Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 36

Discussie: CMW Amps getest

  1. #21
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.728

    Music

    Toen ik nét verliefd was geworden op de sound van de CMW amps, tijdens de beurs in Groesbeek (waar ik nog een topic aan gewijd heb) was ik nog zo onnozel om te denken dat ik met zo'n eenkanaals amp met hooguit vier knoppen toch nooit zo veelzijdig kon zijn als met mijn tweekanaals bak.... silly me

    Na de meeting in Sittard, waar één en ander op flink volume kon worden getest, begreep ik ineens precies wat er nou altijd werd bedoeld met "dynamiek, reactie op volume verandering vanaf de gitaar, soepele crunch" etc. Mest ingrijpende meeting ooit wat mij betreft ! Ik begreep in één klap de impact van single channel amps (en speakers overigens).

    Afijn, zit ik nu meer vast aan één sound ? Mwoh. Tikkie. Zware scheur moet nu echt uit een pedaal komen (maar dat deed ik al) en echt spatje clean word het ook niet meer (maar dat deed ik eigenlijk ook al niet). Moet 't echt anders klinken dan pak ik gewoon een andere gitaar.
    Is mijn sound verbeterd ? JOOOOOOOEEEEEEHOOOOOOOOEEEE !!!!!!!!!!

    Nog nooit mezelf zó duidelijk gehoord, zó heerlijk met mijn aanslag kunnen werken als nu. En ja, de simpeler tops zijn lang zo duur niet. Oké, voor een top alleen kun je ook een Fender 4x10 combo kopen, maar ja....'t is niet te vergelijken.

    Tip: stop met reproduceren, hou je meer geld over voor gear
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

  2. #22

    Standaard

    Wat ik op de meeting in Amsterdam heb gehoord, klonk in mijn oren prachtig.

    Mitch heeft gelijk. Single Channel amps zijn de shizzle.

  3. #23
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.728

    Music

    Ah joh, ik blaat gewoon Tristan na
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

  4. #24

    Standaard

    ...en van wie denk je dat Tristan het heeft?

  5. #25
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.728

    Music

    Van mij natuurlijk
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

  6. #26

    Standaard

    Hahahahaha!

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 januari 2003
    Locatie
    Middelburg
    Berichten
    10.228

    Standaard

    Wizz eerste dealer???



    Er staat er ook al bijna een jaar eentje bij Zwier...
    Eigenaar Holy Cow straps.
    Benelux sales voor Tokai, Koch, Lakland.

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 september 2003
    Locatie
    Vleuten
    Berichten
    15.733

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door marc_odijk
    Wizz eerste dealer???

    Er staat er ook al bijna een jaar eentje bij Zwier...
    Die bij Sjak (Zwier) is z'n eigen amp die ook weleens voor studio doeleinden samen met Paskal van Blöf gebruikt wordt zover ik weet maar die amp zelf is niet te koop.... (Sjak wil hem niet kwijt). Die bij NLM is echt te koop (spam!).

    MAAR!!!

    Sjak Zwier Gitaarbouw is absoluut de eerste winkel die 'n amp van mij duidelijk in de winkel heeft staan. Jasper van AspeGuitars
    had er ook wat of 'n enkele in z'n winkel gehad "ter try-out".

    KORTOM:

    NLM is de 1e officiële dealer maar Sjak Zwier is de eerste winkel in NL die er 1tje in de showroom had en heeft staan.
    Laatst gewijzigd door Chris Winsemius; 18 september 2006 om 22:00 Reden: spell faudt

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 januari 2006
    Locatie
    Haarlem
    Berichten
    6.996

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Michael AE
    ...en van wie denk je dat Tristan het heeft?
    We zijn samen beetje bij beetje achter dat hele non channel switcher amp verhaal gekomen volgens mij...

    Ik noem het non channel switcher amps, omdat de Matchless Phoenix, HC30 en de Bad Cat Black Cat tweekanaals amps zijn...
    Je kan de kanalen alleen niet footswitchen, daarvoor heb je een AB box nodig en moet je twee snoeren op de amp aansluiten...
    Een non channel switcher amp dus...

    Ik heb nu sinds een week de CMW StudioCage in huis om te testen en deze is wat betreft toon erg flatteus voor de gitaar en de gitarist, mooi vol met veel sustain en toch helder, een beetje glasachtig, heel vloeiend, met weinig rafel...
    Ze is wel wat moderner en wat vlakker van toon dan de Marshall 2061x en ze heeft wat minder laag...
    De bij de Marshall 2061x horende 2x12 kast met Celestion G12H anniversary speakers past helaas niet zo bij de StudioCage van karakter, geeft te weinig sustain en klinkt te direct met een wat papierig tophoog...
    Morgen ga ik in de oefenruimte in Amsterdam nog even testen op hoger volume...

  10. #30
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.728

    Music

    Ik denk dat 'Les Paul' Robbert er geen probleem mee heeft als -ie je toch niet bevalt
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top