Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 21
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.581

    Standaard

    Eindbuizen hóren op hun flikker te krijgen, juist daarom klinkt een buizenamp zo mooi. Door buizen goed te gebruiken, slijten ze. Als een buis ineens ploft, heeft dat volgens mij een andere oorzaak.

    Buizen kosten €25 per twee, als je Sovteks kiest. JJ en Groove Tubes kosten misschien het dubbele. Dan mogen ze van mij best aan het werk. Ik heb ze ook lekker warm staan. Het maakt mij niet veel uit of ze nou 4 of 5 jaar meegaan.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  2. #12

    Smile

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Eko
    Johantipker,
    Fender geeft , zoals alle andere grote merken, geen enkele garantie op de buizen. Gratis leveren is dus al coulance. Meer eisen kan wel, maar je hebt geen poot om op te staan.

    ik weet het, ik heb zoiets laatst zelf beweerd op dit forum...de reden dat ik mijn opmerking maakte, dat hij gewoon een gematched paar had moeten krijgen is, omdat als een bedrijf coulant is, ze dat wel goed moeten doen, anders heeft de coulance weinig zin... als je 1 buis krijgt, die niet lekker samenwerkt met de buis die je al hebt, ga je van de regen in de drup....

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 maart 2006
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    637

    Standaard

    Ik heb een versterker van een vriend van me geleend. Op de een of andere manier toch altijd weer spannend als je met onbekend apparatuur op het podium staat.. gelukkig heeft het apparaatje zich goed gedragen! (op het laatste nummer na )

    Bedankt voor de hulp! Aan jullie heb ik wat!

    Ik krijg volgens mij maar 1 buis ja.. maar ik krijg em gratis, ik klaag dus niet! Het advies over 4 dezelfde eindbuizen in een keer kopen is zeer handig! Bedankt nog, die ga ik uitproberen!

    Denk dat het GrooveTubes worden, die zitten er nu ook in en klinken best! 4x25 euro dus?

  4. #14

    Standaard

    Het zijn kutversterkers!

    Heb zo'n ding gehad, steeds weer vloog er een eindbuis door (JJ, Sovtek), gewoon ontploft! Zijn grotere broers 212 en 410 hebben ook allerlei problemen. Ik koop nooit weer een versterker uit deze serie. Ik heb nu een Twin 57, en ik hoop dat deze mij meer geluk brengt, anders stop ik er mee!

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.581

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Johnny Ramone
    Het zijn kutversterkers!

    Heb zo'n ding gehad, steeds weer vloog er een eindbuis door (JJ, Sovtek), gewoon ontploft! Zijn grotere broers 212 en 410 hebben ook allerlei problemen. Ik koop nooit weer een versterker uit deze serie. Ik heb nu een Twin 57, en ik hoop dat deze mij meer geluk brengt, anders stop ik er mee!
    Jij hebt denk ik een slecht exemplaar getroffen. Ik speel al 3 jaar zonder problemen met een Hotrod Dlx.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.581

    Standaard

    Oh ja, je zegt dat de 212 en de 410 uitvoeringen ook "allerlei problemen" hebben. Noem eens wat. Want het is mij volledig nieuw wat je hier allemaal vertelt.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  7. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson
    Oh ja, je zegt dat de 212 en de 410 uitvoeringen ook "allerlei problemen" hebben. Noem eens wat. Want het is mij volledig nieuw wat je hier allemaal vertelt.
    Ze storen enorm, eigenlijk altijd wanneer je moet spelen in een kroeg met neon verlichting, koelkasten, dimmers, enz...., als je omschakelt naar de drive heb je dan zo'n zeurige toon continu, more drive wil al helemaal niet. Deze versterker pakken alles op, ligt het aan de goedkope onderdelen?? De buizen zijn ook vaak microfonisch. Voor mij hoeft het niet meer, ik wil een betrouwbare amp, die heb ik nu, ook een Fender, maar met echte bedrading en goede onderdelen, een fender twin 57, als deze naar de kloten gaat dan kap ik er mee!

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.581

    Standaard

    Dat is toch allemaal nieuw voor me. Ik speel al een paar jaar met een Dlx, en al die jaren zonder problemen. Het drive-kanaal is zelfs stiller dan clean.

    Het kan best dat je een keer een slecht exemplaar hebt getroffen, maar het klopt niet om ze dan allemaal te bestempelen als waardeloze versterkers, want dat zijn het zeker niet. Natuurlijk, het zijn geen boutique amps, maar ze zijn ook niet duur. Voor €700 heb je wel een buizenamp, nieuw. Als je dan kijkt wat ze bieden, zijn het echt heel leuke versterkers.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 april 2002
    Locatie
    friesland
    Berichten
    1.733

    Standaard

    Ik heb dus volledig andere buizen in mijn HRD en een reissue Jensen speaker. Dus meerkosten. Dan klinkt hij ook wel hoor zeker voor blues. En hij gaat hard genoeg, heel belangrijk. Maar maak hem maar eens open dan schrik je je een hoedje. De bouwkwaliteit is echt bedroevend, Fender onwaardig. Ik ben een oud lijk dat van alles heeft gehad, Marshall JMP/jcm800, Fender super twin(ze konden het vroeger wel), mesa boogie, music man, kitty hawk, peavey jaren 70, london city. Allemaal beter gebouwd dan de HRD. Net een sessionette 75 gescoord voor 90 euri, dikke ringkern trafo, celestion speaker, accutronics reverb, netjes en degelijk gebouwd. In de HRD heb ik 6 X zoveel geinvesteerd.

  10. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Johnny Ramone
    Ze storen enorm, eigenlijk altijd wanneer je moet spelen in een kroeg met neon verlichting, koelkasten, dimmers, enz...., als je omschakelt naar de drive heb je dan zo'n zeurige toon continu, more drive wil al helemaal niet. Deze versterker pakken alles op, ligt het aan de goedkope onderdelen?? De buizen zijn ook vaak microfonisch. Voor mij hoeft het niet meer, ik wil een betrouwbare amp, die heb ik nu, ook een Fender, maar met echte bedrading en goede onderdelen, een fender twin 57, als deze naar de kloten gaat dan kap ik er mee!
    Bedenk je wel dat veel kleine kroegen vaak 1 of 2 groepen hebben. De backline staat vaak op dezelfde groep als de dimmerpacks (lichten), en je hoort de mooie aanzwellende ruis en brom als de lampen feller worden. Je zult dit ook tegenkomen met een '57 Twin en een 3000+ Bogner.

    (Even snel wat ik uit je verhaal opmaak, misschien was het niet helemaal zo hoor, maar dimmerpacks+kleine kroeg=instant trouble 9 van de 10 keer)

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top