Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 5 van 5
  1. #1

    Standaard Schakelproblemen (G-Force - FC200)

    Hey Midi-luitjes,

    Ik heb sinds een week een (2e hands) TC Electronic G-Force aangeschaft. Prima ding al zeg ik het zelf. Maar ik ben nog aan het uitzoeken op welk midi-kanaal (afkomstig van mijn Roland FC-200) mijn 'ctl' & 'expressie'-pedaal', in de G-Force binnen komen. Ik weet dat standaard het 'ctl'-signaal binnen hoort te komen op #80 en dat het expressiepedaal binnen hoort te komen op midikanaal #07. Aan deze 'default'-waarden heb ik nooit getornd dus.....

    Voordat ik de G-Force had aangeschaft werkte ik met een Roland GP-100. Waarmee de schakeling van een 'CC' of expressie BINNEN een patch prima ging. Ik heb het gevoel alsof ik de G-Force verkeerd instel in het I/O Setup-menu!

    Ik heb de midi-charts van beide apparaten naast elkaar liggen en allereerst zie ik dat de FC-200 een BASIC-CHANNEL (in het Midi-menu van de I/O Setup)-signaal uitzend (en herkent) van 1-16 en dat de G-Force dit ook herkent (en uitzend). Moet ik nu de G-Force zijn Basic Channel op 1, 2, 3, enz. OF op OMNI zetten??

    Voor de rest even kort door de bocht. Ik heb bij het Control-menu (in de I/O Setup) als default 'model'het Roland FC-200 pedaal ingesteld. De handleiding van de G-Force zegt (op pag. 23) dat bij het aansluiten van een FC-200 op de G-Force de Bank-size op 100 moet staan, want de G-Force heeft 'maar' 110 presets en de FC-200 kan veel meer aan. Tot zover heb ik het begrepen. Zijn er nog andere waarden (dat jullie weten) die ik moet instellen om de volle potentie uit mijn G-Force te halen, in combinatie met de FC-200????

    En vervolgens heb ik nog een laatste vraag: de G-Force is bezonder veelzijdig, maar volgens mij is het niet mogelijk om met je expressiepedaal (als ik die instelling al aan de gang krijg!) je delay REALTIME te regelen, of wel??? Mocht dit niet het geval zijn dan vindt ik dat toch een groot gemis bij zo'n uitgebreide unit!!!

    Maar goed. Ik ben relatief een midi-groentje! Dus ik hoop wat te leren van de midi-goeroe's op dit forum!



    Met vriendelijke groet,


    Harvey

  2. #2

    Standaard

    zet bij de g-force de midi op omni en vertel hem dat je een fc-200 hebt.

    dan moet ht gelijk werken. ik denk dat je te moeilijk denkt. indien het niet lukt zou je de fc-200 eens kunnen resetten.
    wat betreft je andere vragen met wat ik net vertelde werkte de andere dingen die je vroeg ook gewoon.
    succes
    en laat weten hoe het aflopt.

    NOcki
    Screw you guys, I'm going home!!!!

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 september 2004
    Locatie
    Thuis
    Berichten
    933

    Standaard

    Je gaat ff de fout in wat betreft midi-kanalen. Midi werkt op max. 16 kanalen. Op 1, meerdere, of alle 16 kanalen kun je midi-commando's uitzenden. Wat betreft gitaar zijn er eigenlijk 2 soorten midi-commando's die interessant zijn. Program Changes (PC) en Control Changes (CC).
    De fc-200 kan slechts op 1 midikanaal commando's uitzetten. Die staat default op kanaal 1 volgens mij. Als je de G-force op omni zet, moet ie altijd commando's van de fc-200 ontvangen.
    Waar jij spreekt over ctl-signaal en expressiepedaal, daar heb je het feitelijk over cc's en niet over midikanalen. cc's gebruik je (dat heb je wel goed) in prinipe om in een bepaald effectprogramma, individuele effecten of parameters daarvan, te beinvloeden en te veranderen. Je kunt bij de G-force ook zeker de delay-level/mix etc. real-time veranderen met je expressiepedaal.
    PC's gebruik je om te schakelen tussen verschillende effectprogramma's. Da's een beetje midi voor gitaar in een notendop.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door El Bastardo
    als je niet weet wat je nodig hebt, heb je waarschijnlijk niks nodig.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 september 2005
    Locatie
    't Zand
    Berichten
    235

    Standaard

    Betreft je CC's

    Je drukt op het knopje I/O SETUP --> dan naar mapje CONTROL (zie bovenin het scherm) --> Dan naar beneden scrollen naar "MODIFIER INPUT" dan ga je bijvoorbeeld op "EXT1" staan, dan draai je aan de rechter knop totdat er ipv "NONE" "PEDAL" komt te staan, dan druk je op "ENTER" (dan komt er LEARNING te staan). Dan druk je je CONTROL knop in van de fc-200. en dan is de control knop op die EXT1 gekoppeld. Met je expressie pedaal doe je hetzelfde, maar dan op EXT2 ofzo!
    Dus niet naar je papieren kijken, maar gewoon de G-force zelf de code knop later leren, dat is makkelijker!!!!

    Stel dit lukt niet, dan scrol je eerst ff omhoog naar "BOARD FACTORY DEFAULTS" dan zorg je dat er bij MODEL de ROLAND FC-200 komt te staan..

    Om je delay te koppelen aan de control knop, zet je delay aan, ga naar MOD, en koppel daar je EXT1 en/of je EXT2 aan je delayfunctie, dan kun je m schakelen met cc's.. Zo kun je dus ook met je expressie de realtime regelen..
    Laatst gewijzigd door Ronaldd; 23 september 2006 om 16:53
    Rover -> G-force -> traveller -> marshall
    Te koop: Marshall buikkast stereo 1960 lead (nieuw) te koop of ruilen tegen bogner 2x12.

  5. #5

    Standaard

    Bedankt voor de uitleg goeroe's! Ik ga effe flink aan de slag! Het is me (al!! haha) gelukt om een delay effect spill-over te creëren, toen ik het door had, was het eigenlijk erg simpel! Ik word nog 'ns beste maatjes met m'n G-Force!

    Dan nog iets: ik sluit mijn G-Force aan op effectloop van mijn Engl (midi-tube) pre-amp. Ik lus dan de send van mijn Engl naar de mono-input van de G-Force. Heeft het dan zin om de gebalanceerde outputs (links en rechts van de G-Force) terug te lussen naar zowel mijn linker- als rechter-return van mijn Engl?? (i.v.m. stereo-effecten). De Engl heeft 2x een output die ik dan naar mijn Randall poweramp lus. Echter de poweramp (RT2/50) heeft 2 inputs, maar dan wel 1 per channel!! Die in- en uitgangen van de Randall zien er zo ongeveer uit:

    Channel 1: Input 2x output naar speakerkast
    Channel 2: Input 2x output naar speakerkast

    Moet ik dan mijn 2x output van mijn Engl op beide channels van de Randall poweramp aansluiten en dan enkel de 'use first' uitgangen van beide channels (Randall) naar de speakerkast (Rivera) lussen??

    Kennen jullie dit probleem?? Of praat ik nu onzin?
    Alvast bedankt voor de tips!


    Met vriendelijke groet,

    Harvey

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top