Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 14
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 april 2006
    Locatie
    amersfoort
    Berichten
    17.197

    Standaard randall V2 of T2 of niet?

    hey allemaal! mede naar aanleiding van de post van michael amott ben ik eens op zoek gegaan naar een vette versterker.
    Nou weet ik echt geen fuck van buizenamps, en zeker de specs op de sites die er bij staan zijn voor mij chinees..
    Nou leek mij de Randall V2 of de T2 wel heel vet, maar ik zoek voornamelijk een versterker waar ik in kan pluggen, en gaan! en geen gezeik..

    Zijn de V2 en de T2 daar geschikt voor? zo ja, welke is beter? En wat zijn de mogelijkheden van die dingen? en de verschillen?
    Ik speel voornamelijk metal.

    tnx guys!

  2. #2

    Standaard

    Blijf alsjebvlieft verweg van SS randalls, koop voor metal gewoon een lekkere buizenbak. Voor modernere metal a la arch enemy ben je zeer goed af met een ENGL fireball/powerball of een peavey triple XXX
    strakke bassist gevonden!
    http://www.deanguitars.com
    http://www.enforcer-metal.com
    http://www.myspace.com/thrashcorefanatics


    SPAM: 2005 USA Dean Razorback V NAMM prototype back/yellow bevels EMG/Floyd Rose etc. € 1950 spotptrijs!

  3. #3

    Standaard

    of peavey 5150
    Schecter C-7 FR
    Peavey 5150
    Boss GT-8
    http://www.myspace.com/nnfiband

  4. #4

    Standaard

    De buizenbak van randall is niks mis mee hoor.. hij trekt de nagels uit de muur. ik denk dat je zelf op zoek moet naar een amp die jij goed vind klinken en niet wat een ander vind. dus get your ass naar musik-produktiv en probeer een shitload versterkers uit.. daar kom je vast tot een goeie conclusie
    Te Koop: Line6 Spider2 212 met shortboard. voor info pm of mail

    Randall MTS RM100m Tube head + Cab
    LTD MH50 with invader in bridge
    JAckson RR Performer Customed

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gerrekat
    Blijf alsjebvlieft verweg van SS randalls, koop voor metal gewoon een lekkere buizenbak. Voor modernere metal a la arch enemy ben je zeer goed af met een ENGL fireball/powerball of een peavey triple XXX
    Het zijn deels SS amps, ze hebben een mosfet driven power sectie. Ik heb over de V2 gespeelt en ik moet zeggen dat ik hem erg metal vond klinken. Je moet er van houden maar hij ging heel erg hard en klonk erg vet.

    Full tube amps klinken beter.
    Ibanez RG370DX » SD Invader
    Ibanez RG350EX » SD Distortion
    Randall RM100M » Recto, 1086, Top Boost modules
    Randall RA412XC
    Randall RS412XC

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 mei 2006
    Locatie
    België
    Berichten
    9.270

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tho
    hey allemaal! mede naar aanleiding van de post van michael amott ben ik eens op zoek gegaan naar een vette versterker.
    Nou weet ik echt geen fuck van buizenamps, en zeker de specs op de sites die er bij staan zijn voor mij chinees..
    Nou leek mij de Randall V2 of de T2 wel heel vet, maar ik zoek voornamelijk een versterker waar ik in kan pluggen, en gaan! en geen gezeik..

    Zijn de V2 en de T2 daar geschikt voor? zo ja, welke is beter? En wat zijn de mogelijkheden van die dingen? en de verschillen?
    Ik speel voornamelijk metal.

    tnx guys!
    Powerball is zeer goed voor metal. En ik denk ook redelijk plug and play (je moet hem wel eerst aanzetten voor je kan spelen)

  7. #7

    Standaard

    oals ik al zei gewoon een hoop versterkers uitproberen die binnen je budget liggen. een versterker kan nog zo geschikt zijn voor metal als je hem thuis hebt staan en je komt later in de muziek winkel en je vind het geluid van een andere mooier dan baal je enorm..
    Te Koop: Line6 Spider2 212 met shortboard. voor info pm of mail

    Randall MTS RM100m Tube head + Cab
    LTD MH50 with invader in bridge
    JAckson RR Performer Customed

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 april 2006
    Locatie
    amersfoort
    Berichten
    17.197

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door crrrN
    Het zijn deels SS amps, ze hebben een mosfet driven power sectie. Ik heb over de V2 gespeelt en ik moet zeggen dat ik hem erg metal vond klinken. Je moet er van houden maar hij ging heel erg hard en klonk erg vet.

    Full tube amps klinken beter.
    Wat wil dat dan zeggen, fulltube? En wat is de v2 dan? En wat is het verschil van het geluid?

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 juni 2004
    Locatie
    Groningen stad
    Berichten
    827

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gerrekat
    Blijf alsjebvlieft verweg van SS randalls, koop voor metal gewoon een lekkere buizenbak. Voor modernere metal a la arch enemy ben je zeer goed af met een ENGL fireball/powerball of een peavey triple XXX
    Yup iedereen heeft ook zo even 1000 euro liggen.... Het voordeel aan randall is dat het goedkoop is en dat de meeste mensen die net beginnen met optreden dan geen grote investering hoeven te maken maar nog wel redelijk klinken.
    Www.myspace.com/dracovic

  10. #10

    Standaard

    Fulltube wil zeggen dat je een buizen voorversterker hebt en een buizen eindversterker. als je het over SS of solid state hebt is het een transistor die voor de geluiden zorgt een chip dus. Als je een hybride amp hebt zoals de T2 of de V2 betekend dat je dus wel buizen voorversterking hebt maar transistor eindversterking. Buizenbakken hebben veeel meer gas dan transistoren. Als je een buizenbak hebt leeft het geluid meer het heeft een aditude en dat wil je bij metal. transistor versterkers zijn aanzienelijk goedkoper gaan langer mee maar het geluid is ook aanzienelijk minder dan een buizenbak.

    Maar zoals ik al eerder zei moet je gewoon een hoop uitproberen wat binnen je budget ligt. ook helpt het om uit te zoeken hoe de versterkers werken en wat ze kunnen. als je dit gedaan hebt maakt het het testen een stuk makkelijker. dan weet je ongeveer wat je wil. Er zijn vele goeie buizenbakken maar ook vele goeie hybride amps.. dus je moet echt gaan proberen.. aan wat mensen zeggen heb je niks.. Sound is erg persoonsgebonden.

    Wat dan wel weer zo is.. ik heb tripple recto en een uberschall uitgeprobeerd beiden verschrikkelijk lekkere amps maar ik heb geen 7 ruggen liggen om zo'n set aan te schaffen.. toen bood de randall de uitkomst...
    Te Koop: Line6 Spider2 212 met shortboard. voor info pm of mail

    Randall MTS RM100m Tube head + Cab
    LTD MH50 with invader in bridge
    JAckson RR Performer Customed

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top