Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 7 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 69
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 maart 2002
    Locatie
    Op een strandje langs de Waal
    Berichten
    3.948

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Eko
    en dat is de versie met TV-Jones pu`s en nitrolak.
    Daar zit ik dus over te dubben? Die elementen kan ik inkomen, maar nitrolak? Zou dat zo veel verschil maken?
    Enne, 4000 euro is wel heeeel veel. Moet dacht ik wel een stuk goedkoper kunnen. Ben je iig sneller uitgespaard.
    Curiouser and curiouser said Alice....

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 mei 2001
    Locatie
    Goor
    Berichten
    4.008

    Standaard

    Ja het maakt zoveel uit. Hier in de buurt zit Dick Dijkman ( Double D) in Rijssen/Enter. Hij heeft minimaal 6 Gretsches op voorraad in de duurdere klasse. Ik heb ze dus allemaal geprobeerd.
    De Nitrolak laat het hout gewoon meer leven. De PU-lak is wat stroever en harder. De gitaar klinkt gewoon minder open. De TV-Jones geven een helder geluid. Net alsof er een doek weggehaald wordt voor de speakers.
    Voor mij reden genoeg om niet voor de goedkopere versie te gaan.
    In huis. Fender Custom Bandmaster 3 x 10. Heerlijk hanteerbaar, nog mooiere klank.....

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 maart 2002
    Locatie
    Op een strandje langs de Waal
    Berichten
    3.948

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Eko
    De Nitrolak laat het hout gewoon meer leven. De PU-lak is wat stroever en harder.
    Op het Gretsch forum was een tijdje geleden ook een discussie over poly vs. nitro. Daar kwamen ze er niet helemaal uit. De reden dat het mij met name interesseert is dat het prijsverschil nogal fors is, en ik vraag me af of het dat *voor mij* waard is. Zal het iig zelf moeten gaan uitproberen.
    Curiouser and curiouser said Alice....

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 mei 2001
    Locatie
    Goor
    Berichten
    4.008

    Standaard

    Eerlijk is braaf. Een Electromatic-achtige axe uit het vriendelijke Korea zal iets anders klinken dan een Topklasse handmade japanner of USA.
    Ook de bracing is heel anders. De nieuwe Brian Setzer 6120 heeft nu dezelfde bouw als zijn favo axe uit 1959.
    Ik begrijp dat er mensen kiezen voor de goedkopere versies vanwege de prijs. Ik heb echter al diverse van dat soort nockoff`s gehad. Het is het allemaal net niet. Gebruik een keer een echte tijdens een gig of goede repetitie en het is einde discussie.( Alleen het begin van het sparen.)
    In huis. Fender Custom Bandmaster 3 x 10. Heerlijk hanteerbaar, nog mooiere klank.....

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 september 2005
    Locatie
    Bayside High
    Berichten
    1.340

    Standaard

    Ik schat dat het nog een maandje duurt en dan heb ik een echte Setzer. Weet nog niet of het een SSL (tiger maple) of eeb SSLVO (vintage orange stain) is. Iig TV Jones, tressel-bracing en nitro lak. De Hotrod's zijn ook wel interessant maar die kleuren staan me zo tegen.

    @ Wizz: nooit geweten dat ze al in NL waren want kom niet vaak in gitaarwinkels in NL. Wellicht had ik nu al een 5120 in huis.
    Laatst gewijzigd door ACSlater; 13 september 2006 om 20:20
    Vote for Pedro!

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 september 2005
    Locatie
    Bayside High
    Berichten
    1.340

    Standaard

    De G5120 is wel fijn om te modden lijkt me. Een setje gouden Filters (moet lukken voor 100 dollar van Ebay) en gouden pickupringen (Thomann 2,95 per stuk) De slagplaat goud spuiten en graveren met Nashville logo. Misschien nog een stukje fineer op de kop en een waterslide decal van de Be Boppin Baby en je hebt een Setzer look-a-like!!!!!

    alleen die bridge pickup had ietsjes naar achteren gemoeten...
    Vote for Pedro!

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 januari 2002
    Locatie
    Thuis
    Berichten
    2.341

    Standaard

    Ik ben al Setzer fan sinds dag 1.

    Mar heb nooit een Gretsch gevonden die me echt aanspreekt.
    Daarom ben ik bij Gibson blijven hangen denk ik.
    En binnenkort zal er ook wel niets van komen want de 6120's zijn toch wel prijzig.
    Check this out!
    Lekker in de stijl van zijn solo platen!

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 juli 2004
    Locatie
    Venlo
    Berichten
    10.661

    Standaard

    ik vind het echt een vet gitaartje, klinkt en speelt lekker, alleen de hals is heel smal, als je Gibson-like halzen gewend bent
    Gibson ES 335 Studio '91 | Fender Telecaster Pink Paisley '85 | Gibson J35 | Vox AC10

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 februari 2002
    Locatie
    Noorden
    Berichten
    1.256

    Standaard

    Ik heb dus ook een Electromatic Gretsch 5124, de witte versie. Deze is op de f-holes en pickups vrijwel gelijk aan de 5120. Ik heb deze toen gekocht omdat ie dus een bigsby B6 heeft ipv de b7, een originele bigsby compensated brug, een correcte vorm en boven alles uit is ie wit!
    Nu heb ik bijna dagelijks ook een japanse white falcon en country gent in mijn handen. De hamvraag is voor de meeste geintereseerden hoe een goede koreaanse electromatic in verhouding is met de (veel) duurdere japaners.

    Het eerste wat opvalt is het gewicht, een koreaanse gretsch is véél lichter, iets wat ik persoonlijk niet erg vind maar het voelt wat minder degelijk aan.
    Qua akoestisch volume wint de electromatic het, misschien vanwege het lichtere hout?
    De nadelen van de electromatic zijn: verschrikkelijk slechte stemmechanieken (nieuwe serie zijn geluk al beter), bv de afwerking rond de f gaten.
    Ik heb op mijn electromatic vrij snel andere stemmechanieken gezet en nu is het probleem opgelost.
    Kortom, de japanse gretsch gitaren zijn beter maar voor die paar pluspunten ga ik geen €2200 meer uitgeven.
    --------------------------------------------------------------------------------------
    Rock&Roll!

  10. #30
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.728

    Music

    Het geeft in ieder geval een hoop looks voor zijn geld. Ongeacht hoe fijn de gitaar speelt en klinkt en al helemaal buiten beschouwing gelaten of een budgetversie vergelijkbaar is met een topmodel (ik begrijp niet waarom dat eeuwige appels en peren vergelijken nog steeds gebeurt) is dit natuurlijk een gitaar met een ge-wel-di-ge smoel.

    Klassieke klasse.
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top