Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 30
  1. #1

    Standaard Angus Young settings for JCM2000 TSL60

    Iemand enig idee hoe je een Angus Young geluid krijgt uit een JCM2000 TSL60? Welke EQ settings heb ik daarvoor nodig? en hoeveel gain? Crunch of Lead kanaal? Presence? Alvast bedankt

  2. #2

    Standaard

    Ik heb zelf een Les paul gitaar, en een 2x12inch celestion G12t-75 cabinet.

  3. #3

    Standaard

    Ik deed als volgt:

    brugpup van Les Paul (burstbucker), TSL op kanaal 2 (crunch). Gain laag, zeg rond de 3. Deep switch uit (4*12 of 8*12) en presence naar smaak tussen 4 en 6. Geen reverb. Zo moet je aardig in de buurt komen.

    Het verveldende is dat de G12T75 een nogal knarsend hoog heeft. Je zou met een Classic lead of liever een celestion Greenback veel beter de sound kunnen benaderen. (en de SG natuurlijk)

  4. #4

    Standaard

    Welke EQ instellingen had je daarbij??

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 oktober 2002
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    20.789

    Standaard

    het principe van een angus young geluid is heeel weinig gain, redelijk veel mids en greenbacks... tenminste, naar mijn idee.
    pokkel'n

  6. #6

    Standaard

    Veel mensen vergeten dat ANGUS eind jaren 80 begin 90 veel op Mesa gear speelde nl. de Quad pre amp and strategy eindtrap, maar zijn oersound is idd een ouwe JTM 45. Zijn sound heeft inderdaad redelijk weinig gain maar hij draait zijn amps wel superver opene n krijgt daaroor powertube vervorming, thuis kun je dit misschien benaderen door je pre amp gain wat meer open te draaien of een powersoak te gebruiken.
    strakke bassist gevonden!
    http://www.deanguitars.com
    http://www.enforcer-metal.com
    http://www.myspace.com/thrashcorefanatics


    SPAM: 2005 USA Dean Razorback V NAMM prototype back/yellow bevels EMG/Floyd Rose etc. € 1950 spotptrijs!

  7. #7

    Standaard

    Waar zou je de equalizer het beste op kunnen instellen? Veel mid? Weinig bas? treble?

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 juli 2003
    Locatie
    België
    Berichten
    329

    Standaard

    Ik gebruikte het clean kanaal met zowel de gain als de master goed open.
    Genoeg mids, redelijk wat presence maar toch nog genoeg bass. Zeker geen "mid shift" of "deep switch" gebruiken.
    Soldano - Amplifiers built to rock

    Face The Fax

  9. #9

    Standaard

    Oké had je ook nog instellingen voor het crunch kanaal? Iemand anders nog tips?

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 oktober 2002
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    20.789

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door llahsraM
    Waar zou je de equalizer het beste op kunnen instellen? Veel mid? Weinig bas? treble?
    gewoon je oren gebruiken, drie knopjes, zo moeilijk is dat toch niet man?
    pokkel'n

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top