Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Weergegeven resultaten: 21 t/m 27 van 27
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.336

    Standaard

    Ik gebruik al jaren de TU-2 voor op m'n pedalenbordje. Niks mis mee, om gewoon mee te stemmen. 2e hands zijn ze ook op marktplaats te vinden. Voor intoneren (afstellen van je gitaar) is ie niet zuiver genoeg, maar gewoon stemmen is ie 100% OK: het is voor live (buhne) situaties een fijn, snel reagerend pedaaltje. Ik ken de brightness van de ledjes van de Korg niet, maar de TU-2 zie je nog door een dik rookgordijn oplichten!
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

  2. #22
    Dictator
    Geregistreerd
    26 april 2005
    Locatie
    058 - Leeuwarden Geneuzel: 99%
    Berichten
    17.749

    Standaard

    De Korg DT10 schijnt een stuk nauwkeuriger te stemmen dan die van Boss.

    Ik heb zelf de über-low-budget stemmer van Behringer uit de eerste serie. Ding werkt prima en ik merk weinig signaal verlies als ie uit staat. Als je 'm aan zet duurt het ff voordat ie 'm pakt, maar live heb ik er nog geen problemen mee gehad. Als je 'm in de mute functie zet, werkt ie prima. Als je amper geld te besteden hebt is het wel een aanradertje. IMHO.
    Gezocht: Ibanez DE7

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.575

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door almarvk
    De Korg DT10 schijnt een stuk nauwkeuriger te stemmen dan die van Boss.

    ...
    Ik vraag me af in welk opzicht. Als ik mijn gitaar stem met de TU-2, staat ie ook zuiver goed. Misschien dat ie wat minder "schommelt", maar de Boss is nauwkeurig zat.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  4. #24
    Dictator
    Geregistreerd
    26 april 2005
    Locatie
    058 - Leeuwarden Geneuzel: 99%
    Berichten
    17.749

    Standaard

    De Korg schijnt 10x nauwkeuriger te zijn dan de Boss. Waar ik dat onderzoek heb gelezen kan ik zo 123 niet vinden.
    Gezocht: Ibanez DE7

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.575

    Standaard

    Ja, maar hoe dan? Dat zeg ik, als ik mijn gitaar stem met de Boss, staat ie zuiver gestemd. Als ik ook maar iets te ver draai, loopt ie al van het groene lampje af. Hoe kan dat dan nog 10 keer nauwkeuriger?
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  6. #26
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.728

    Music

    Wat de bluesman niet kent....
    Een TU2 heeft een accuratess van 3cent, de DT10 van 1 cent. Dat scheel tdus nogal. Maar goed, het gaat niet alleen om specs op papier, ik vind 'm in de praktijk ook makkelijker/vlotter om zuiver te stemmen. Het 'schommelen' van de lampjes gebeurt op een bepaalde manier sneller, duidelijker. Misschien dat het effect versterkt wordt doordat de ledjes ook harder/minder hard gaan branden dat je er makkelijker mee kan stemmen.
    De TU2 voldoet, maar vindt het niet raar als er mensen zijn die de DT10 prettiger en beter vinden.
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.575

    Standaard

    Oke, dat is 3 keer zo nauwkeurig. Dat klinkt al aannemelijker. En dat ie sneller reageert, zou me niet verbazen. Maar 10 keer zo nauwkeurig leek me wel heel sterk.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top