Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 21
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 maart 2006
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    637

    Standaard Fender hotrod Deluxe

    Beste medeforummers,

    Ik heb sinds een maandje of 3 een Fender hotrod! Hij bevalt prima, de versterker klinkt super!

    Maar ik zet vandaag het apparaatje weer en en poef... een eindbuis gesprongen.. "he, heb ik weer". Ik moet morgen een optreden doen en vroeg me af of dat ook kon met 1 eindbuis.. (1 die werkt en de ander die er wel inzit maar eigelijk niet werkt)?

    Ik krijg gelukkig van Fender een gratis nieuwe eindbuis! Maar daar moet ik nog een week op wachten...

    Kan ik dus met de versterker spelen, of moet ik toch even wat anders zien te regelen?

    Groeten!

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 augustus 2002
    Locatie
    near de ruines of townhall city
    Berichten
    11.264

    Standaard

    Ik zou maar even iets anders regelen, dat gaat niet goed met een buis....
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fusion Bekijk bericht
    Maar goed, je kunt er uren over lullen op gitaarfora

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.580

    Standaard

    NEE!!! NIET DOEN!! Dat kan je je trafo kosten! En dan ben je nog veel verder van huis. Even iets anders regelen dus.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  4. #4

    Smile

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erikt
    Beste medeforummers,

    Ik heb sinds een maandje of 3 een Fender hotrod! Hij bevalt prima, de versterker klinkt super!

    Maar ik zet vandaag het apparaatje weer en en poef... een eindbuis gesprongen.. "he, heb ik weer". Ik moet morgen een optreden doen en vroeg me af of dat ook kon met 1 eindbuis.. (1 die werkt en de ander die er wel inzit maar eigelijk niet werkt)?

    Ik krijg gelukkig van Fender een gratis nieuwe eindbuis! Maar daar moet ik nog een week op wachten...

    Kan ik dus met de versterker spelen, of moet ik toch even wat anders zien te regelen?

    Groeten!
    ik vind dat je 2 gratis nieuwe eindbuizen moet krijgen een zgn gematched paar en een free check-up, zodat je het volgende stel er ook niet uit blaast...

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 mei 2001
    Locatie
    Goor
    Berichten
    4.008

    Standaard

    Johantipker,
    Fender geeft , zoals alle andere grote merken, geen enkele garantie op de buizen. Gratis leveren is dus al coulance. Meer eisen kan wel, maar je hebt geen poot om op te staan.
    In huis. Fender Custom Bandmaster 3 x 10. Heerlijk hanteerbaar, nog mooiere klank.....

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.580

    Standaard

    Een nieuwe set eindbuizen kosten nog geen €25 (Sovtek 6l6 gematched), dus onoverkomelijk is het nou ook weer niet. Wel lastig, dat wel.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  7. #7

    Standaard

    Vraag even na of, als je garantie hebt, je met deze nieuwe buis ze allbei kunt laten afregelen. Het gaat erom dat beide buizen technisch gezien even hard werken. Het goed afregelen van je eindbuizen kan je geluid juist maken of kraken. Wat er precies moet worden gedaan is wanneer je geen of weinig ervaring het met het "biassen" niet eens zo interessant.
    Er zijn ook veel HotRod (deluxe) gebruikers op het forum die goede resultaten hebben behaald nadat ze de fabrieksstandaard over het afregelen van deze versterker hebben (laten) nakijken en optimaliseren.

    Ik hoop dat ze dat voor je willen doen, binnen 3 maanden valt dit onder garantie of was de hotrod niet nieuw?

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.580

    Standaard

    Buizen vallen volgens mij niet onder garantie.

    En idd, standaard worden de Hotrods ijskoud afgesteld. Bij die van mij was het zo erg dat ik hem met de originele buizen niet eens warm genoeg kreeg, want toen hield mijn bias-pot op. Het opnieuw afstellen van de bias is sowieso geen overbodige luxe.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 april 2005
    Locatie
    Kessel
    Berichten
    300

    Standaard

    Zeker niet proberen te spelen met 1 eindbuis, dat zou je wel eens zuur kunnen komen te staan. Steek er 2 nieuwe eindbuizen in en dan de bias (laten) afstellen. Zoals Kim al zij worden HotRods heel koud afgesteld door Fender.
    Ik heb de bias van mijn HotRod zelf bijgeregeld van 58mV naar 70mV.
    Het verschil is echt groot! Je hele sound leeft er enorm van op, ik kan het je dus zeker aanraden!
    Als onze kat een koe was kon ik ze melken aan de stoof.

    (Ik heb geen kat)
    (en ook geen stoof)

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 april 2002
    Locatie
    friesland
    Berichten
    1.733

    Standaard

    Altijd een volledig setje reserve buizen in de tas hebben. Ik heb de voorversterker buis in de V3 positie vervangen door een ECC81 ipv een ECC83. De 81 heeft minder gain, de V3 positie is de fasedraaier, die bepaalt hoe hard het signaal de eindbuizen ingaat. Zo krijgen de eindbuizen niet zo op hun donder , gaan ze langer mee en het klinkt nog beter ook. Goede buizen gebruiken bijv. JJ en idd een gematched paar in de eindtrap.

    Zie deze uitstekende site:
    http://studentweb.eku.edu/justin_holton/

    Ik heb zo zelf de bias afgeregeld met een multimetertje vd Aldi van 5 euri, wel 1 hand op de rug houden

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top