Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 10 EersteEerste ... 23456 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 40 van 96
  1. #31
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.182

    Standaard

    Een 803 heeft voor zover ik weet betere eigenschappen en is door de fabrikant als zodanig geselecteerd. Vooral op het gebied van ruis/brom presteerd dit type beter. Het is dan verstandig deze als eerste trap te gebruiken.

    Gematched of ongematched, dit doet niets af aan de noodzaak voor bias afstellen. Twee veschillende buizen moet je ook zo goed mogelijk afstellen maar met een paartje krijg je natuurlijk net iets beter resultaat.

    Frans.
    www.amps-unlimited.nl

    Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

  2. #32
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 oktober 2007
    Locatie
    Katlijk
    Berichten
    4.088

    Standaard

    Wat betreft de hoeveelheid gain is er dus geen verschil met de ECC83?
    Te koop: ENGL Blackmore top + ENGL 412 Standard cabinet + Z5 footswitch

  3. #33
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.182

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JohnLord Bekijk bericht
    Wat betreft de hoeveelheid gain is er dus geen verschil met de ECC83?
    Volgens de datasheet is de versterking voor beide typen 100x dus zou de gain gelijk moeten zijn, ook omdat de gain mede wordt bepaald door omliggende componenten.

    Frans.
    www.amps-unlimited.nl

    Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

  4. #34

    Standaard

    ECC803S is dezelfde buis als ECC83. Vanaf omstreeks 1960 is Telefunken geselekteerde buizen gaan leveren die van een afwijkende typeaanduiding werden voorzien. Versterking en vervorming zijn identiek aan de standaard buis maar ruis, brom en capaciteiten zijn echter de laagst haalbare waarden.

    Voor de gitaar is deze buis totale overkill, ze is bedoeld voor gebruik onder laboratoriumomstandigheden. Klankmatig zijn Telefunkies niet onaardig vanwege het (relatief) hoge aandeel tweede harmonische in de vervorming. Als ze nog goed meet kun je er een aardige duit voor ontvangen op ebay. Buizen die 20% of meer hebben ingeleverd op de nieuwspecs zijn niet erg waardevol meer...

  5. #35
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 april 2006
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    220

    Standaard

    De JJ/Tesla EC803S hebben mij erg teleurgesteld. Van de 10 die ik er laatst heb gekocht waren er 8 zodanig microfonisch dat ze onbruikbaar waren. Ik hoef ze niet.

  6. #36

    Standaard

    er worden tegenwoordig behoorlijke woekerprijzen gevraagd voor zogenaamde nos buisjes. heb deze week nog iemand gemaild die twee telefunken ecc83's te koop had staan, ik schrok me rot toen hij de prijs doormailde. 95 euro voor een setje.

    ik kon ook wel wat goedkopere buisjes krijgen, nl. philips miniwat ecc83 kosten maar 45 euro voor een gematched paartje. nou volgens mij hoeven voorversterker buisjes niet gematched te worden, en die prijzen vind ik belachelijk. voor een set eindbuizen oke, maar voorversterker buisjes?

    btw die philips miniwat buisjes klinken trouwens wel goed. heb toevallig deze week een paar uit een ouwe geloso getrokken, en die klinken in mijn marshall 4010 combo bijzonder goed.
    buter brea en griene sjippe...........................
    wa dat net sizze ken dy hat een hasse lippe

  7. #37
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 maart 2010
    Locatie
    sirjansland
    Berichten
    1.553

    Standaard

    dankzij internet rijzen de prijzen voor NOS echt de pan uit, ja... eerlijk gezegd, vind ik het de prijs niet waard... een snarenwissel voor de prijs van een huidige productie ecc83 doet meer voor het geluid

    bedoelen ze met dat "matched" niet de dubbele triode's die in zo'n buis zitten?
    je leest vaak dat zo'n buis nodig schijnt te zijn voor de laatste voorversterkerbuis in het signaal, de zogenoemde fasedraaier... volgens de meeste insiders is dit pure verkooppraat... ik gebruik zelf ook geen matched triode's en de versterker vaart er wel bij

  8. #38
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2008
    Locatie
    Heemskerk
    Berichten
    4.849

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rinaldo Bekijk bericht
    er worden tegenwoordig behoorlijke woekerprijzen gevraagd voor zogenaamde nos buisjes. heb deze week nog iemand gemaild die twee telefunken ecc83's te koop had staan, ik schrok me rot toen hij de prijs doormailde. 95 euro voor een setje.

    ik kon ook wel wat goedkopere buisjes krijgen, nl. philips miniwat ecc83 kosten maar 45 euro voor een gematched paartje. nou volgens mij hoeven voorversterker buisjes niet gematched te worden, en die prijzen vind ik belachelijk. voor een set eindbuizen oke, maar voorversterker buisjes?

    btw die philips miniwat buisjes klinken trouwens wel goed. heb toevallig deze week een paar uit een ouwe geloso getrokken, en die klinken in mijn marshall 4010 combo bijzonder goed.
    En dat gaat ie nog vangen ook. Vooral richting Japan.
    Nico


  9. #39
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2008
    Locatie
    Heemskerk
    Berichten
    4.849

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door big dooley Bekijk bericht
    bedoelen ze met dat "matched" niet de dubbele triode's die in zo'n buis zitten?
    Yep. In het HiFi segment worden ze ook nog wel eens als gematched paartje verkocht (ivm 2 kanalen)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door big dooley Bekijk bericht
    je leest vaak dat zo'n buis nodig schijnt te zijn voor de laatste voorversterkerbuis in het signaal, de zogenoemde fasedraaier... volgens de meeste insiders is dit pure verkooppraat... ik gebruik zelf ook geen matched triode's en de versterker vaart er wel bij
    Heeft bij de PI weinig effect. Het verschil is rond de +/- 1dB in gain ook al lopen de triodes aardig uit elkaar. Eea heeft te maken met de constructie van de meeste Long tail phase inverter constructies.
    Deels wordt dit in het ontwerp opgelost door verschillende anode weerstanden (Fender met zijn 100K en 82K). Ceriatone lost dat soms op door een 25K instel potmetertje te gebruiken. De loper aan de + en elke uiteinde aan de anode weerstand. Zo kun je een zuivere balans maken of een bewuste mismatch.
    Nico


  10. #40
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2008
    Locatie
    Heemskerk
    Berichten
    4.849

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door master99 Bekijk bericht
    De JJ/Tesla EC803S hebben mij erg teleurgesteld. Van de 10 die ik er laatst heb gekocht waren er 8 zodanig microfonisch dat ze onbruikbaar waren. Ik hoef ze niet.
    Die ervaring heb ik niet. Ben over het algemeen wel tevreden over die 803's.
    Nico


 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top