Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 9 van 9
  1. #1
    Member
    Geregistreerd
    28 april 2003
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    33

    Standaard Pod xt tijdelijk uit de loop halen

    Ik gebruik nu al een tijdje de podxt live op m'n versterker. Deze zit in de effectenloop van m'n buizen marshall top.

    Vooral gebruik ik de effecten voor de wat rustigere stukken in de muziek. En dat gaat prima. Alleen bij de heftigere stukken valt het toch weg. De gitaar is dan niet krachtig genoeg.

    Volgens mij is dan de beste oplossing om dan gewoon alleen de versterker te gebruiken als in de pod uit de loop te halen zodat het geluid niet meer digitaal is. Weet er iemand hoe je de pod zeg maar weer in de loop en uit de loop kan halen, tijdens het spelen. Is daar misschien een bepaalde footswitch voor?

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 augustus 2002
    Berichten
    6.051

    Standaard

    hangt van je versterker af, sommige hebben n optie om de loop in/uit te switchen... je zou hem ook nog in een looper kunnen hangen in je effectloop...

  3. #3

    Standaard

    De Boss LS2 is een loop switcher voor twee loops. Die is voor dit soort dingen prima geschikt, maar wrs. kan het nog eenvoudiger.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 juli 2005
    Locatie
    Delft
    Berichten
    1.732

    Standaard

    met een beetje handigheid flans je een enkel loop pedaaltje zo in elkaar.
    1 was genoeg, maar 2 zoveel mooier

  5. #5
    Member
    Geregistreerd
    28 april 2003
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    33

    Standaard

    Helaas heb ik die optie niet om de loop te in of uit te switchen. Misschien is inderdaad die Boss wel wat, wel weer prijzig denk ik.

    Iets zelf in elkaar knutselen, zie ik mezelf niet echt doen. Ook geen idee hoe overigens.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 augustus 2002
    Berichten
    6.051

    Standaard

    er zijn hier zat mensen op t forum die een looper voor je kunnen bouwen voor een fractie van die Boss waarsch... ff de goeie persoon zoeken

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 juli 2005
    Locatie
    Delft
    Berichten
    1.732
    1 was genoeg, maar 2 zoveel mooier

  8. #8
    Member
    Geregistreerd
    28 april 2003
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    33

    Standaard

    Zijn er misschien goedkopere merken die ook zo'n soort pedaal/footswitch hebben. Voor zo'n Boss pedaal betaal je weer flink natuurlijk.

    En het zelf in elkaar klussen dat wordt niks, met mijn technische kennis

  9. #9
    Member
    Geregistreerd
    28 april 2003
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    33

    Standaard

    Iemand nog suggesties voor een goedkoper pedaal dan de Boss LS2 of misschien 2ehands iets heeft liggen. Ik kon op de bekende sites helaas niks vinden.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top