Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 9 van 9 EersteEerste ... 789
Weergegeven resultaten: 81 t/m 84 van 84
  1. #81
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 december 2002
    Locatie
    Oh oh....
    Berichten
    6.353

    Standaard

    Als ik het goed begrijp voor voor een zolder met puur geluid naar de buren toe (dak en ouders zijn nog niet zo belangrijk en komen later dan) ik het volgende nodig hebben.

    BETONNEN MUUR (die zit er al) - GLASWOL in houten frame en flik wat - DUBBELE GIPSPLAAT op elkaar geschroeft.

    Op die manier moet ik dus een goede isolatie kunnen creeren heb ik gegrepen en de betreffende glaswol van een bouwmarkt is goed genoeg? Of zijn er goedkopere manieren hieraan te komen die even goed zijn? Glaswol en gipsplaat is vrij prijzig in een bouwmarkt namelijk en je hebt aardig wat nodig voor een zolder gok ik.

    Zoja , dan heb ik een paar punten. Nu ligt er laminaat plus ondervloer (wat kan ik niet zien want ik ga het laminaat niet graag slopen). Nu vraag ik mij het volgende af. Als ik de muur richting buren helemaal netjes isoleer. Gaat dat dan niet teniet om het geluid nog door mijn laminaat via de ondervloer naar de buren knalt? Of valt dat te verwaarlozen.

    En hoe bevestig in de glaswol op het beton en dan daar de gipsplaten op?
    Laatst gewijzigd door Azrael; 1 december 2006 om 01:32
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Postbank
    Snel geld overmaken...Daar maak je vrienden mee!
    "You can hide your genetics under drastic cosmetics, but this chameleon magic is known to be tragic."

  2. #82

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Azrael
    Als ik het goed begrijp voor voor een zolder met puur geluid naar de buren toe (dak en ouders zijn nog niet zo belangrijk en komen later dan) ik het volgende nodig hebben.

    BETONNEN MUUR (die zit er al) - GLASWOL in houten frame en flik wat - DUBBELE GIPSPLAAT op elkaar geschroeft.

    Op die manier moet ik dus een goede isolatie kunnen creeren heb ik gegrepen en de betreffende glaswol van een bouwmarkt is goed genoeg? Of zijn er goedkopere manieren hieraan te komen die even goed zijn? Glaswol en gipsplaat is vrij prijzig in een bouwmarkt namelijk en je hebt aardig wat nodig voor een zolder gok ik.

    Zoja , dan heb ik een paar punten. Nu ligt er laminaat plus ondervloer (wat kan ik niet zien want ik ga het laminaat niet graag slopen). Nu vraag ik mij het volgende af. Als ik de muur richting buren helemaal netjes isoleer. Gaat dat dan niet teniet om het geluid nog door mijn laminaat via de ondervloer naar de buren knalt? Of valt dat te verwaarlozen.

    En hoe bevestig in de glaswol op het beton en dan daar de gipsplaten op?
    (wellicht kun je je eigen topic beginnen, om zaken gescheiden te houden)
    Hoi Azrael,

    Om met je laatste vraag te beginnen, de wol gaat tussen de spalken van het Frame, dus niet op de muur. Tussen de muur en het frame hou je een kleine luchtruimte (2,5 cm is prima) zodat het ontkoppeld en als "veer" werkt.

    Laminaat zul je toch echt een stuk moeten afhalen. Frame NIET op het laminaat, en laminaat NIET tegen de muren en frame leggen (moet ontkoppeld zijn ivm impact geluiden, flankeringen etc)

    Je zult nu eenmaal kosten moeten maken, daar ontkom je niet aan. En ga niet lopen bezuinigen op zaken. Geluidsisolatie is een serieuze zaak en kan makkelijk fout gedaan worden waardoor de gehele constructie uiteindelijk niet helpt. Ye don't want that, eh.

    2xgips platen van 12mm is wel het minimum eigenlijk. Isolatie wol, goedkope prut is prima in dit geval. Liefst zonder damplaag. Houten frame niet te klein maken. minimaal 5cm breed. Stevig maken ivm de massa die er aan komt te hangen.

    Alles goed afkitten rondom (alles, maar dan ook alles kitten)

    Eventueel bouwvilt rondom frame ivm contact grond, muur plafond.

    Voor zo'n muurtje ben je zo een paar honder euro kwijt. Een gemiddelde akoestische "kamer" bouwen kost je zo'n 5000 euro (incl afwerking, vloer etc).

  3. #83

    Standaard

    idd. gipsplaat is een van de weinige dingen die helemaal niet duur zxijn.

  4. #84
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 december 2002
    Locatie
    Oh oh....
    Berichten
    6.353

    Standaard

    Mijn kennende knal ik vrolijk 4 gipswanden erop. Liever teveel dan te weinig en ik wil dit echt niet fout gaan doen vandaar dat ik echt serieus hulp nodig heb hierbij. Ik zal een nieuw topic openen waarbij ik ook wat foto's van mijn zolder zal plaatsen i.v.m een paar punten op mijn zolder die eventueel lastig zouden kunnen zijn. Geld heb ik er wel voor over. Voor de muur zelf gok ik op 300/400 euro maar dat kan vast wat meer worden. De volledige kamer wil ik toch echt max 1000 euro aan uitgeven. Meer dan dat zou zonde zijn want ik blijf er geen jaren wonen ('t is nog bij mijn ouders thuis). Maar omdat ik toch erg serieus ben met mijn hobby en de kamer volledig voor muziek alleen wordt (slapen ga ik in een andere kamer) wil ik toch dat het goed gebeurd.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Postbank
    Snel geld overmaken...Daar maak je vrienden mee!
    "You can hide your genetics under drastic cosmetics, but this chameleon magic is known to be tragic."

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top