Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 4 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 31
  1. #1

    Standaard probleempje met mijn sound

    Ik speel nu al een hele tijd met deze set up:

    marshall jcm 800 reissue, full stack (1 cab met V30 en 1 cab met greenbacks), een RAT overdrive and mijn gibson SG. Ik heb mijn marshall head lichtjes laten aanpassen zodat hij van zonder veel aanpssingen al iets meer gain geeft dan een normale jcm 800. maar niet dat het hierdoor een monster hi-gain amp door is geworden, verre van.

    Nu, waar ik de laatste tijd mij aan erger is dat ik die sound eigenlijk nooit helemaal goed krijg. Zonder die RAT pedaal is het net iets te weinig gain, en met die Rat is het net alsof mijn speakers ieder moment uit mijn cabs kunnen vliegen. Teveel gain gewoon. En ook is de sun rommilig, ofwel te scherp, zeer moeilijk af te stellen. Vroeger had ik een tibescreamer in plaats van die Rat, maar dan was de sound nog dunner en scheller, echt niet wat ik zoek.

    Kan iemand mij hier raad geven? andere pedaal dan? Wat voor een?

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 oktober 2002
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    20.789

    Standaard

    hoe stel je je rat in? als overdrive of als boost?
    pokkel'n

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 januari 2005
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    641

    Standaard

    Probeer ns een extra EQ in de loop de hangen en de Rat als booster in te stellen (als je dat nog niet deed)
    Aangeboden: (brakke) Boss ME-6 incl. adapter (ruilen tegen iets leuks...)

    Gezocht: Pedalenspul :-)

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 mei 2006
    Locatie
    België
    Berichten
    9.270

    Standaard

    Een tubescreamer

  5. #5

    Standaard

    Hij zegt in zijn post dat hij die vroeger had en dat dat niet zijn geluid was.
    High Art Through Sheer Incompentence

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 januari 2005
    Locatie
    Lebbeke, België
    Berichten
    579

    Standaard

    ik vind een RAT een kutpedaal. ga eens met je JCM naar een muziekwinkel en probeer zoveel mogelijk pedalen tot je het pedaal vindt dat je zoekt van sound op je jcm

  7. #7
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.728

    Music

    Of tijd voor een ander pedaal, of tijd voor één of meerdere nieuwe pre amp buisjes. Als je geluid ineens niet lekker is maar vroeger wel kan daar het probleem liggen.
    Dat, of je smaak is veranderd.
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 september 2003
    Locatie
    Vleuten
    Berichten
    15.733

    Music

    Standaard JCM800 (mv-model?) reïssues zijn scheller/harsher dan de originelen die vaak ook al behoorlijk schel/bright zijn.
    Ik vermoed (!) dat die gain-mod 'n soort kopie v/d mod van m'n goeie amp-vriend Trace Davis van VoodooAmps is. Werkt meestal heel goed om zo'n amp net iets "lekkerder" te maken maar ik heb hier zelf diverse amps meegemaakt met afgeleide versies van die mod die behoorlijk k*t waren...

    Zonder te willen "spammen" (!);
    "dun en schel": betere uitgangstrafo lijkt mij de eerste optie om de versterker zelf beter te krijgen. Is bij de modificatie ook gelijk de biasing gecheckt?
    PM me anders even met je wensen.

  9. #9

    Standaard

    mijn RAT pedaal is ingesteld op 12 uur gain, dus niet als volledige supergain. Een EQ zou inderdaad een optie zijn, maar is het de beste?

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 september 2003
    Locatie
    Vleuten
    Berichten
    15.733

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door istari
    mijn RAT pedaal is ingesteld op 12 uur gain, dus niet als volledige supergain. Een EQ zou inderdaad een optie zijn, maar is het de beste?
    Je versterker is de basis van je sound.
    'n Klant van mij heeft zowel 'n oude als 'n standaard reïssue en die laatste is beduidend "slechter" qua sound.
    't Probleem zit voornamelijk in de uitgangstrafo, met andere pedalen en buizen zou je IETSJE verbetering kunnen behalen maar niet genoeg gezien de beschrijving v/h probleem.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top