Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 10 van 10 EersteEerste ... 8910
Weergegeven resultaten: 91 t/m 96 van 96
  1. #91

    Standaard

    Jammer dat ze er zo mee om gaan. Als alle 6L6 buizen redplaten is er iets aan de hand. Zo doorgaan vernaggeld de versterker alleen maar.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

  2. #92
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.182

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dreverhaven Bekijk bericht
    Even een vraagje. In de oefenruimte waar ik speel staat een blackface Twin Reverb. De buizen die erin zitten zijn helemaal oranje van kleur als ie aanstaat, alle vier. Ook gaat de amp heel zacht. Hij staat op vol 6, terwijl ik normaal nooit verder dan standje 3 kom. Er komt daarnaast een zee van ruis en treingeluiden uit. Het lijkt me duidelijk dat de pitten op zijn. Echter, het is niet mijn amp en ze willen er daar pas wat aan doen wanneer er hij helemaal geen sjoege meer geeft. Kan dat kwaad? Gaat er meer kapot wanneer de buizen volledig de geest geven? Ik vind het best apart om er zo mee om te gaan eerlijk gezegd.

    Zo te horen is je negatieve voeding defect. Buisjes gaan zo heeeeel hard dus als je hem al een uurtje hebt aanstaan kan je ze wel weggooien. Lijkt een servicebeurtje te worden



    Owja, Fenders hebben best stevige trafo's maar je kan er donder op zeggen dat je straks een trafo kwijt bent. Voor de rest staat alles onder stevige belasting natuurlijk. Doet me denken aan een oldtimer waar alleen vol gas in z'n èèn mee gereden wordt, zonde hoor.

    Verwijs ze maar naar dit topic, misschien krijgen ze dan wat meer respect voor hun gear.
    Laatst gewijzigd door cluseau; 16 maart 2015 om 20:20
    www.amps-unlimited.nl

    Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

  3. #93

    Standaard

    Ja zal ik doen. Het is jammer, want het zou een hele mooie amp kunnen zijn. Hij klinkt nu ook niet lekker. Mist druk, laag, dynamiek. Niet wat je van een Twin gewend bent. Ik heb echt nog nooit zo'n ruis uit een versterker horen komen. Als je buizen op zijn kunnen er wel wat bijgeluiden optreden, maar dit is echt continu en vrij hard.

  4. #94
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.182

    Standaard

    Maak alleen niet de vergissing er een paar nieuwe buizen in te prikken want zo makkelijk kom je er niet vanaf.
    www.amps-unlimited.nl

    Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

  5. #95

    Standaard

    Balen. Toen ik daar voor het eerst binnenliep was ik als een kind zo blij dat er zo'n amp stond. Blijkt ie half naar de gallemiezen te zijn. Ik heb het zojuist allemaal doorgegeven en ik hoop dat ze er wat aan gaan doen. Zoals gezegd, het is niet mijn versterker, dan was het een ander verhaal geweest, maar ik zou wel erg blij zijn als dat ding heel blijft en gerepareerd wordt.

  6. #96
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.182

    Standaard

    Zo erg hoeft het niet te zijn hoor. Meestal een kwartetje buizen met buisvoetjes en voedingselko's. Dat is wel een investering maar de amp kan er dan weer tientallen jaren tegenaan. Die investering is hij dubbel en dwars waard.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top