Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 20
  1. #1

    Standaard valvetech hayseed of bogner metropolis

    hoi

    ik ben van plan een nieuwe versterker te kopen, iets voxachtigs.
    nu was ik eerst aan het twijfelen tss de valvetech hayseed head en de heritage briton II.(met lichte voorkeur voor de valvetech)
    ik ben nu echter een bogner metropolis 2x12combo met tube reverb en celestion greenbacks tegengekomen, ik heb hem nog niet gehoord maar volgens velen is dit ook een voxachtig ding.

    heeft iemand ervaring met dit ding (en met de valvetech) en wat raden jullie me aan?

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 juli 2003
    Locatie
    Batman
    Berichten
    10.472

    Standaard

    waarom geen vox?

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 november 2005
    Locatie
    delft
    Berichten
    295

    Standaard

    Ik ben niet echt een vox man, maar heb vorige week op de Valvetech Hayseed top gespeeld, die wat voller klinkt dan de vox. Die valvetech amps zijn echt gemaakt door iemand met goede oren. De Bogner of Heritage heb ik niet op gespeeld. Volgens mij staat dat alles bij Haar.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 augustus 2002
    Locatie
    near de ruines of townhall city
    Berichten
    11.264

    Standaard

    Ik ken de valvetech niet, maar heb vorige week de VOX en de Metropolis naast elkaar bespeeld. De Metropolis heeft een vollere warmere klank en veel meer definitie, Een Vox klinkt veel vlakker.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fusion Bekijk bericht
    Maar goed, je kunt er uren over lullen op gitaarfora

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door joesman
    hoi

    ik ben van plan een nieuwe versterker te kopen, iets voxachtigs.
    nu was ik eerst aan het twijfelen tss de valvetech hayseed head en de heritage briton II.(met lichte voorkeur voor de valvetech)
    ik ben nu echter een bogner metropolis 2x12combo met tube reverb en celestion greenbacks tegengekomen, ik heb hem nog niet gehoord maar volgens velen is dit ook een voxachtig ding.

    heeft iemand ervaring met dit ding (en met de valvetech) en wat raden jullie me aan?
    Hoi Joesman,
    Ik heb op die Metropolis gespeeld, de verkoper is een echte geluidsfreak die z'n spullen onbeschadigd houd. Maar vooral de klank van die Metropolis, met G12H30 speakers toen, was heel bijzonder: heel gedetailleerd in het hoog en 3 dimensionaal met toch warmte. Een Vox is veel directer "in je gezicht" en heeft minder van die mooie boventoontjes. Als je heel goede gitaargeluiden wilt opnemen: de Metropolis. Op de Buhne: maakt niet uit, doe wat je denkt dat het beste eruitziet.


    ------------------------------------------

    Alle succesvolle gitaarversterkers zijn evoluties van 50-ies Fenders

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 januari 2006
    Locatie
    Haarlem
    Berichten
    6.996

    Standaard

    Ik vind dat er ontzettend veel verschil zit tussen een Vox en een Bogner Metropolis...
    De Bogner Metropolis klinkt veel dichter in het midden, minder open, minder belletjes dan een goede Vox achtige amp...
    Het hangt ervan af wat je ermee wil, als je ermee wil crunchen kan een Bogner Metropolis wel wat zijn, omdat die wat strakker, dikker en minder rafelig klinkt dan een Vox op crunch...
    Voor meer cleane en licht crunchy sounds zou ik in alle gevallen de Vox prefereren boven de Bogner Metropolis...
    Eerlijk gezegd vind ik voor crunch/lead achtige sounds Marshall dan weer veel beter dan de Bogner Metropolis, zeker de 2061x of een Studio 15, of een JMP/JCM800 2203 of 2204...
    De allerbeste amps die zowel een fantastische Vox achtige clean/crunch sound en een Marshall achtige crunch sound aan boord hebben zijn de Matchless HC30 of Phoenix en de Bad Cat Black Cat...
    De Bogner Metropolis is een beetje vleesch noch visch vind ik, het is het gewoon net niet, wel goed, maar als je er zo'n 2061x of een Matchless of Bad Cat langs zet dan wordt hij compleet weggeblazen...

    De Valvetech Hayseed is een waanzinnig goed klinkende amp en met die prijs echt een steal, als je die lekker vindt klinken dan zou ik die gewoon kopen...
    Doe jezelf een lol en zet er wel even een Matchless en Bad Cat amp langs, want voor mij was dat een reden om uiteindelijk de Hayseed toch te laten staan...
    Het is een erg goede amp, maar toch blazen de Matchless en Bad Cat hem volledig weg is mijn mening...

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tristan
    Doe jezelf een lol en zet er wel even een Matchless en Bad Cat amp langs, want voor mij was dat een reden om uiteindelijk de Hayseed toch te laten staan...
    Het is een erg goede amp, maar toch blazen de Matchless en Bad Cat hem volledig weg is mijn mening...
    D'oh! Die kosten ook het 3? voudige
    Uitgaande dat ik mijn Valvetech voor 850 heb gehaald. Verder heb je gelijk hoor

    Topicstarter: ik ken de Valvetech uit het "echie" zegmaar, en de Metropolis van opnames van diverse bands. Dacht dat aerosmith ook een aantal tracks heeft met een Metropolis. Ze zijn beiden gewoon te gek vind ik.
    Pak een A/B switch, zet de amps naast mekaar en iene-miene-mutte bij Erik vd Haar lijkt me de beste optie. Evt. nog een derde erbij.

    Meen me te herinneren dat de Metropolis 2*10 speakers aan boord heeft, wellicht zijn er meerdere uitvoeringen. Ik zou de configuratie kiezen wat voor mij live het beste zou werken.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 januari 2006
    Locatie
    Haarlem
    Berichten
    6.996

    Standaard

    Hee Mr. Bluesbreaker...

    De Valvetech waar de Topic Starter het over heeft is de Hayseed, dat is een andere amp dan de jouwe, jij hebt de VAC...
    De Hayseed is sterk gebaseerd op een oude Vox...
    Ik meen dat de Hayseed ongeveer 1100 a 1200 euro kost voor de top...

    De vergelijking die ik maakte was dan ook tussen de Hayseed, de Matchless Phoenix en HC30 en de Bad Cat Black Cat, die vind ik zelf nog een heel stuk beter dan de Hayseed, maar het is inderdaad waar dat ze minimaal het tweevoudige kosten...

    Er zijn inderdaad verschillende uitvoeringen van de Metropolis, je hebt ze zelfs als head versie...
    Ik zou voor een wat meer open sound waarschijnlijk voor de 2x10 versie gaan, of een 2x12 versie met G12H of in ieder geval andere speakers dan de Vintage 30...
    De Bogner big size 2x12 kasten vind ik in ieder geval minder lekker combineren met de Metropolis, daar wordt hij te dicht van klank van is mijn mening...
    Ik vind de Metropolis trouwens wel duur, volgens mij zijn de Matchless en Bad Cat amps niet veel duurder, de Marshall 2061x bijvoorbeeld is zelfs goedkoper dan de Bogner Metropolis...

  9. #9

    Standaard

    de bogner waar ik het over heb is de 30watt combo met 2x12 greenbacks en met de tube reverb erin.
    Iemand daar ervaroing mee? (hij is trouwens tweedehands te koop dus zou mij goedkoper uitkomen dan de valvetech hayseed head met speakerkast samen)

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 november 2004
    Berichten
    690

    Standaard

    Wat was de vraagprijs voor die Hayseed top en waarop was hij aangesloten voor het testen ?

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top