Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 30
  1. #1

    Standaard

    hoi.
    Voor mijn rack heb ik heel wat dingetjes moeten uitproberen om het handig te houden. ik heb ooit voor een rack gekozen zodat ik alles aangesloten bij me had zonder eerst een half uur alle pedaaltjes aan moest sluiten en teveel stekkers had.
    een pedalboard heb ik ook nog gehad maar dit was niet de oplossing wegens teveel kabels op het podium die ik toch nog moest aansluiten (stroom & signaal).
    dus ben ik 19" gegaan. maar toch weer kabels.

    dus heb ik de stroom en midi kabel van mijn fc200 midi pedal pedal bij elkaar gebonden
    (1 draad)
    alles in mijn rack gemonteerd stroom en 2 speaker kabels. verder speel ik vaak draadloos maar toch zit er altijd een goede kabel in mijn rack in geval van...

    dus alles bij elkaar 4 kabels die ik aan moet sluiten en 4 dozen die ik moet plaatsen (of 3 als ik mn cab bij heb.)
    rack, midi pedaal, 2 1x12 cabs
    de kabels zitten van achter om een paar kapstokhaakjes gedraaid en zitten vast in de kast. zodat het alleen loshalen en uitleggen is... dat gaat allemaar vrij snel.

    hebben jullie nog iedeen en dingen die handig zijn voor je rack???
    enhoeveel kabels en zo hebben jullie op het podium???

    nocki

  2. #2
    Master of Disaster
    Geregistreerd
    14 december 2001
    Locatie
    Langdorp, Belgie
    Berichten
    3.426

    Standaard

    Ja ik gebruik een Gemini line conditioner/stroom verdeler. Net zoals die Furman spullen maar goedkoper. Alles krijgt stroom van dit toestel dus heb ik maar 1 stopcontact nodig. Verder heb ik ook niet veel kabels hoewel toch enkele meer dan jou. Als je spullen met een aparte adaptor in je rack zitten hebt zoals mij is het makkelijk om een multi-stekker in je rack te plaatsen en deze te voorzien van een IEC-connector zodat die ook stroom krijgt van de Gemini.

    Cya,

    Yoeri

  3. #3

    Standaard

    ja.
    ik heb aan de achterkant een stekkerdoos zitten gemonteerd op een plaat die bovemn in mij rack zit met een plug aan vast di vast zit in de kast. dus deze heeft meer 1 stroom kabel nodig en di zit nergens aan vast.
    werkt wel makkelijk. ik heb nog nergens zo'n power ding gevonden vandaar deze goedkope oplossing.

    Nocki

  4. #4

    Standaard

    Waar kan je zo'n rack laten maken? en wat kost het? ...en weet iemand waar je zo'n flightcase (dan heb ik het over een gewone koffer..voor kabels en dergelijk) kan halen?

  5. #5

    Standaard

    Een rack stel je zelf samen en monteer je in een rack kast, box of case. Flightcases zijn bij iedere beetje muziekhandel wel te koop en sommige maken ze zelf (eventueel op maat) zoals bijv. Conijn Muziek in Eindhoven.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.591

    Standaard

    Nog makkelijker voor je FC 200: Vervang de ingebouwde 5-polige MIDI-in door een 7 polige. Soldeer pin 6 en 7 intern door met de voedingsplug. Maak in je rek eenzelfde 7 polige aansluiting die naar je adapter en naar je processor loopt. Koop bij de 1 of andere muziekzaak een 7-polige midikabel en je hebt het net nog iets strakker voor elkaar dan 2 bij elkaar gebonden kabels.

    Voor mensen die hun wah NIET uit hun processor halen maar nog echt uit het losse pedaaltje: Koop een Crybaby-rack!!

  7. #7

    Standaard

    ik heb lang lopen zoeken naar het ideale rack maar nooit een gevonden. ik heb dus 2 railsjes gepakt en daaromheen een houten doos gemaakt helemaal dicht. de deksels eraf gezaagt en daar weer goedkoop tapijt overheen geplakt zonder alu hoeken ed...
    ziet er goed uit.
    want alles uit de winkel is te zwaar en vooral te duur.
    al is deze op lossing ook niet goedkoop.

    Nocki

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 maart 2002
    Locatie
    Heaven
    Berichten
    399

    Standaard

    Als mijn rekje helemaal compleet en af is dat zullen jullie het ook kunnen lezen op gitaarforums. Tot horens...

  9. #9

    Standaard

    vertel een siets meer over die rack wah. want daar loop ik over na te denken over zo iets...

    Nocki

  10. #10

    Standaard

    he nocki,

    nog even over de kabels etc. voor dat rack. Ik heb zelf een rack met daarin een 2he kast waar alle draden uit het rek samenkomen. Van daaruit loopt er een multikabel naar mijn pedalboard (flightcase van licht spul).
    Dus ik heb vauit mun rack een netsnoer naar de 220.(alle stroom wordt vanuit dat kastje in het rack verdeeld) en een multikabel naar het pedalboard. Dus 2 snoeren. gitaartje nog ff inprikken en klaar.
    Ik ben dan ook erg snel klaar met opbouwen tegenwoordig! Als de rest van de band nog staat te zweten, speel ik al relaxt wat riedeltjes!
    Als je wilt weten wat het allemaal gekost heeft en waar je het kan halen, moet je maar ff mailen. (overigens heb ik het zelf allemaal in elkaar gezet, stelt geen ruk voor, alleen de flightcases heb ik op maat laten maken)
    groet, roger, noizzgate@hotmail.com

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top