Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 16 van 16

Discussie: Yamaha G100 B212

  1. #11
    Member
    Geregistreerd
    2 september 2006
    Locatie
    kortrijk
    Berichten
    45

    Standaard

    de speakers zijn 8 ohm, dus die kan je niet omschakelen naar 16. ik veronderstel dat de top 16 ohm is, maar dat denk ik enkel en alleen omdat de meeste tops 16 zijn. iemand die dit zeker weet? en wat is het probleem juist al de top 16 zou zijn en de kast 8 ohm? wat kan er mislopen? ik heb eens gehoord dat een verschil in ohm van top en head alleen maar meer vermogen van je top vergt, maar ik weet nu niet precies meer wat groter mocht zijn.

    ik weet het, ben een beetje noob op dit vlak, maar een speakerskast bouwen doe ik nu eenmaal niet iedere dag (ben slechts 16 jaar, indien het u zou interesseren)

    alvast bedankt om dit te lezen, nu hopen dat iemand wat antwoorden voor mij heeft...

  2. #12
    Member
    Geregistreerd
    2 september 2006
    Locatie
    kortrijk
    Berichten
    45

    Standaard

    nog eens een warme oproep achter antwoorden!
    maar de oplossingen komen dichterbij. mag een digitale multimeter gebruiken van school, en zal weldra de impedantie meten. tot zover ben ik aan het twijfelen aan de impedantie van de head. de url die op de vorige pagina staat en handelt over de combo versie van de mijne, staat een close-up van de speaker, en daar staat op 8ohm. ik veronderstel dus dat de versterker ook 8 ohm is.

    ik kan er ook natuurlijk volledige naast zitten (indien bij de combo de speakers serie geschakeld zijn ==>16ohm)

    zal dan eens een foto posten van head en cab, zodat jullie allemaal kunnen meegenieten van dit 'kunstwerk'

    ziezo, laat de antwoorden komen...

  3. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dirk_Hendrik Bekijk bericht
    Nog steeds één van de transistorbakken waar ik me bijzonder goed mee kan vermaken. In het repetitiehok zelfs een stuk aangenamer dan de supertwin die er ook staat. Op het moment dat ik eens een groter huis ga hebben staat het ding hoog op m'n verlanglijstje.
    Hallo Dirk Hendrik......misschien na al die jaren al een groter huis? Ik heb zo'n versterker staan die mijn garage uit mag.... nog interesse??

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.914

    Standaard

    Na >10 jaar een topic bumpen om je garage op te schonen... kon dit niet per pb
    of in het gratis weggeef-topic?
    "Meten is weten, gissen is missen"

  5. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Plant Bekijk bericht
    Na >10 jaar een topic bumpen om je garage op te schonen... kon dit niet per pb
    of in het gratis weggeef-topic?
    Na opschonen garage mag versterker zelfs blijven staan hoor. Ik kwam op dit topic terecht na googlen over dit type versterker.

    Omdat ik er zelden op speel mag een Gitaarnetter voor slechts 100,- hem komen ophalen en dan krijg je er nog een zelfbouw kist op wieltjes (mocht je dat willen) en een bak koffie bij. 34 Jaar in mijn bezit...eerste eigenaar.

    Nu zal ik wel weer een reactie krijgen dat ik hem in GitaarMarkt moet adverteren maar ik vraag me af of er via die site veel verkocht wordt?

  6. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door janvrm Bekijk bericht
    na opschonen garage mag versterker zelfs blijven staan hoor. Ik kwam op dit topic terecht na googlen over dit type versterker.

    Omdat ik er zelden op speel mag een gitaarnetter voor slechts 100,- hem komen ophalen en dan krijg je er nog een zelfbouw kist op wieltjes (mocht je dat willen) en een bak koffie bij. 34 jaar in mijn bezit...eerste eigenaar.

    nu zal ik wel weer een reactie krijgen dat ik hem in gitaarmarkt moet adverteren maar ik vraag me af of er via die site veel verkocht wordt?
    versterker is verkocht!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top