Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 18 van 18

Discussie: snaren

  1. #11

    Standaard

    probeer zeker Pyramid eens, ze zijn echt de moeite en helemaal niet duur,
    niet overal te krijgen maar ik denk dat je ze bij Erik Van der haar kunt bestellen (www.haarguitars.nl)

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 mei 2005
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    10.209

    Standaard

    Ik heb 2 setjes Pyramid gehad en van allebei klonk de lage E uit het pakje al zo dood als een pier.

    Ik ga voor Harley Benton, met een Pyramid .011 als hoge E.

  3. #13

    Standaard

    DR, maar ik zou als ik jou was gewoon het een en ander uitproberen.

  4. #14
    Toeschouwer
    Geregistreerd
    6 juli 2006
    Locatie
    In m’n vel
    Berichten
    2.659

    Standaard

    D'addario

    k heb nu ernie ball
    Het leven heeft geen zin.
    Maar ik toevallig wel.
    Maarten van Roozendaal.

  5. #15
    drap
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FruscianteFan
    Ik heb 2 setjes Pyramid gehad en van allebei klonk de lage E uit het pakje al zo dood als een pier.

    Ik ga voor Harley Benton, met een Pyramid .011 als hoge E.
    Je weet dat Frusciante D'Addario's gebruikt he Hé, die hoge 0.11 E snaar, dat doet hij ook

    Zonder gekheid, ik gebruik al jaren D'Addario snaren en bijna nooit een snaar gebroken. Brekende snaren heeft ook eerder met je brug te maken dan met het type snaren. D'Addario's lijken wat mij betreft het meest lang leven in te zitten qua geluid, hoewel ik meestal om de drie, vier week m'n snaren vervang, op al m'n gitaren. Ik vind ze gevoelsmatig het lekkerste speken en, ook zeker niet onbelangrijk, ik vind de kleurtjes zo leuk

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 september 2006
    Locatie
    Hell's Kitchen
    Berichten
    935

    Standaard

    ik ben een ernie ball mannetje

    Vintage White Gibson Explorer
    Jackson JS30RR [Kluson Tuners and ?EMG 81 & 60?]



    Spokesperson for Explorers!!
    Official Satanic Member ©®™

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 mei 2005
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    10.209

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door drap
    Je weet dat Frusciante D'Addario's gebruikt he Hé, die hoge 0.11 E snaar, dat doet hij ook

    Zonder gekheid, ik gebruik al jaren D'Addario snaren en bijna nooit een snaar gebroken. Brekende snaren heeft ook eerder met je brug te maken dan met het type snaren. D'Addario's lijken wat mij betreft het meest lang leven in te zitten qua geluid, hoewel ik meestal om de drie, vier week m'n snaren vervang, op al m'n gitaren. Ik vind ze gevoelsmatig het lekkerste speken en, ook zeker niet onbelangrijk, ik vind de kleurtjes zo leuk
    Zodra ik dat wist, ging ik inderdaad ook D'addario spelen. Toen wel, nu ben ik er al lang en breed achter dat ik die krengen veel te snel breek. En ze zijn nog duur ook..

    Die .011 neem ik omdat de 010 van Benton na 3 dagen spelen nog steeds ontstemt. Dan leg ik er maar een ander merk 'hoge E' op, dus dan ga ik maar meteen voor .011. Het bevalt me wel

    Liefst zou ik trouwens op EHX snaren spelen, maar die zijn vrij prijzig.

  8. #18
    Banned
    Geregistreerd
    29 december 2005
    Berichten
    378

    Standaard

    persoonlijk vindik dadarios te stijfjes, ze spelen niet lekker soepel ofzow.

    earnie balls klinken bij mij naar een week of 2 nietmeer, de toon is er dan uit en zijn ze aan alle kanten vals enzow (je me intonatie is goed en ja ik kan een gitaar stemmen, daar ligt t niet aan , verder vind ik de feel van earnie balls wel fijn.

    ik speel eigenlijk altijd met DR snaren, ze voelen eigenlijk net zo aan als earnie ball snaren, alleen gaan ze stuk langer mee voordat ze vals zijn en hun toon kwijt zijn.

    mja, of dit voor anderen ook geld is maar de vraag natuurlijk, ieder zijn persoonlijke ding

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top