Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 30
  1. #11

    Standaard

    Op hoog volume wordt die erg schel dus ik dacht misschien heeft iemand een tip voor mij

  2. #12
    basswasp
    Guest

    Standaard

    Als je last hebt van een schel geluid zou ik het 'treble' knopje een beetje tegen-de-klok-in draaien. Af en toe speel je iets om te kijken of het schelle weg is, zo niet, dan draai je nog een stukje verder.

  3. #13

    Standaard

    Het lijkt inderdaad makkelijk, maar Jeroen (Basswasp) weet je nog hoe lang ik erover deed om een bruikbaar hoog uit mijn TSL te krijgen met die stock T75's?
    Het is gewoon de combi van de stock speaker, de stock voorbuisjes en een beetje de TSL voicing. Pas de eerste twee aan naar bijvoorbeeld een GReenback en JJ's in de voortrap, en je bent denk ik een stuk verder. Natuurlijk kun je de presence en de treble dicht zetten, maar de TSL heeft stock iets in zich waardoor het hoog OF te rasperig is, OF te dof alsof er een doek over de speaker ligt, zeker op kanaal 2. (crunch)

    Doe mij maar een 2203 met 6 knoppies met de British setting

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 augustus 2002
    Locatie
    near de ruines of townhall city
    Berichten
    11.264

    Standaard

    Voor mij doen twee oude philips 12AT7 buisjes het kunstje. voller, warmer en wat minder gain...

    En inderdaad een V30 en een classic lead 80
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fusion Bekijk bericht
    Maar goed, je kunt er uren over lullen op gitaarfora

  5. #15
    basswasp
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Bluesbreaker
    Het lijkt inderdaad makkelijk, maar Jeroen (Basswasp) weet je nog hoe lang ik erover deed om een bruikbaar hoog uit mijn TSL te krijgen met die stock T75's?
    Het is gewoon de combi van de stock speaker, de stock voorbuisjes en een beetje de TSL voicing. Pas de eerste twee aan naar bijvoorbeeld een GReenback en JJ's in de voortrap, en je bent denk ik een stuk verder. Natuurlijk kun je de presence en de treble dicht zetten, maar de TSL heeft stock iets in zich waardoor het hoog OF te rasperig is, OF te dof alsof er een doek over de speaker ligt, zeker op kanaal 2. (crunch)

    Doe mij maar een 2203 met 6 knoppies met de British setting


    Veranderen van buizen/speakers is wel wat anders dan even aan een EQ knopje draaien, maar wel een goede verbetering. Maar eigenlijk moet je gewoon een versterker die gewoon meteen goed klinkt.

  6. #16

    Standaard

    Ja een versterker die gelijk goed klinkt is wel lekker ja. Ik kan trouwens mijn Marshall JCM2000 TSL 60 ruilen tegen een Marshall 2203 JMP MKII Master Volume Lead 100watt. Is dit een goeie ruil deal? Die dingen zijn wel oud, kwamen voor de JCM800 op de markt.

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 september 2003
    Locatie
    Vleuten
    Berichten
    15.733

    Thumbs up

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door llahsraM
    Ja een versterker die gelijk goed klinkt is wel lekker ja. Ik kan trouwens mijn Marshall JCM2000 TSL 60 ruilen tegen een Marshall 2203 JMP MKII Master Volume Lead 100watt. Is dit een goeie ruil deal? Die dingen zijn wel oud, kwamen voor de JCM800 op de markt.
    Doen!
    Minder knoppen maar over tig jaar/enkele jaren veel meer waard

    edit: weet even niet wat 'n TSL60 nu 2e hands doet.
    Nog meer ge-edit: die eind jaren 70 2203s zijn in ieder geval veel beter dan de moderne JCM800 2203 reïssues qua transformatoren.
    Laatst gewijzigd door Chris Winsemius; 14 september 2006 om 22:30

  8. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Chris Winsemius
    Doen!
    Minder knoppen maar over tig jaar/enkele jaren veel meer waard

    edit: weet even niet wat 'n TSL60 nu 2e hands doet.
    Nog meer ge-edit: die eind jaren 70 2203s zijn in ieder geval veel beter dan de moderne JCM800 2203 reïssues qua transformatoren.
    Wat is belangrijk wat ik moet vragen aan die man waar ik hem van kan kopen?

  9. #19

    Standaard

    Ik heb een mashall 2203, 100 watt de eerst marshall met mastervolume.
    Deze versterker is de voorloper van de beruchte JCM 800 en bespeeld door o.a. EVH, Randy Rhoads en Gibbons.
    HEt geluid is zeer puur, niet gemakkelijk te bespelen maar wel erg mooi.

    Er is wel iemand zo stom geweest om een effect loop in aan te brengen maar alles (op wat hardwareschade na) is professioneel hersteld.
    Alles is dus weer hard-wired.

    ..........................

    Ik heb er nog geen foto's van maar ik kan ze natuurlijk wel maken, de amp
    staat in de oefenruimte dau ik ga kijken wanneer ik daar tijd voor kan
    maken.
    Ik dacht dat het een 78 is maar zeker ben ik daar niet van, maar aan de hand
    van het serienummer moet dat gemakkelijk te achterhalen zijn lijkt mij.

    ...........................

    Hij werkt 100%, de sound is dus goed, kraakt niet dat ik weet maar ik draai niet continu aan de knoppen, een setting is genoeg en verder is het werken voor de sound.
    Indien hij in de combo inbouw zit zijn er een aantal schroeven zichtbaar in het front, vandaar dat ik hem in die losse topkast hebt gezet.

    Aan de achterkant mist er een stukje van de "achterplaat" hier zitten (dacht ik ) ook wat gaten geboord waar de in/out van de effect loop heeft gezeten.

    Nogmaals, er is behoorlijk wat schade aangebracht door deze persoon en da's erg jammer.
    Verder is het wel die brown-sound waar men het over heeft.

    ............................

    Er is dus wel aan geknoeit maar alles is weer in originele staat gemaakt.
    Waarschijnlijk heb je om een effect loop te maken alleen een onderbreking tussen de voor en eindtrap.
    Deze onderbreking zal wel weer intact gemaakt zijn, ik weet het niet en had het sowieso nooit gedaan

  10. #20

    Standaard

    Zou het een goeie ruil deal zijn?

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top