Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 14
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 september 2006
    Locatie
    8911
    Berichten
    5.473

    Exclamation Versterker, geaard of niet?

    Toen ik hoorde dat iemand een blokker-gitaar had gekocht, ging ik aan het googlen en kwam ik op een probleem van iemand die een versterker daar vandaan had gehaald die zoemde. Veel van jullie dachten dat het probleem zou zitten bij de al dan niet geaarde stopcontacten.

    Ik ga een versterker + gitaar waarschijnlijk huren bij de muziekwinkel (niet bij blokker haha) omdat mn buren beginnen te klagen over de herrie van een klasieke gitaar. Goed, heb geen verstand van versterkers.
    De stopcontacten op mn studentenkamer zijn niet geaard. Is er een grote kans dat mn potentiele versterker daar een probleem van gaat maken? Of is het probleem van voornoemde forumlid hoofdzakelijk te weiden aan kwalitatief treurig materiaal?

    Ben benieuwd. Zou het jammer vinden als mn versterker zn kop niet wilt houden.

    Met groetjes
    Pais

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 februari 2006
    Locatie
    best
    Berichten
    512

    Standaard

    als de buren al beginnen te klagen van een klassieke gitaar denk ik niet dat het zo slim is om dan met een een versterker te gaan spelen. Omdat je toch niet al te dure spullen wilt gaan kopen/ huren (althans dat neem ik aan)

    raad ik je aan om iets te kopen waar je een koptelefoon op kan aansluiten. Daar zijn nog best redelijke dingen voor te vinden en dan hebben je buren er iig geen last van.
    7

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 januari 2005
    Locatie
    Beek, Montferland
    Berichten
    3.462

    Standaard

    Tering wat een stel pisvlekken zeg, die buren!!

    Ik zou zelf waarschijnlijk schijt hebben aan die buren, maar wie weet ben jij anders. Je kunt dan inderdaad het best kijken naar iets voor je hoofdtelefoon, te denken aan een Line Pod (XT) of iets dergelijks. Ik weet niet of dit binnen het 'budget' valt??
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vulvasonic
    Flikker op, zak hooi.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 september 2006
    Locatie
    8911
    Berichten
    5.473

    Standaard

    Ik had van de muziekwinkel begrepen dat hier prima een koptelefoon op te gebruiken is. Maar met een versterker kun je het volume toch heel laag zetten?

    Mn budget is niets mis mee, maar ze hebben een leuke deal - een jaar huren, onderhoud is voor hun, en wanneer je na dat jaar koopt, krijg je het volledige huurbedrag terug als korting. Daarnaast zijn het niet de goedkoopste sets wat ze verhuren, al is het wel degelijk spul. Verkoopprijs van alles bij elkaar was E600,- dacht ik. Na dat jaar mag je overigens best een andere gitaar uitzoeken. Krijg je een nieuwe met een lading korting van het huren.

    Maar een hoofdtelefoon is niet aan te sluiten op een versterker? Heb ik daar een tussengeval voor nodig zoals een "Line Pod (XT)" wat Fumi noemt?

    Ik heb geen schijt aan buren. Het is zo'n gehorig huis, dat je werkelijk alles van elkaar hoort en ik kan me voorstellen dat het balen is wanneer je buur dag in, dag uit op een gitaar-geval loopt te rossen.

  5. #5

    Standaard

    Korg PX-4A.
    Perfect ding. Koptelefoon op, Ipod eraan hangen en jammen maar.
    Kost maar 155 euri's, is een wonderapparaat, en bovenal: zeer eenvoudig te bedienen.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 mei 2006
    Locatie
    België
    Berichten
    9.270

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pais
    Ik had van de muziekwinkel begrepen dat hier prima een koptelefoon op te gebruiken is. Maar met een versterker kun je het volume toch heel laag zetten?
    Het volume laag zetten, dat zou wat dom zijn van de versterker

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.398

    Standaard

    Thuis heb ik een 15watt fender versterkertje uit het jaar nul staan.
    Ding heeft hoofdtelefoonaansluiting en kan bovendien gewoon zacht staan.
    Wanneer ik zachtjes electrisch speel, maak ik inderdaad minder herrie dan wanneer ik op mijn archtop of resonator speel.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 augustus 2006
    Locatie
    Naast mijn buren..
    Berichten
    1.873

    Standaard

    heb ook een klein 15 watt dingetje.. stelt weinig voor speel liever op mijn andere.. mijn buren zeuren niet in het begin wat toen ik mijn geluid zocht. zit wat vaker met kop telefoon op.. en als ik dan eens scheur zonder is er niks aan de hand.. met is ook wel relaxt kun je lekker nieuwe nummers leren, experimenteren met dingen en dan horen de mensen je fouten niet..
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch
    Wat is dit nou weer voor gay thread ?
    Het is hier het Libelle-forum niet !
    Hahahahahaha.

  9. #9

    Standaard

    waar ga je de gitaar huren pais, bij bob of musicstore?
    ik persoonlijk doe altijd liever zaken met bob veel symphatieker lui daar musicstore is wel eens wat snobberig.
    en wat kost zo'n grap per maand eigenlijk, want voor weinig geld kan je al een setje op de kop tikken.


    [spammode aan]heb nog wel wat staan, en ga komende zondag in het FEC, tegenwoordig WTC in leeuwarden, op de rommelmarkt staan.
    het is niet veel soeps wat ik momenteel in de handel heb, maar voor een 85 euro heb je al een compleet setje bij mij [/spammode uit]

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 september 2006
    Locatie
    8911
    Berichten
    5.473

    Standaard

    Bij Bob de Jong. Hele leuke winkel inderdaad. Dr zijn weinig muziekwinkels waar ik zo graag kom. Verhuurt Music Store ook? Ik vind de sfeer nogal dood daar. Heb ook niet het gevoel er expertise te vinden.

    Huren kost 12,50 per maand, met een minimum huurperiode van een half jaar, mits je les krijgt van een bij hun bekende muziekleraar. En het grote voordeel is dat ik, zonder ervaring met elektrische gitaren, nooit 600,- uit zou geven voor iets waarvan ik niet zeker weet of ik er mee verder wil (klasiek trekt me meer).


    Het volume laag zetten, dat zou wat dom zijn van de versterker
    Misschien moet het bij jou allemaal hard en weet ik het, maar ik ben al lang blij wanneer ik gitaar kan spelen zonder treurige buren.


    Maar heeft iemand een idee met betrekking tot de geaardheid?
    Laatst gewijzigd door Pais; 11 september 2006 om 08:02

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top