Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 4 EersteEerste ... 234
Weergegeven resultaten: 31 t/m 36 van 36

Discussie: CMW Amps getest

  1. #31
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 januari 2006
    Locatie
    Haarlem
    Berichten
    6.996

    Standaard

    Dat denk ik ook...
    Het testen op hoger volume morgen zal wel uitwijzen of dat de StudioCage een mooie aanvulling is naast de Marshall 2061x in mijn beginnende verzameling...

    Het is in ieder geval een ontzettend goede amp met een heel eigen en mooie klank, een beetje tussen moderne en klassieke amps in...
    Misschien is de amp een beetje te modern van klank voor mij, misschien dat het gewoon echt aan de G12H anniversary speakers en de combinatie daarvan met de StudioCage ligt, maar dat zal morgen uitwijzen...

    De StudioCage verdient gewoon een baasje die er vol trots heel goed voor gaat zorgen en als de amp uiteindelijk beter bij Robbert past dan verdient hij hem vind ik...
    Misschien is het hetzelfde verhaal als met Michael en de Matchless Phoenix, in tweede instantie was toen ook duidelijk dat die specifieke amp echt volledig bij Michael paste en minder bij mij, hoewel ik het toch evenals de StudioCage een waanzinnig goede amp vindt...
    Laatst gewijzigd door Tristan; 18 september 2006 om 22:18

  2. #32
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 september 2003
    Locatie
    Vleuten
    Berichten
    15.733

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tristan
    Dat denk ik ook...
    Het testen op hoger volume morgen zal wel uitwijzen of dat de StudioCage een mooie aanvulling is naast de Marshall 2061x in mijn beginnende verzameling...

    Het is in ieder geval een ontzettend goede amp met een heel eigen en mooie klank, een beetje tussen moderne en klassieke amps in...
    Misschien is de amp een beetje te modern van klank voor mij, misschien dat het gewoon echt aan de G12H anniversary speakers en de combinatie daarvan met de StudioCage ligt, maar dat zal morgen uitwijzen...

    De StudioCage verdient gewoon een baasje die er vol trots heel goed voor gaat zorgen en als de amp uiteindelijk beter bij Robbert past dan verdient hij hem vind ik...
    Misschien is het hetzelfde verhaal als met Michael en de Matchless Phoenix, in tweede instantie was toen ook duidelijk dat die specifieke amp echt volledig bij Michael paste en minder bij mij, hoewel ik het toch een waanzinnig goede amp vind...
    Hoi Tristan

    Even tussendoor
    Hoe klinkt die 2061 top op mijn 1966A marshall box?
    (Ik vermoed wat "schellig"...)

  3. #33
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 januari 2006
    Locatie
    Haarlem
    Berichten
    6.996

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Chris Winsemius
    Hoi Tristan

    Even tussendoor
    Hoe klinkt die 2061 top op mijn 1966A marshall box?
    (Ik vermoed wat "schellig"...)
    Nee, juist precies andersom...
    Wat vlakker en minder direct, wel wat minder laag maar het hoog is wat ronder, minder dynamiek dan met de G12H anniversary speakers...
    De G12T75 speakers komen op mij een beetje over als moderner klinkende Greenbacks, minder lekker warm midden, maar wel hetzelfde soepele en zingende karakter...
    Ze klinken eerder dun dan schel, maar ze hebben wel een prettig geluid...

    Daarom past de kast met G12T75 speakers beter bij de StudioCage denk ik, want die geven het ronde, zingende en vloeiende karakter van de amp beter door...

  4. #34

    Standaard

    Een speaker gaat pas na een jaar stevig punken echt goed klinken...

    Wizz

  5. #35
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 augustus 2002
    Locatie
    near de ruines of townhall city
    Berichten
    11.264

    Standaard

    Mijn ervaringen er maar even aan toevoegen...

