Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 12 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 120

Discussie: Studiootje bouwen

  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 september 2003
    Locatie
    Ermelo
    Berichten
    275

    Standaard

    ach alles helpt wel iets, alleen zoals han al zegt, door dezelfde materialen te gebruiken als je nu doet kun je ook wat anders bereiken, die ventilatie panelen gaan idd niet helpen, dat is een slok op een borrel.

    Verder zal de temperatuur wel op/af lopen (afhankelijk van het seizoen) maar daar is wel mee te leven denk ik,

    Ik denk dat (als je alle spullen al hebt) je het allemaal zo praktisch mogelijk moet gaan gebruiken en dan zal de tijd het leren,
    ik denk persoonlijk dat het wel mee gaat vallen en dat je er wel een mooi hok aan over houd,
    SMS Hammer-on naar 3333

    http://www.go-south.nl

  2. #22

    Standaard

    Voor de deur komt... nog een deur. Voorzien van... je raad het al: isofix (ik heb 18 pakken, moet toch op! ) Dus 2 platen hout met isofix ertussen. Ik snap dat een houten schuur niet zo geweldig is vergeleken met muren van steen, maar dat is op zich niet erg. Het hok staat 15 meter van mijn huis af (en dus ook van die van de buren. Aan de overkant zal het rustig 20 meter zijn. Is dus niet zo dat hij helemaal geluidsstil moet zijn. Gaat me ook nog om het geluid van buiten eruit te houden (aangezien ik ook wil opnemen). Ik woon tussen een spoorlijn en de snelweg in, dus er is constant geluid buiten. De temperatuur binnen is niet zo'n ramp. Vorige hok was vergeleken met deze nog warmer. Is niet altijd even prettig, maar binnen is geen plek meer (ja, op zolder, maar dat is net zo hard een sauna).

    Wat ik alleen niet begrijp: straks heb ik zowel de muur, als het plafond, als de vloer zwevend gemaakt. Zal dat dan echt maar zo weinig effect hebben?

  3. #23
    Dude
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Emieltje
    Wat ik alleen niet begrijp: straks heb ik zowel de muur, als het plafond, als de vloer zwevend gemaakt. Zal dat dan echt maar zo weinig effect hebben?
    Jep,

    isofix is bouwmarkt spul, de gemiddelde boerenlul hangt daar zn muur ook mee vol. is geen proffesioneel studiospul. 10db is helemaal niks bij een amp die staat te schreeuwen

  4. #24
    Super Moderator
    Geregistreerd
    8 februari 2004
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    6.213

    Standaard

    post eens wat foto's van die blokhut?
    Vriendelijke groet,

  5. #25

    Standaard

    foto's staan op blokhut.fotopic.net zal vanavond nog wat meer foto's posten.
    Laatst gewijzigd door Emieltje; 2 september 2006 om 17:27

  6. #26

    Standaard

    misschien even de tenen intrekken?


    eh emiel, hij staat e niet uit te schelden, althans, ik kan het neit lezen. of je moet gozer een scheldwoord vinden. Ikd enk eerder dat je blij moet zijn dat hij z;n ervaring met je deelt. Maar goed. ieder het zijne.



    Misschien kan je de pakken isofix nog ruilen? Want twee deuren, dat helpt ook al niet. Zie www.johnsayers.com, read this first, audiomyths.

    HEb dat trouwens ook alleen gelezen naar aanleiding van de post van HAn.


  7. #27

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door guhlenn
    misschien even de tenen intrekken?
    eh emiel, hij staat e niet uit te schelden, althans, ik kan het neit lezen. of je moet gozer een scheldwoord vinden. Ikd enk eerder dat je blij moet zijn dat hij z;n ervaring met je deelt. Maar goed. ieder het zijne.
    Sorry, ff verkeerd geïnterpreteerd. Heb mijn bericht al gewijzigd

    Toch maar wat foto's dan







    Amp's zal het idd niet trekken, maar ik hoef geen hele bandformaties op te nemen. Speel voornamelijk akoestisch en opnemen gaat vooral over de koptelefoon. Ik maak me er niet zo druk over, want feit blijft dat ik dalijk een geweldig hok heb waar ik mijn muzikale aspiraties in kwijt kan. Of hij dan helemaal geluidsdicht is of helemaal niet dat zal voor mij de pret niet drukken. Wat betreft de buren, moeten we dat dan maar even afwachten.
    Laatst gewijzigd door Emieltje; 2 september 2006 om 17:50

  8. #28

    Standaard

    Toch nog ff een vraagje: Hoe hebben jullie de ventilatie aangepakt dan?! De ronde dingen werken blijkbaar niet. Wat dan wel? Heb wel eens gehoord over buizen die aan de binnenkant absoberend materiaal hebben of gewoon heel veel bochten in je ventilatie systeem maken zodat geluidgolven niet direkt naar buiten kaatsen. Wat is waar en hoe kan ik het (zo goedkoop mogelijk oplossen?!

  9. #29

    Standaard

    wat jij beschirjft heeft die gast dus ook, werkt op zich goed. hoeveel db demping precies durf ikniet te zeggen.

    voor akoestische muziek zal het wle meevallen, meet anders heoveel je constructie dempt straks...

  10. #30
    Moderator
    Geregistreerd
    5 december 2004
    Locatie
    Stedebroec
    Berichten
    35.706

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Emieltje
    Toch nog ff een vraagje: Hoe hebben jullie de ventilatie aangepakt dan?! De ronde dingen werken blijkbaar niet. Wat dan wel? Heb wel eens gehoord over buizen die aan de binnenkant absoberend materiaal hebben of gewoon heel veel bochten in je ventilatie systeem maken zodat geluidgolven niet direkt naar buiten kaatsen. Wat is waar en hoe kan ik het (zo goedkoop mogelijk oplossen?!
    Het wordt idd gedaan met labirynth kokers welke aan de binnenkant zijn bekleed met isolatiemateriaal om reflecties te dempen. Maar bij de installateur of luchtbehandelingboer vind je slang welke is voorzien van een laag glaswol aan de binnekant en als je die vanaf een opening in de buitenkant lang genoeg laat doorlopen naar binnen en daar een ventilatierooster op zet, zal er weinig geluid door die slang ontsnappen.

    Ik zou geforceerd gaan ventileren, dus met een electrische ventilator en dan zoeen die je bijna niet hoort. Je kent ze wel, zo'n kooi met schoepen met een klein motortje er aan. En dan maak je een klein houten kastje waar je dat ding in monteert en zet dat aan de buitenkant, dan hoor je hem helemaal niet binnen.

    Bedenk wel dat als je lucht er uit zuigt dat het er ook ergens anders in moet kunnen, anders zuig je de tent alleen maar vacuum en ventileer je niet. Ik neem aan dat je alle naden afkit en ook naden van deuren met strips dichtmaakt.

    Dwarsventileren heet dat officieel.
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

    Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top