Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 3 van 3
  1. #1

    Standaard Hoe dual/triple rectifier 3 kanaals te schakelen via G-major

    Tijdens mijn zoek tocht naar welk effectprocessor, kwam ik her en der mensen tegen die vertelden over de channelswitch functie die de G-major heeft en de g-force niet(ik twijvelde tussen beide). Uiteindelijk ben ik goedkoop aan een g-major gekomen en was t geld voor een g-force er niet dus tot zover mijn toelichting over die aankoop.

    Daar het een enkele stereo uitgang betreft voor channelswitchen en de mesa's via enkele jacks de diverse kanalen, solo, boost, fx etc. te schakelen zijn, kom je dus hopeloos te kort. Immers stereo biedt twee mono jacks. En intotaal zijn er 5 jacks te schakelen(ch1,ch2,ch3,solo en FX).
    Mij werd door iedere g-major gebruiker verteld dat ik dus niet alle 3 mijn kanalen kon switchen hiermee.
    Dit kan dus wel! en wel op de volgende simpele manier.

    Het geheim zit m in de constructie van de amp. Deze bestaat niet zoals je zou denken door de 3 aparte jacks voor de 3 kanalen, uit 3 aparte 'amps' maar uit twee. Clean(ch1) en distortion, waarbij distortion weer is ingedeeld in ch2 en ch3.

    Dus 1 mono jack van de steriokabel gaat in ch1. Deze switcht tussen ch1 en ch2( clean en distortion) en de andere mono jack gaat in ch3 om desbetreffende channel te kunnen schakelen.

    Wat betreft de relay instellingen, waarmee je feitelijk schakelt in de g-major stel je als volgt in.
    relay 1 open = ch1
    relay 1 dicht = ch2 (relay 2 = open)
    relay 1 dicht, en relay 2 dicht = ch3

    N.B. zorg wel dat de fx via de schakelaar op de top aan staat, of via de mesa footswitch zelf, anders heb je nog geen effect

    Tot zover dit enorme verhaal over een klein leuk weetje, mij had het ieg een hoop kopzorgen gescheelt als iemand dit wist, dus alstublieft voor diegene die er wat aan heeft.

  2. #2

    Standaard

    Let wel even op het volgende (te vinden op de TC-Electronics website):

    Question:
    What kind of cable should I use to connect the G-Major / G-System with my Mesa Boogie Amp in order to switch its channels.

    Answer:
    This answer is valid for all these models: Dual and Triple Rectifier, Rectoverb, Lone Star and Lone Star Special, Solo 50, Roadking.

    According to Mesa Boogie Tech dept, these units require an isolated ground connection for each of the rear panel 1/4" external switching inputs.Since Y-Split cables are sharing the ground, they cannot be used from the G-System or G-Major (which output connection is TRS) because they could cause damage to the amp switching network.

    You can still use mono cables from the GMajor / G-System to any of this amp. This will obviously divide by 2 the switching possibilities since only 1 relay per output can be used.

    An other solution is to use a switching device such as AXESS ELECTRONIC CFX4 or MIDI SOLUTION R8 in combination with the G-System.

    The Mark series (Mark 2,3 & 4, Quad, Studio Preamp, formula Preamp, V-Twin rack Preamp) can be used with Y-Split cables

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 januari 2005
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    641

    Standaard

    Gewoon een MS-4 aansluiten waarmee je derde of allemaal de opties schakelt. Is de goedkoopste oplossing, tenzij je ook met pedalen wil gaan werken. Dan kan je beter een looper zoeken met switchfuncties
    Aangeboden: (brakke) Boss ME-6 incl. adapter (ruilen tegen iets leuks...)

    Gezocht: Pedalenspul :-)

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top