Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 4 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 37
  1. #1
    Junior Member
    Geregistreerd
    28 september 2005
    Locatie
    Delft
    Berichten
    26

    Amp ! Gitaar Amp-emulatie opties?

    Hoi,

    Ik ben een studiogitarist en ben op zoek naar het beste gitaar amp-emulatie apparaat wat er nu is. Helaas zijn deze apparaten niet in elke muziekwinkel op voorraad, dus vraag ik jullie advies.

    Ik heb momenteel een Epiphone SG die ik gebruik met Line6 Pod 2.0 en die klinkt best aardig, maar ik mis overtuiging in de amp-simulaties.

    Na effe googlen kom ik op een aantal interessante modellen:

    1. Line6 Pod XT / Line6 Pod PRO (de opvolger van de 2.0)
    2. Digitech GNX3000 (schijnt erg goed te zijn, al heb ik liever 19" dan een floorboard)
    3. VOX Tonelab SE
    4. Rocktron Prophesy II (weinig over te vinden, maar lijkt interessant)

    Als laatste lijkt de Koch Studiotone me ook interessant. Dit is natuurlijk een 'normale' versterker, maar heeft wel leuke extra outputs voor studio-gebruik.

    Kwa sound ben ik vnl. op zoek naar de befaamde warme 'vintage' sounds.
    Het is ook wel lekker als er een goeie scheur op zit, maar metal-sounds zijn minder belangrijk.

    Wie heeft er nuttige tips en adviezen?

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 augustus 2004
    Locatie
    Drachten
    Berichten
    602

    Standaard

    Vox Tonelab SE. Echt een heel goed apparaat. Sounds zijn heel goed, van clean tot crunch tot scheur tot high gain solo's (ja zeker, mensen zeggen dat ie alleen voor meer vintage dingen geschikt is maar higher gain dingen kan ie erg makkelijk), hij kan het allemaal en hij kan het allemaal erg goed. Zeer gemakkelijk te gebruiken, genoeg verschillende sounds te creëren. Een top ding.
    -Suhr Pro Series 1
    -Godin 5th Avenue Kingpin
    -Ibanez SA2020FM Prestige
    -Seagull S6 Original

    -Vox Tonelab SE

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2004
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    2.536

    Standaard

    Ja, vvor vintage sounds wint de Vox Tonelab hands down. Voor het zwaardere werk is de line6 geschikter. Volgens mij gebruiken de meeste studiogitaristen trouwens meestal software ipv een apparaat, maar wat nou de beste software is weet ik niet.

  4. #4

    Standaard

    Vergeet ook de producten van Tech-21 niet te testen. De Tri-AC heeft een paar geweldige vintage sounds in huis, vooral op de Tweed setting.
    Bands: http://www.sweetinnocence.nl - http://www.fore-play.nl
    Werk: http://www.opendesigns.nl
    Haar Stratocaster -> Barber TonePress ~ Vox V847 ~ MI-Audio Blues Pro ~ EH Smallstone ~ Korg DT-10 -> Bogner Shiva 2x12r <-> Rocktron Replifex

  5. #5
    Junior Member
    Geregistreerd
    28 september 2005
    Locatie
    Delft
    Berichten
    26

    Standaard

    ok, de tonelab dus.. die moet ik maareens uittesten dan!

    ik heb ook ervaring met soft-amps als amplitube en guitar rig, maar ik vind het eigenlijk wel handig om zo'n emulatie-hardware ding te hebben met 'echte' knoppen

    nog meer mensen met tips/ervaringen?

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 juli 2005
    Locatie
    Delft
    Berichten
    1.732

    Standaard

    Guitar Rig
    1 was genoeg, maar 2 zoveel mooier

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 oktober 2002
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    20.789

    Standaard

    'echte' knoppen boeien echt helemaal niets, als het toch voor opnemen is heb je ze echt niet nodig. Als je bijvoorbeeld opneemt met een podxt kun je alles stukken gemakkelijker via de computer instellen dan via gepruts met 'echte' knoppen.

    wat je wel moet bedenken is dat je bij apparaten als de podxt en de tonelab ontzettend veel mogelijkheden en instellingen hebt, veel mensen zien dan door de bomen het bos niet meer en anderen (zoals ik) kunnen maar niet stoppen met tweaken en dan gaat het ten koste van spelen.
    pokkel'n

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TMKXL
    Vox Tonelab SE. Echt een heel goed apparaat. Sounds zijn heel goed, van clean tot crunch tot scheur tot high gain solo's (ja zeker, mensen zeggen dat ie alleen voor meer vintage dingen geschikt is maar higher gain dingen kan ie erg makkelijk), hij kan het allemaal en hij kan het allemaal erg goed. Zeer gemakkelijk te gebruiken, genoeg verschillende sounds te creëren. Een top ding.
    +1!
    Jarenlang op echte buizenversterkers gespeeld, de tonelab komt echt heel aardig in de buurt. Soms wel wat afregelwerk nodig, maar voor de rest SUPER.


    Groeten,
    Koen

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 januari 2006
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    1.924

    Standaard

    Ben zelf ook wel tevreden over de M-Audio Black Box, zeer gemakkelijk in het gebruik en nog belangrijker: ook goede licht overstuurde vintage geluiden (plexi, Mar 45, vox 15, fender deluxe, champ etc)

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door trigg
    Hoi,

    Ik ben een studiogitarist en ben op zoek naar het beste gitaar amp-emulatie apparaat wat er nu is. Helaas zijn deze apparaten niet in elke muziekwinkel op voorraad, dus vraag ik jullie advies.

    Ik heb momenteel een Epiphone SG die ik gebruik met Line6 Pod 2.0 en die klinkt best aardig, maar ik mis overtuiging in de amp-simulaties.

    Na effe googlen kom ik op een aantal interessante modellen:

    1. Line6 Pod XT / Line6 Pod PRO (
    volgens mij is de Line6 Pod PRO gewoon de 19" versie van de 2.0 + nog wat extra features. de Pod pro is niet echt een verbetering qua sound. De XT daarentegen is een heel ander verhaal. DAt is de echte opvolger.

    correct me if i'm wrong

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top