    Vandaag een 2061 vergeleken met de private paisley en ik weet het niet helemaal welke ik nou beter vind. De paisley is een erg leuk ding (een stuk kleiner dan dat ik gedacht had!) en heeft een fantastisch geluid, wat zeker een goede basis is voor mijn set-up.
    De Paisley klinkt in mijn oren het beste als er net een randje aan zit, maar de paisley reageert weer wat beter (warmer) op de gesplitte tetrads van mijn Godin LG waardoor deze ook weer clean wordt, zelfs zonder mijn volume terug te draaien.
    Het brightchannel van de 2061 die bij NLM staat is wel weer wat cleaner dan het exemplaar wat ik vorige week bij Jukebox heb geprobeerd (die nu van Tristan is)
    Zonder meer een hele leuke versterker die ik toch even op mijn verlanglijstje hou, zeker door de leuke opties: automatische soak als je de speaker loskoppelt, een speakersim om op te nemen en een mooi clean geluid als je rechtstreeks op de eindtrap inprikt (een A-B boxje maakt het zomaar een tweekanaals-amp). Heel even over V30's geprobeerd, maar dat wordt te glad, de 2061CX kast (G12H30) heeft een heel mooi rauw randje.

    Goeie tip van Wizz, gewoon proberen en dan beslissen, de beste versterker bestaat simpelweg niet.

    Ook nog even een JTM45 geprobeerd en dit exemplaar had weer veel meer boventonen dan een ander exemplaar wat me erg was tegengevallen. Wellicht dat de JTM45 daarmee ook weer op de (steeds langer wordende) shortlist komt...
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fusion Bekijk bericht
    Maar goed, je kunt er uren over lullen op gitaarfora

  6. #36
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 januari 2006
    Locatie
    Haarlem
    Berichten
    6.996

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zjanke
    Mijn ervaringen er maar even aan toevoegen...

    Vandaag een 2061 vergeleken met de private paisley en ik weet het niet helemaal welke ik nou beter vind. De paisley is een erg leuk ding (een stuk kleiner dan dat ik gedacht had!) en heeft een fantastisch geluid, wat zeker een goede basis is voor mijn set-up.
    De Paisley klinkt in mijn oren het beste als er net een randje aan zit, maar de paisley reageert weer wat beter (warmer) op de gesplitte tetrads van mijn Godin LG waardoor deze ook weer clean wordt, zelfs zonder mijn volume terug te draaien.
    Het brightchannel van de 2061 die bij NLM staat is wel weer wat cleaner dan het exemplaar wat ik vorige week bij Jukebox heb geprobeerd (die nu van Tristan is)
    Zonder meer een hele leuke versterker die ik toch even op mijn verlanglijstje hou, zeker door de leuke opties: automatische soak als je de speaker loskoppelt, een speakersim om op te nemen en een mooi clean geluid als je rechtstreeks op de eindtrap inprikt (een A-B boxje maakt het zomaar een tweekanaals-amp). Heel even over V30's geprobeerd, maar dat wordt te glad, de 2061CX kast (G12H30) heeft een heel mooi rauw randje.

    Goeie tip van Wizz, gewoon proberen en dan beslissen, de beste versterker bestaat simpelweg niet.

    Ook nog even een JTM45 geprobeerd en dit exemplaar had weer veel meer boventonen dan een ander exemplaar wat me erg was tegengevallen. Wellicht dat de JTM45 daarmee ook weer op de (steeds langer wordende) shortlist komt...
    De beste versterker bestaat niet, maar er bestaan wel betere versterkers en mindere...
    Ik heb persoonlijk na uitgebreid testen nog geen betere nieuwe amps gehoord dan de Marshall 2061x en de Matchless Phoenix...
    De CMW StudioCage vind ik ook supervet, maar iets minder geschikt voor mij...
    De JTM45 reissue vind ik bijvoorbeeld een stuk minder lekker klinken dan de bovenstaande amps...
    De 2061x bij Nederland Muziek klinkt inderdaad anders dan de 2061x bij Jukebox, minder crunch en minder warm...
    Ik wilde die bij Nederland Muziek eigenlijk kopen, maar in tweede instantie viel ze me toch wat tegen, dus heb ik haar toen maar niet gekocht, de rest van het verhaal is inmiddels geschiedenis...
    Laatst gewijzigd door Tristan; 20 september 2006 om 20:52

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top