Dag heren, ik ga deze week verhuizen, en aangezien het een rijtjeshuis is, en ik graag drums wil opnemen, is isolatie noodzakelijk. concreet; het is een aangebouwd hok dat losstaat van de buren, ruim 2x2x2, met puntdak (puntdak niet meegerekend in de hoogte). Ik wil enkele laag isolatie, vanwege de beperkte ruimte. Het dak is met pannen bedekt.

plan is; dak eerst met glaswol bekleden. Dan (landbouw, stevig) plastic van nok naar beneden om eventuele lekkages voor te zijn. Pallets met schuim aan de onderkant (de voeten dus) op de vloer, Pallets aan de onderkant ook met glaswol bedekken, daarover heen zelfde schuim (is een standaard laminaat isolatie trouwens) daarover heen laminaat. Op de pallets een hout frame om glaswol te steunen, daaroverheen twee lagen gipsplaat, beiden de randen dichtmaken met vuller.
Er zal slechts één deur komen, mogelijkerwijs met dubbele deur constructie. Als ventilatie wil ik eigenlijk alleen maar een geluidsabsorberende buis met ventilator, bedoel, de lucht is daar tcvh binen 15 minuten verziekt...

De vragen; Is zo;n schuim laag die ook onderlaminaat kan voldoende (twee lagen om precies te zijn) om de vloer geen trillingen te laten overdragen? het is stevig spul maar wel poreus.

Waar kan ik akoestisch vulimiddel voor de gipsplaten kopen?

Welke glas cq mineraal wol is het meest geschikt of maakt dat weinig uit?

Heeft de puntdak contructie veel voordeel voor de akoestiek (ik vermoed van wel, maar bouwtechnisch is een vals plak dak veel makkelijker).

En natuurlijk de hamvraag; kan je enigzins normaal opnemen in een extreem kleine ruimte? Ik heb nou eenmaal voorlopig geen balzaal tot beschikking, maar mogelijk kan ik mij de moeite besparen om drums op te nemen en gewoon een oversized gitaarversterker isolatie kast bouwen...


Wanneer dit genoeg isolatie geeft, zal ik een tweede ruimte op dezelfde wijze isoleren om zo ook met volledige bandf dte kunen repeteren. Maar da's lange termijn werk.

Hartelijk dank.

edit; kabels zullen volgens hetzelfde principe als de luchttoevoer lopen. minus de ventilator natuurlijk