Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 65 1231151 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 646
  1. #1

    Standaard Wie vinden jullie de meest overschatte gitarist?

    Hoi

    Ik wilde graag eens weten wie jullie de meest overschatte gitarist vinden.
    Het zit nl zo, telkens ik BB King hoor,word ik gewoon zenuwachtig, djeezes wat speelt die akelig, die heeft geen sound en technisch en muzikaal is het ook maar beperkt en toch wordt hij zo bejubeld???? Ik snap der niks van.

    Verder ben ik ook helemaal geen fan van de notenneukers zoals er zijn: Vai, Satriani,Petrucci en worst of all: Malmsteen, wat een zeikerd

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door joesman
    Hoi

    Ik wilde graag eens weten wie jullie de meest overschatte gitarist vinden.
    Het zit nl zo, telkens ik BB King hoor,word ik gewoon zenuwachtig, djeezes wat speelt die akelig, die heeft geen sound en technisch en muzikaal is het ook maar beperkt en toch wordt hij zo bejubeld???? Ik snap der niks van.

    Verder ben ik ook helemaal geen fan van de notenneukers zoals er zijn: Vai, Satriani,Petrucci en worst of all: Malmsteen, wat een zeikerd
    Meest overschatte gitarist: Eric Clapton. Die man maakt de laatste 25 jaar gladde popliedjes en qua (blues)gitarist heeft ie steeds muzikaal en technisch steeds minder te melden.
    En zijn techniek is irritant en tone vind ik ook niet je dat.
    Ik weet dat ik veel mensen nu erg beledig, die hem wel heel goed vinden maar dit is puur mijn mening. Die man heeft wel al met al zo'n 100 miljoen platen verkocht, dus ja goed.... op basis daarvan is ie een grote artiest natuurlijk.

  3. #3

    Standaard

    Meest overschatte gitarist: Eric Clapton. Die man maakt de laatste 25 jaar gladde popliedjes en qua (blues)gitarist heeft ie steeds muzikaal en technisch steeds minder te melden.
    En zijn techniek is irritant en tone vind ik ook niet je dat.
    Ik weet dat ik veel mensen nu erg beledig, die hem wel heel goed vinden maar dit is puur mijn mening. Die man heeft wel al met al zo'n 100 miljoen platen verkocht, dus ja goed.... op basis daarvan is ie een grote artiest natuurlijk
    die was ik inderdaad ook nog vergeten, bedankt voor je hulp

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door joesman
    die was ik inderdaad ook nog vergeten, bedankt voor je hulp
    graag gedaan....

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.529

    Standaard

    BB King kan wel een verhaal vertellen met zijn gitaar. Dat vind ik wel knap. Voor de rest vind ik hem eigenlijk ook maar een irritante notenpieler.
    Sound is voor iedereen persoonlijk, ik hou wel van een dikke cleane sound. Technisch kan ie ook wel wat, maar het is idd niet echt eenvoudig om naar te luisteren.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 december 2002
    Locatie
    Zevenbergen
    Berichten
    1.430

    Standaard

    Overschat... Vai, Satriani, Petrucci, Johnson, Malmsteen etc

    Nee, geintje. Ik vind Akkerman behoorlijk overschat. Van het type 'waarom makkelijk doen als het moeilijk kan'. Daarbij opgeteld zijn ego, meer dan genoeg reden voor mij i.i.g.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.529

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hassent
    Overschat... Vai, Satriani, Petrucci, Johnson, Malmsteen etc

    Nee, geintje. Ik vind Akkerman behoorlijk overschat. Van het type 'waarom makkelijk doen als het moeilijk kan'. Daarbij opgeteld zijn ego, meer dan genoeg reden voor mij i.i.g.
    +1, als het ego van Akkerman voorbij komt, wordt het er donker van in huis...
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 december 2002
    Locatie
    Zevenbergen
    Berichten
    1.430

    Standaard

    Inderdaad, het ego van akkerman is zo groot dat het niet eens op m'n breedbeeld TV past

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 januari 2006
    Locatie
    Haarlem
    Berichten
    6.996

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door joesman
    Hoi

    Ik wilde graag eens weten wie jullie de meest overschatte gitarist vinden.
    Het zit nl zo, telkens ik BB King hoor,word ik gewoon zenuwachtig, djeezes wat speelt die akelig, die heeft geen sound en technisch en muzikaal is het ook maar beperkt en toch wordt hij zo bejubeld???? Ik snap der niks van.

    Verder ben ik ook helemaal geen fan van de notenneukers zoals er zijn: Vai, Satriani,Petrucci en worst of all: Malmsteen, wat een zeikerd
    Hmm, ik weet het niet hoor, ik vind BB King juist wel waanzinnig...
    Je haalt hem er zo uit, hij hoeft maar een paar noten te spelen en je weet dat hij het is, lekkere dikke, zoete en niet slappe sound, steviger dan bijvoorbeeld Robben Ford en Larry Carlton die ik altijd zo'n zeikerige beetje gaye toon vind hebben...
    Bovendien kan die man waanzinnig goed zingen en is hij echt megaoud en speelt hij nog steeds bijna even goed, dat kan je van veel oudere artiesten niet zeggen...

    Vai is heel erg vernieuwend zowel wat betreft sounds als wat betreft componeren, het is iemand die veel invloed heeft (gehad) op hoe Rock sologitaristen van tegenwoordig willen klinken, bovendien is het niet alleen dom notengepiel, er zit ook wat achter...
    Ik vind zijn sound vreselijk en zijn composities niet om aan te horen, maar toch kan ik niet ontkennen dat hij belangrijk is (geweest) voor de muzikale ontwikkeling in het algemeen...

    Satriani en Malmsteen zijn veel minder vernieuwend en er zit ook minder achter hun muziek, dat is inderdaad meer dom notengepiel, met het verschil dat vooral Malmsteen wel een fantastische sound heeft...
    Als je puur kijkt naar wat die man kan met een gitaar wat betreft sound ballen en attitude dan is het echt een waanzinnige gitarist, maar zijn muziek vind ik ook walgelijk...

    Kortom, ik vind het minder belangrijk hoe iemand speelt, of hoe technisch diegene is...
    De muziek vind ik veel belangrijker en of dat die persoon een belangrijke vernieuwende rol vervult in de algehele muzikale ontwikkeling...
    Sound vind ik ook een belangrijke factor en of dat je de gitarist kan herkennen omdat hij of zij een eigen stijl en sound heeft...

    Akkerman is misschien wel de meest overschatte gitarist op aarde, wat nou beste gitarist ter wereld?
    Slechte attitude ook die zijn eigen muzikale ontwikkeling in de weg staat, zo'n soort houding dat het hem niet kan schelen...

    Eric Clapton is misschien ook een beetje overschat, dat vind Akkerman grappig genoeg ook, maar Akkerman wordt veel meer overschat dan Clapton vind ik...

  10. #10

    Standaard

    Fuck it, ik ga de bom droppen: John Frusciante, Kurt Cobain en Jimi Hendrix!

    Zo

    Ik luister graag naar alledrie, maar ik heb wel het idee dat ze iets teveel opgehemeld worden..

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top