dan nu zie waar die dingen voor verkocht worden, daar kon je in die tijd wel twee nieuwe voor kopen.

    maar ja toen had ik de ballen verstand van versterkers, en als ik toen de kennis , en de financiele middelen had gehad die ik nu heb, dan had ik mijn krakende versterkers niet verkocht, maar naar een goeie reperateur gebracht, en had ik nu een pracht van een vintage verzameling gehad.
    buter brea en griene sjippe...........................
    wa dat net sizze ken dy hat een hasse lippe

  4. #44
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 februari 2006
    Berichten
    2.116

    Standaard

    Telefunken preamp buisjes, die heb ik ook in m'n JMP2203 gehad
    Ik vond ze helemaal geweldig, ik wou dat ik ze nog had!
    Heeft natuurlijk alles met smaak te maken, maar daar kunnen imho de Tung Sols en zelfs NOS Philips Miniwatt buisjes niet tegen op...
    En ze zijn duur, maar van waanzinnig goede kwaliteit.
    Ze gaan zo maar 10 jaar mee, dat ga je met de moderne buisjes niet redden...
    Laatst gewijzigd door jerome; 7 april 2010 om 21:23

  5. #45

    Standaard

    ach ja, je zult vast wel gelijk hebben, ik vind de philips miniwat al goed klinken, maar 95 euro? ik vind dat overdreven, maar ja zo zit de markt nou een keer in elkaar vrees ik. dat zal ik met mijn gemopper vast niet veranderen.

    maar soms kom je ze ook gewoon tegen in een ouwe radio, oid. zag laatst op de vuilstort een ouwe radio liggen met telefunken buisjes, alleen zaten daar niet de buisjes in die ik nodig had, maar met een beetje geluk vind je ze op de rommelmarkt.
    buter brea en griene sjippe...........................
    wa dat net sizze ken dy hat een hasse lippe

  6. #46
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2008
    Locatie
    Heemskerk
    Berichten
    4.849

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rinaldo Bekijk bericht
    ach ja, je zult vast wel gelijk hebben, ik vind de philips miniwat al goed klinken, maar 95 euro? ik vind dat overdreven, maar ja zo zit de markt nou een keer in elkaar vrees ik. dat zal ik met mijn gemopper vast niet veranderen.

    maar soms kom je ze ook gewoon tegen in een ouwe radio, oid. zag laatst op de vuilstort een ouwe radio liggen met telefunken buisjes, alleen zaten daar niet de buisjes in die ik nodig had, maar met een beetje geluk vind je ze op de rommelmarkt.
    Die oude buisjes gaan maar 1 richting op in prijs... omhoog. Worden steeds schaarser. Goed of niet goed. Er zijn nog steeds veel mensen (vooral in het buitenland) die ze koste wat kost willen hebben. Dus gaat de prijs omhoog. En of ze het waard zijn... is niet relevant... Is wat iemand ervoor wil betalen.
    Nico


  7. #47

    Standaard

    De prijzen van NOS buizen zijn echt extreem... Als ik kijk naar wat ik heb en wat het waard is dan schrik ik zeg... Pas keek ik naar de ebay verkoop prijzen en mijn grote doosje ecc81's zal wel boven de 1000 euro uitkomen... en heb dan nog een ecc83 doosje en die zijn duurder

    Vind ze toch wel veel lekkerder klinken die NOS buizen...heb wel goede ervaring met de kwaliteit van JJ, vind ze betrouwbaar maar de klank tja...

  8. #48
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2005
    Locatie
    net niet in friesland :D
    Berichten
    21.363
    Blog Entries
    2

    Standaard

    ik heb een tijd geleden een 1954 philips ecc83 (o.i.d.) in mijn marshall gedaan.
    ik weet dat het een 1954 buisje is want hij komt uit de recorder die mij pa kocht in dat jaar.
    ik hoorde wel iets verschil, maar ik hoorde meteen ook dat het net nieuwe gouden pennen V1 buisje kaduuk was.
    die haalde ik er dus uit voor de philips.

    toen ik een paar dagen later die nieuw kreeg bleef de philips nergens.
    die kan natuurlijk ook over zijn branduren geweest zijn

  9. #49
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 maart 2010
    Locatie
    sirjansland
    Berichten
    1.553

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jerome Bekijk bericht
    Ze gaan zo maar 10 jaar mee, dat ga je met de moderne buisjes niet redden...

    ja hoor, ik heb met de preamp buizen van mijn DSL100 zo'n 10 jaar gedaan... heb ze daarna verwisseld, maar altijd op reserve gehouden... je weet nooit...

    laatst een jaar oude tungsol (nieuwe productie) die de geest gaf
    de JJ's houden het langer vol en ik moet zeggen dat ik dat donkere toch iets lekkerder vind...
    nog een telefunken uit een ouwe dynacord PA-versterker gerukt en in V1 gestopt, maar ik hoorde geen verschil... heb ook een aantal 5751 buisjes van general electric... hebben iets minder gain dan een ecc83

  10. #50

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sjaak1990 Bekijk bericht
    De prijzen van NOS buizen zijn echt extreem... Als ik kijk naar wat ik heb en wat het waard is dan schrik ik zeg... Pas keek ik naar de ebay verkoop prijzen en mijn grote doosje ecc81's zal wel boven de 1000 euro uitkomen... en heb dan nog een ecc83 doosje en die zijn duurder

    Vind ze toch wel veel lekkerder klinken die NOS buizen...heb wel goede ervaring met de kwaliteit van JJ, vind ze betrouwbaar maar de klank tja...
    zou wel eens in jouw doosje willen snuffelen
    buter brea en griene sjippe...........................
    wa dat net sizze ken dy hat een hasse lippe

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top