Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 19

Discussie: Blade Texas Classic

  1. #1

    Standaard Blade Texas Classic

    Blade heeft een nieuwe Stratocaster uit, de Texas Classic. Gebaseerd op een oude fender met Alder body en passieve pick-ups. Maple neck met rosewood fretboard. Verkrijgbaar in vier klassieke kleuren: zwart, 3tone sunburst, candy apple red en vintage white. Heeft bovendien een Vintage Mint Green slagplaat.



    Iemand al geprobeerd? Na wat zoeken naar een middenklasser heb ik deze gisteren in m'n handen gehad, en ondanks de kleur (ben eigenlijk op zoek naar een grijze) beviel 'ie wel heel erg Naar mijn idee stukken beter dan een Mexicaanse Fender, en maar 500 euro! Upgraden met een Graphtech topkam en locking stemmechanieken en volgens mij is het dan een topgitaartje!

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 maart 2006
    Locatie
    Molenhoek
    Berichten
    776

    Standaard

    Blade is absolute top. Ik heb een Texas standard uit 97 (met actieve electronica en een rosewood fretboard). Dat is echt een wereldgitaar, super geluid, super gebouwd, echt fantastisch.
    Ik heb ook een Blade Delta (tele) gehad, dat was ook een prima gitaar, alleen ik vond het tele geluid toch niet zo mijn ding. Maar Blade is top!

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 september 2006
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    2.448

    Standaard

    wat houdt dat 'actieve elektronica' precies in? bestaat er ook zoiets als passief?

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 maart 2006
    Locatie
    Molenhoek
    Berichten
    776

    Standaard

    de meeste gitaren zijn passief. Actieve gitaren hebben een voorversterkertje ingebouwd (op batterijen) waarmee de toonregeling een boost geeft aan de klank van de gitaar. Bij de Blades kun je de treble, mid of bass frequenties vaak flink opkrikken. De mijne heeft trouwens alleen een gain boost

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.422

    Standaard

    Ik zou 'm niemand afraden.

    Specifiek die gitaar ken ik niet, maar over Blade ben ik bijzonder te spreken.
    Ik verkies mijn Blade Delta Standard uit Korea boven mijn Fender Telesonic usa.

    @Blademan, ten behoeve van de Reverend verkocht? Hoe is het daarmee trouwens..?

  6. #6

    Standaard

    Het actieve gedeelte van de Blade gitaren is over het algemeen schakelbaar. In de middenstand staat de eq uit, dus heb je het geluid van de passieve elementen. In de 'boven' stand boost je het bas en hoog, in de 'beneden' stand wordt het mid geboost. Best veelzijdig dus.
    It's all about character...
    http://www.reinoutvrijhoef.nl

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.422

    Standaard

    VSC settings kun je instellen voor diverse stijlen.

    Voorbeelden:

    -Maximum drive, thick and creamy
    -Fat and round
    -Super clean, funky, great for rythm chops
    -Hollow humbucker, dark & warm
    -Bell-like, 'chickin' 'pickin' character
    -Jazzy, great dark sound

    Heb die van mij als een midboost ingesteld, maar het is dus ook mogelijk om een klank karakter in te stellen.
    Zijn behoorlijk overtuigend.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 maart 2006
    Locatie
    Molenhoek
    Berichten
    776

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tupelo

    @Blademan, ten behoeve van de Reverend verkocht? Hoe is het daarmee trouwens..?
    Ik heb de Reverend Flatroc besteld, maar dat duurt nog een maand voor die binnenkomt. Trouwens hetzelfde heeft iemand anders uit nijmegen met de Reverend Charger 290 gedaan. Toeval bestaat niet

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.422

    Standaard

    Ik ben zeer benieuwd!

    Zou 'm zelf tegen die tijd weleens aan de tand willen voelen eigenlijk...

  10. #10

    Standaard

    Ehm, ik was eigenlijk benieuwd wat jullie van déze Blade vonden, die met passieve electronica dus... Zoek een stratje voor bij m'n PRS (oké, ik geef het toe, het is wel een Koreaanse PRS ), dus die extra functies hoeven van mij niet zo. Of is het aan te raden wat meer uit te geven voor die actieve functies (de Texas Standard Pro dan dus, want dat is toch wel de max qua budget)?
    Laatst gewijzigd door lampz; 24 september 2006 om 01:21

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top