Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 7 van 7
  1. #1

    Standaard Settings Mark IV ???

    Kan iemand mij helpen met het instellen van de Mark IV?
    hij rockt echt vet ... maar wat er gebeurd is dat het mid. gaat overheersen.. nou weet k dat dat een mesa eigen is.. maar is dit te veranderen.. en weet iemand nog toffe settings?

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 december 2001
    Locatie
    Drenthe
    Berichten
    902

    Standaard

    Misschien ligt het iets voor de hand, mids terugdraaien, danwel de mids op de grafische eq naar beneden halen? Zul je zelf alwel aan gedacht hebben denk ik, dus hier heb je niet veel aan.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 juli 2003
    Locatie
    Batman
    Berichten
    10.472

    Standaard

    om de nadrukkelijk aanwezige mids en het gruizige uit je distortion te halen: mid knop lager.

    Om gewoon minder mids in je geluid te hebben: mids op je QEG omlaag.


    Maar pas op met scoopen.

    check ook de presence knop, kijk even wanneer je hem het lekkerst vind, pulled of normaal.



    Mijn settings op lead kanaal:

    gain 8 pull
    treble 7
    bass 3
    middle 5
    drive 8 pull

    presence 4 pull

    80hz: onder bovenste streep
    240: boven middelste streep
    750: boven onderste streep
    2200: onder middelste streep
    6600: onder/op middelste streep

    achterkant

    Simulclass
    pentode
    hamonics

    Full power


    Met deze settings hbe je zeer brute scheur.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 mei 2006
    Locatie
    België
    Berichten
    9.270

    Standaard

    Zo stel ik ook ongeveer mijn mesa mark III in
    Alleen vind ik daar zoveel gain niet nodig
    Vaak gaat het zelfs nog een beetje bruter met echt weinig gain, dan ramt het zo
    Ik weet niet hoever de mark III overeenkomt
    Ik vind het ook zeker belangrijk van je mids op je eerste EQ hard genoeg te zetten altijd en als je wat wil scoopen, dat te doen in graphic EQ
    En ik zet mijn bas eigenlijk nooit boven de 2

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 juli 2003
    Locatie
    Batman
    Berichten
    10.472

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door caliban
    Zo stel ik ook ongeveer mijn mesa mark III in
    Alleen vind ik daar zoveel gain niet nodig
    Vaak gaat het zelfs nog een beetje bruter met echt weinig gain, dan ramt het zo
    Ik weet niet hoever de mark III overeenkomt
    Ik vind het ook zeker belangrijk van je mids op je eerste EQ hard genoeg te zetten altijd en als je wat wil scoopen, dat te doen in graphic EQ
    En ik zet mijn bas eigenlijk nooit boven de 2
    Mark III is wel redelijk anders dan de Mark IV hoor, iets meer gain, andere voicing(fuzzier ook).

  6. #6

    Standaard

    Lees eens goede de manual.

    als bv je treble hoger komt dan 7 (even uit mn hoofd ik weet het neit meer precies) wordt je midpot minder actief.
    dus wil je minder mid in je sound moet je ook je andere controlls lager houden. werkt in het begin heel tegenstijdig maar als je het eenmaal gewent bent draai je niet meer aan bass treble of mid maar aan tone controlls waar geen label aan te hangen is.
    een andere denkwijze is echt heel belangrijk bij een boogie. zal je zeker nog even kosten eer je heel de amp begrijpt.

    de adviezen van mid lager helpen dus weinig omdat het gaat over hoe all de controlls staan.

    als je bijvoorbeeld de bass control boven de 3 zet wordt er niet meer bass toegevoegd maar wat hij zeg maar flubberig. wat losser. van 0 tot 3 zorgt hij voor de hoeveelheid bass.

    treble zorgt niet alleen voor treble. mid zorgt ook niet alleen voor meer mid maar bv heel snel veer een strakkere en hardere attack.

    succes

    Nocki
    Screw you guys, I'm going home!!!!

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 mei 2006
    Locatie
    België
    Berichten
    9.270

    Standaard

    Ik denk dat mijn mark III iets minder smooth is als de mark IV en bruter. Ik dacht wel dat er in de mark IV's twee series bestonden waarvan een meer op de III leek en de andere meer op de IIC+.
    Uiteindelijk denk ik dat als je de ogen sluit en luistert weinig mensen ze echt uit elkaar gaan kunnen houden.
    Nocki heeft gelijk over de settings. Als het bij de IV hetzelfde is als bij de III dan zit het normaal zo. Als je treble op tien staat hebben de andere EQ-knoppen gewoon geen effect meer. Treble vind ik belangrijk om hoog te zetten omdat die je een vettere gain kan geven (denk rond de zeven)
    Mids geven inderdaad strakheid (ongeveer vijf)
    En bas moet niet te hoog (rond twee)
    Als je graag veel bas wil zet die dan gewoon hoog op je graphic-EQ

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top