Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 4 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 31
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 november 2005
    Locatie
    zonnige zuiden van Nederland
    Berichten
    431

    Thumbs up iets te vertellen / contrabas

    hallo

    hebben we eigenlijk nog iets te vertellen tegen elkaar?

    vb:

    wie van jullie speelt ook contrabas of heeft dit ooit gedaan?

    Ikzelf heb het 2 jaar geprobeerd (gehuurd), kon ook wel wat, maar speelde niet zuiver genoeg en vond het toch wel een heel gesjouw. Was er wel even helemaal weg van, maaruh de aanschaf was ook wel doorslaggevend.

  2. #2

    Standaard

    Ik speel kontrabas, zie www.gravediggers.nl en ik heb een "haat-liefde verhouding" met het ding : Ik speel veel liever klassieke muziek (jawel, zelfs het conservatoire gedaan !) dan de snoeiharde bulder-billy van de Diggers op de kist. Altijd problemen met rondzingen, alleen de allerduurste versterkers kunnen er wat van bakken.... om die reden vond ene Leo Fender de precision bass uit. Nou speel ik qua basgitaren liever op mijn Rickenbackers dan op Fenders (omdat de hele wereld op een Jazzbass speelt vind ik ze een beetje saai geworden) maar wat zòu ik graag met mijn "Stöckenhäcker" (Rick 4001S uit de jaren zestig, de beste basgitaar die ik ooit gezien heb...) op het podium staan... Helaas is "de kist" het image van de Diggers en zou het publiek dat niet pikken !

    Wizz

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 juni 2002
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    905

    Standaard

    De contrabas hoort inderdaad bij de Gravediggers. By the way; al een nieuwe drummer gevonden?

    Ik speel zelf alleen basgitaar (Cort Artisan B5 en fretless vijfsnarige Rikkers) maar dat komt hoofdzakelijk omdat er praktisch geen linkshandige exemplaren in omloop zijn. Dit is nog erger dan bij gewone basgitaren.

  4. #4

    Standaard

    Als jij nou ging drummen...
    Martin is zo fucking goed, het lijkt onmogelijk daar een vervanger voor te vinden ! Maar voor alsnog kan hij meestal wel, en anders hebben we Eli van de Kickers, ook erg goed.

    Wizz

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 januari 2002
    Locatie
    Thuis
    Berichten
    2.341

    Standaard

    Als Stray Cats fan heb ik ooit op zo'n ding "gespeeld".
    Dat ging redelijk moet ik zeggen.
    Ik wil er een in mijn huiskamer hebben. Staat wel bij de rest van de meubels.
    En een vleugel is nu eenmaal te groot!
    Echt ervaring heb ik er niet mee.
    Als ik er 1 zou kopen zou ik niet echt weten waar ik op letten moet.

  6. #6

    Standaard contrabas

    Wat mij tegenhoud om contrabas te gaan spelen,is het feit dat deze never in een suzuki swift te proppen is,en je moet er volgens mij een linkerhand als een wenkkrab voor hebben.
    Respect voor de mannen die op deze keukenkasten tekeer kunnen gaan.
    bloesfriek

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 november 2005
    Locatie
    zonnige zuiden van Nederland
    Berichten
    431

    Smile

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door erwin78
    Wat mij tegenhoud om contrabas te gaan spelen,is het feit dat deze never in een suzuki swift te proppen is,en je moet er volgens mij een linkerhand als een wenkkrab voor hebben.
    Respect voor de mannen die op deze keukenkasten tekeer kunnen gaan.
    wedden voor een contrabas dat ik dit ding in een Swift kan vervoeren?

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 februari 2006
    Locatie
    Castricum
    Berichten
    1.554

    Standaard

    Contrabassen zijn erg leuke dingen, heb er zelf een thuisstaan.. is nogal kapot geweest maar goed gerestaureerd door familie, dus erg goedkoop gekregen, en beter dan nieuw.

    Probleem is inderdaad nieuwprijs... als je een beperkt budget hebt moet je naar groothandel gaan en chinezen proberen, met wat extra afstellen zijn die kwalitatief een stuk beter dan koreanen, en vergelijkbaar, misschien zelfs beter dan goedkope tsjechen. (wat ze daar gedaan hebben is europese bouwers daarnaartoe gehaald... en dan met wat minder goed, maar omdat t china is goedkoop hout die dingen bouwen)

    heb zelf een behorlijke tsjech. Speel er eigenlijk te weinig op... t is even wennen maar wel te doen (maar ik ben dan ook begonnen op een fretloze bas, das voor zuiver spelen wel een voordeel)

    Had zelf alleen in t begin vaak last van mn linker hand omdat je zo'n kracht nodig hebt, maar dat is vanzelf wel overgegaan.

    Gebruik m zelf t liefst voor Jazz... ideaal... (al hebben mn rickenbacker en mn knutsel fender daar ook wel een lekker geluid voor)

    Valentijn

  9. #9

    Standaard swift

    Oke je hebt gelijk,in principe kan je alles in een swift vervoeren,ik heb er nu twee 15"baskasten een versterkertop en twee gitaarkoffers inliggen als we een gig hebben,hij ligt dan wel dood achter,en veert uitsluitend nog op de banden.
    Deze spullen komen er echter net zo uit als ik ze er in gepropt heb,dwz in dezelfde vorm en onbeschadigd dat wil ik bij een contrabas nog wel eens zien,je moet hem dubbelvouwen of uit het raam laten steken.
    bloesfriek

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 november 2006
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    498

    Thumbs up

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Wizz
    Ik speel kontrabas, zie www.gravediggers.nl en ik heb een "haat-liefde verhouding" met het ding : Ik speel veel liever klassieke muziek (jawel, zelfs het conservatoire gedaan !) dan de snoeiharde bulder-billy van de Diggers op de kist. Altijd problemen met rondzingen, alleen de allerduurste versterkers kunnen er wat van bakken.... om die reden vond ene Leo Fender de precision bass uit. Nou speel ik qua basgitaren liever op mijn Rickenbackers dan op Fenders (omdat de hele wereld op een Jazzbass speelt vind ik ze een beetje saai geworden) maar wat zòu ik graag met mijn "Stöckenhäcker" (Rick 4001S uit de jaren zestig, de beste basgitaar die ik ooit gezien heb...) op het podium staan... Helaas is "de kist" het image van de Diggers en zou het publiek dat niet pikken !

    Wizz
    Wizz, ben jij de bassist van de gravediggers?
    Gaaf!
    Ik heb jammergenoeg het bevrijdingsfestival gemist, en k wou een X naar simplon, ergens in oktober, maar dat ging niet door...
    Wou ff kwijt, de mp3s op jullie site gehoord, gaaf :P komt er nog een X een openlucht concert?
    en nog 1 vraagje :P klopt het dat jullie / 1 van jullie band in het "Glaudé" vlakbij groningen CS woont?
    namelijk 200 m bij me huis vandaan :P
    Laatst gewijzigd door OJJVZ; 6 december 2006 om 22:23
    Gomez UK-10 Ukulele :P
    'Jamboree' (El Cheapo) Spaanse Gitaar
    Cort Curbow 4FL
    Farida Precision Bass
    Squier Deluxe Hot Rails Stratocaster
    Digitech Hot Head
    Dunlop Crybaby Bass
    Behringer Mic100 (Preamp)
    Behringer EQ700 (Prima feedback buster, als ik akoestische instrumenten versterk)
    Ibanez SW25
    Fender '57 Mini Twin Amp

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top