Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 13 van 13
  1. #11
    Banned
    Geregistreerd
    29 december 2005
    Berichten
    378

    Standaard

    is t handig/verstandig om zon hygrometer aan te schaffen?? stommevraag, t kan naturlijk nooit kwaad om er 1 te hebben lol.

    en zouden vochtvreters enigsinds helpen?? ik heb een airco die ook vocht uit de lucht kan halen.

    ik wil wel proberen mijn werkplaats (ahum) enigsinds stabiel te houden op de 1 of andere manier. mn werkplaatse staat de hele dag vol in de zon nja, de zon schijnt de hele dag de kamer in laat ik t zo zeggen, dus t is zowiezo lastig om t hout hieraan te laten wennen denkik, omdat als t 1 dagje zonnig is krijgt t hout (lijktme) weer een schok te verduren krijgt door de ineens hogere temperatuur... of zie ik dit verkeerd??

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 juni 2006
    Locatie
    Hengelo
    Berichten
    1.197

    Standaard

    Als zon zo'n probleem is zorg dan voor zonnewering, jalouzien of iets dergelijks. Ik heb in één werkplaats 's middags de zon staan. Ik laat dan geen werk op de werkbank liggen, of ik scherm het af.

    Verder is het natuurlijk altijd goed om te proberen je werkplaats atmosfeer stabiel te houden, maar doe jezelf daarin geen geweld aan. Nederland is daarin een moeilijk land qua weer.

    Een hygrometer is voor iedereen die een gitaar wil bouwen een 'must'!

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 juni 2006
    Locatie
    Hengelo
    Berichten
    1.197

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mattia
    Zo is m'n analoge afgesteld, ja, en de digitale zit daar altijd in de buurt (binnen 5-6 procent).
    Toch moet je eens gaan onderzoeken of het wel klopt. Op dit moment is in heel Nederland de relatieve luchtvochtigheid zo rond de 80% (KNMI). Als jou hygrometer(s) daar 25% a 30% onder zitten is het verschil wel heel erg groot. Vooral omdat in huis vocht veel vaker en gemakkelijker blijft 'hangen'. Het is vaak zo dat als het buiten droger wordt het binnen nog vochtig is.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top