Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 20
  1. #1

    Standaard American '62 RI Strat

    Iemand bevindingen met deze strats?

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 oktober 2003
    Locatie
    Zuidelijke Nederlanden
    Berichten
    2.111

    Standaard

    ja, ikke. Heel goeie gitaar. Na 20 jaar is er al wel wat lak af, maar verder nog heel goed. Heb hiervoor een 57 RI gehad, maar de nek en frets bevielen me niet. Nochtans klonk de 57 RI ook heel goed, dat was een heel licht gitaartje, maar ballen en bassen dat ze had. Ik vind de 62 echt een aanrader, want met wat geluk betaal je nauwelijks meer dan een usa strat.
    TE KOOP: fender bandmaster 1968 (drip edge) nog blackface circuit. in perfecte staat

  3. #3

    Standaard

    Is die C-neck te vergelijken met de huidige standard strats? En qua sound, minder output?
    Dus tweedehands rond de 1.000 Eur moet te doen zijn?

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 oktober 2003
    Locatie
    Zuidelijke Nederlanden
    Berichten
    2.111

    Standaard

    Persoonlijk vind ik de hals wel heel fijn, ja. Heb op een Mex tele, een mex tele classic en een usa tele gespeeld en vond die halzen veel lomper. De nek is enigszins vergelijkbaar met een Gibson slim taper 60's, maar de 62RI is iets voller, ronder. De toets is wat ronder dan de Gibson, maar lang niet zo veel dan bovenstaande tele's of mijn (ex-) 57RI. Voor mij heel aangenaam omdat het verschil met de Gibson niet zo heel groot is.







    Laatst gewijzigd door heavy-metal-thunder; 1 september 2006 om 17:01
    TE KOOP: fender bandmaster 1968 (drip edge) nog blackface circuit. in perfecte staat

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 oktober 2003
    Locatie
    Zuidelijke Nederlanden
    Berichten
    2.111

    Standaard

    de rode is de 62 RI. De 2tone was een 57RI.
    TE KOOP: fender bandmaster 1968 (drip edge) nog blackface circuit. in perfecte staat

  6. #6

    Standaard

    Ik weet momenteel 2 tweedehandsmodellen staan. (volgens de verkopers Amerikaanse modellen)
    Aan eentje twijfel ik wel. Is volgens mij een Japans model:
    Serienr: V01.....
    Japans toch?

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 oktober 2003
    Locatie
    Zuidelijke Nederlanden
    Berichten
    2.111

    Standaard

    De amerikaanse vintage reïssues beginnen toch ook met een V.
    TE KOOP: fender bandmaster 1968 (drip edge) nog blackface circuit. in perfecte staat

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 maart 2005
    Locatie
    omg. Brussel
    Berichten
    191

    Standaard

    de V staat voor de american vintage reeks en de 01 staat voor bouwjaar 2001
    zo dacht ik toch

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 maart 2002
    Locatie
    Op een strandje langs de Waal
    Berichten
    3.948

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rscalex
    de V staat voor de american vintage reeks en de 01 staat voor bouwjaar 2001
    Close, but no cigar
    V staat wel voor de vintage reeks, maar de RI's volgen niet het "jaartallen" systeem (bijv. N3 voor 1993). Dus 01 staat hier niet voor 2001.
    Curiouser and curiouser said Alice....

  10. #10

    Standaard

    De vintage 62 RI is doorgaans een goede strat. Je moet evenals met alle andere strats een beetje geluk hebben met het hout enz.
    Ik heb er een aantal gehad en ik vond ze elke keer goed klinken. Ben lang op zoek geweest naar de olympic white versie en die heb ik nu gevonden. Door de nitrolak begint die nu stilaan wat te vergelen, enorm mooi. Verder gaat de lak er wel wat af na verloop van tijd en begint hij er een beetje relic uit te zien. Let op, je hebt twee verschillende soorten pickups in de loop der tijd. Je heb de oudere versie met de rechte pooltjes en de latere versie met de afgeschuinde pooltjes. Ik vind persoonlijk die met de afgeschuinde pooltjes beter klinken maar dat kan smaak zijn.
    Wat de neck betreft heb ik ook al twee verschillende vormen gehad, weliswaar altijd C-shape, maar de ene iets ronder als de andere.

    Spijtig dat je de gele verschijningen niet kan zien op foto. In het echt is hij/zij veel mooier

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top