Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 16

Discussie: Yamaha G100 B212

  1. #1
    Member
    Geregistreerd
    2 september 2006
    Locatie
    kortrijk
    Berichten
    45

    Standaard Yamaha G100 B212

    heb vorig weekend op een beurs een Yamaha G100 B212 head gekocht. achteraf ben ik te weten gekomen dat deze waarschijnlijk (wegens de 212) eerst een combo was. probleempje is dat ik niet precies weet hoeveel watt hij is (na wat opzoekwerk vermoed ik 100 watt) en ook niet hoeveel Ohm hij is. ik vroeg mij dus af of ik de versterker (ik weet het, transistor, maar het is slechts een tussenoplossing) zou kunnen aansluiten op mijn zelfgemaakte 100 watt 8Ohm speakerkast kan aansluiten (er zitten nieuwe greenback's in, dus ik zou ze er liefst nog niet uiblazen). in de toekomst zal ik (nadat ik veel centjes verdiend heb) een Hughes and Kettner trilogy kopen, en deze blijkt dan geen probleem te zijn voor mijn speakerkast.

    iedereen die info of tips heeft, mag die gerust melden.

    keep rockin'!

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 juni 2006
    Locatie
    amsterdam
    Berichten
    359

    Standaard

    Ik had eens een yamaha G100 head. Die was 100 watt. Op zich 'redelijke' transistor clean sound maar verdere waardeloze dist. De tremelo functie was nog wel het leukste denk ik....blij dat ik ervan af ben, maar als tijdelijk tussending best te doen

    hier nog een tread over de combo...die was ook 100 watt

    http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=74337

  3. #3

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 maart 2006
    Locatie
    Fryslân
    Berichten
    1.026

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hidde630
    blij dat ik ervan af ben
    Blij da'k um nog heb.
    Ik kreeg de amp + 2x12 kado bij een fender Rhodes en was aangenaam verrast. Mooi clean & de tremolo is echt goed. De distortion is idd crap maar dat is bij de Roland JC's hetzelfde. Snel op te lossen met een pedaaltje.
    In combinatie met een goede preamp zijn ook mooie resultaten te behalen.
    Wat mij betreft een ondergewaardeerde amp waar de budget muzikant z'n voordeel mee kan doen.
    No Wuckin Furries
    Band: www.hellbike.nl
    4 Sale : ff niks te koop
    www.hotwiel.nl

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 juni 2006
    Locatie
    amsterdam
    Berichten
    359

    Standaard

    Ik miste echt het buizengeluid. Fijn dat het voor sommige mensen wel werkt, maar voor mij dus niet.

    Maar goed, om op de vraag terug te komen. Volgens mij zijn we er nu wel over uit dat het een 100 watter is.

  6. #6
    Member
    Geregistreerd
    2 september 2006
    Locatie
    kortrijk
    Berichten
    45

    Standaard

    misschien maak ik 'm wel wit, zoals mijn speakerkast

    hier twee foto's:




    reacties?

  7. #7

    Standaard

    Nog steeds één van de transistorbakken waar ik me bijzonder goed mee kan vermaken. In het repetitiehok zelfs een stuk aangenamer dan de supertwin die er ook staat. Op het moment dat ik eens een groter huis ga hebben staat het ding hoog op m'n verlanglijstje.
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

  8. #8
    Member
    Geregistreerd
    2 september 2006
    Locatie
    kortrijk
    Berichten
    45

    Standaard

    heb nog een vraagje: sommige van de knoppen kraken als ik eraan draai. Hoe komt dit en hoe kan ik dit verhelpen? ik heb hetzelfde probleem met de volumeknop van mijn gitaar, maar hier vindt ik de oorzaak ook niet. mijn 4x12 speaker kast is af (4 celestion greenbacks) en hij gaat al deftig luid als ik 'm nog maar op volume 2 zet. ben echt tevreden van mijn aankoop. heb wel nog een vraagje: kan ik mijn speakers erdoor blazen met die head (head:100W , cab 100W) en ik veronderstel dat de head 16ohm output heeft, en de cab heeft er zeker 8ohm. is dit een probleem? en dan bedoel ik vooral of het een probleem is voor mijn speakers.

    alvast bedankt é

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 juni 2006
    Locatie
    amsterdam
    Berichten
    359

    Standaard

    knoppen die kraken heeft te maken met je potmeters. Je kan contact spray proberen..beter laat je ze even nakijken... wellicht moet hij vervangen worden.
    over je cab. Het ohm verhaal is hier al vaak voorbij gekomen. De ohms uit je top moeten niet hoger zijn dan je kast. In dit geval is het wel zo zeg je. Ik kan me ook niet herinneren dat je de top kon schakelen naar 8ohm. In jouw geval zou ik kijken of je je 4*12 naar 16 ohm kan schakelen. Zo niet....lijkt het me niet verstandig hiermee te gaan optreden. thuis voor lage volumes kan het volgens mij niet zo'n kwaad...

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 juni 2005
    Locatie
    Below sealevel
    Berichten
    1.079

    Standaard

    ik heb daar dus de combo versie, gewoon een retegoed transistorbak
    qua transistorversterkers vind ik alleen een roland jc120 beter
    Voodoo Lab Tremolo te koop

    Interesse stuur een pm-tje

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top