Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 13
  1. #1

    Standaard HELP HELP HELP!! (mesa mark IV of nie?)

    Ik ben van plan een mesa boogie mark IV te kopen... maar twijfel...
    aan de ene kant ben ik em nodig gewoon (ben echt toe aan n nieuwe versterker speel nu op een valvestate 8080). Het geluid wat ik nu heb is de od van de valvestate en niet echt vet dus .. maar wat het geval is... is dat het geluid snel weg valt... is dat bij een Mark IV ook zo.? want ander ben ik geen nieuwe nodig ja....
    IK wil trouwens niet direct n cabinet erbij kopen... dusz... n

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 september 2005
    Locatie
    Zoetermeer
    Berichten
    1.334

    Standaard

    Ik raad je de Mark IV ten alle tijden Aan. Is echt een top ding!, maare als je geen cab wil kopen, ga je voor een combo denk ik?

  3. #3

    Standaard

    waar is onze profeet van de mark iV??? waar is Aart als je hem nodig hebt?



    maar het is het vlaggeschip van de mesa mark series. kan je heel kort over zijn: je houdt van mesa of het is je ding echt niet. ik ben liefhebber, een ander is dat niet, maar als je een vette scheur zoekt, dan zeg ik: zoek niet verder.

    harrald

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 mei 2006
    Locatie
    België
    Berichten
    9.270

    Standaard

    Ik ben dan de mark III profeet maar
    En een van de twee series van de mark IV's is ongeveer de III, ik weet niet meer juist welke de A of B. Gewoon simpel. Wil je vette distortion. Wil je master of puppets echt eens kunnen spelen zoals het klinkt. Wil je zalige clean. Koop dan vlug die mark IV. Je kan daar volgens mij niet mis op vallen hoor. Ik weet niet of er dingen zijn die je er echt niet meer kan

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 juli 2003
    Locatie
    Batman
    Berichten
    10.472

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ibanez RuleZ
    waar is onze profeet van de mark iV??? waar is Aart als je hem nodig hebt?



    Die heeft een leven op sommige momenten Harald


    De rest heeft al genoeg gezegd denk ik, als je het geld hebt, doen!

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 april 2003
    Locatie
    Roosendaal
    Berichten
    954

    Standaard

    Mark IV is in mijn ogen (en oren) een super veelzijdige amp, van metal tot blues, jazz etc. hij kan het allemaal. Je moet idd wel van de Mesa sound houden. Maar deze amp biedt je zoveel mogelijkheden, daar kun je je amper een bui aan vallen. Hij staat bij mij ook op het verlanglijstje...........ergens volgend jaar.
    Koch Multitone 100 watt, inclusief flightcase: 600 euro

  7. #7

    Standaard

    Ik speel trouwens hoofdzakelijk punkrock.. n vleugje metal en n vleugje grunge...
    en ja ik ga n combo kopen dan denk ik... (op de lange duur n recto cab 4x12 erbij denk ik dan) ik ben helemaal "verliefd" op het mesa geluid.. het is zo vet... maar... de sound die ik zoek ligt zo rond de (laatste plaat van) lagwagon tot nofx. je weet wel.. n beetje van die lekkere vette distortions en toch ook mooi clean kunnen...

    Ik hoor ook mensen praten over rectifiers... maar ik weet het niet hoor dat lijkt me n beetje TE... ik wil gewoon ..... clean ben ik zeer zekers nodig... maar distortion des te meer!!

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ibanez RuleZ
    waar is onze profeet van de mark iV??? waar is Aart als je hem nodig hebt?

    tjonge... hoe snel je niet vergeten wordt...

    De Mark IV is een super amp. neem gewoon de combo hang er een beamblocker in (indien je speaker een EVM is en gaan!

    dit is een amp die 2 jaar met me is mee gegroeid en eigenlijk als backup voor een rack is gekocht.
    de mark Iv heeft heel veel verschillende geluiden en prikt heerlijk door de mix heen. ik heb vroeger ook diverse valvestates gehad en de mark IV hoor je op laag niveau in elke bandsituatie!

    heel veel plezier ermee want je zult m zeker een gaan schaffen!

    Nocki
    Screw you guys, I'm going home!!!!

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 juli 2003
    Locatie
    Batman
    Berichten
    10.472

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nocki
    tjonge... hoe snel je niet vergeten wordt...


    Nocki

    Tja, moet je je amp niet verkopen he....

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 mei 2006
    Locatie
    België
    Berichten
    9.270

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Arnootje
    Ik speel trouwens hoofdzakelijk punkrock.. n vleugje metal en n vleugje grunge...
    en ja ik ga n combo kopen dan denk ik... (op de lange duur n recto cab 4x12 erbij denk ik dan) ik ben helemaal "verliefd" op het mesa geluid.. het is zo vet... maar... de sound die ik zoek ligt zo rond de (laatste plaat van) lagwagon tot nofx. je weet wel.. n beetje van die lekkere vette distortions en toch ook mooi clean kunnen...

    Ik hoor ook mensen praten over rectifiers... maar ik weet het niet hoor dat lijkt me n beetje TE... ik wil gewoon ..... clean ben ik zeer zekers nodig... maar distortion des te meer!!
    Ik vind een rectifier helemaal niet té ofzo. In mijn oren klinken die helemaal allesbehalve fel. Markseries geven zo een vette palmmutesound, dat hebben rectifiers niet vind ik. NOFX denk ik trouwens dat vroeger nog op mark III speelden zelfs

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top