Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 12 12311 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 120

Discussie: Studiootje bouwen

  1. #1

    Standaard Studiootje bouwen

    Sinds zaterdag is mijn blokhut binnen en heb ik ook eens reden om hier wat te posten. Heb (kwijlend) naar verschillende bouwprojecten gekeken. En nu mag ik zelf gaan bouwen. Ik heb helaas nog geen foto's van hoe hij nu staat, maar nog wel wat foto's van afgelopen zaterdag (Zie volgende post).

    Het hok is 3,30m bij 3,80m, ruimte genoeg voor mij. Vanavond beginnen met het bekleden van de binnenkant. Heb 18 pakken ISOFIX dus dat moet goed komen.

    Het zal 1 ruimte blijven, zowel live room als control room. Niet ideaal, maar aan gezien ik zelf speel en control hoef ik minder heen en weer te rennen.

    Groet Emiel
    Laatst gewijzigd door Emieltje; 1 september 2006 om 14:46

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 maart 2006
    Locatie
    Fryslân
    Berichten
    1.026

    Standaard

    Links geven: "Direct linking not allowed"

    anyway, succes met bouwen.
    No Wuckin Furries
    Band: www.hellbike.nl
    4 Sale : ff niks te koop
    www.hotwiel.nl

  3. #3

    Standaard

    Oke, overnieuw.

    Blokhut in stukjes




    Blokhut aan het einde van dag 1



    Staan nog wat foto's op blokhut.fotopic.net. Zal daar het hele proces proberen vast te leggen.
    Laatst gewijzigd door Emieltje; 2 september 2006 om 18:04

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 september 2003
    Locatie
    Ermelo
    Berichten
    275

    Standaard

    nou ben benieuwd!
    SMS Hammer-on naar 3333

    http://www.go-south.nl

  5. #5

    Standaard

    wat is isofix?

    btw, als je die ruimte zou opdelen zou je ademnood krijgen LOL. MAar creatief is het zeker.

  6. #6

    Standaard

    Isofix is vlokkenschuim. Zorgt ervoor dat je gipsplaten op de muur kan maken zonder dat dat trillingen overbrengt op de buitenmuur. Was een duur grapje, maar zal beter werken als gewoon glas- of steenwol. De muren zullen als volgt bekleed worden: Muur zelf (28mm hout), laag isofix (3cm), houten frame waar dan de gipsplaten opkomen. Op de gipsplaten ga ik nog wat vlakken van noppenschuim maken voor de akoestiek.

    Ruimte opdelen in kamer zou inderdaad te krap worden, maar ik had nog zitten denken aan een vocal booth oid. Maar toch maar vanaf gezien. Eerst maar eens kijken wat voor resultaten ik hiermee krijg.
    Laatst gewijzigd door Emieltje; 1 september 2006 om 14:46

  7. #7

    Standaard

    hmmm, hoe duur? het dempt immers maar 10 db. je laat er ook geen luchtlaag tussen of wel? Wat ga je opnemen?

    (ga binnenkort iets soortgelijks doen.... vnadaar de interesse)

  8. #8

    Standaard

    Normaal gesproken € 30,- per pak, maar ik heb ze gekocht tijdens een actie. Scheelde 9 euro per pak. Het verbaasde me eigenlijk dat het 'maar' 10db vermindert. Maar omdat de ruimte al niet zo geweldig groot is, kan je zo makkelijker een doos in een doos constructie maken, zonder dat het je 10 cm kost (per wand). Tussen de gipsplaten en het vlokkenschuim zit wel een ruimte met lucht (ook voor aanleg van elektra en luchtafvoer e.d.). Kan me haast niet voorstellen dat het maar zo weinig geluid tegenhoud (voor die prijs...)

    Nog wat nieuwe pics geupload:





    vanavond


    Laatst gewijzigd door Emieltje; 2 september 2006 om 18:05

  9. #9
    pandjesbaas
    Geregistreerd
    12 januari 2004
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    1.659

    Standaard

    Heej, ziet er gezellig uit zo, maar serieus:
    Hoe isoleer je straks de vloer? En het dak? En het raam?
    Al over ventilatie gedacht?
    Alleen de wanden isoleren werkt niet, ècht niet!!!!!

    Been there, done that...


    En OT: Waarom ligt je bed buiten?
    Is koud nou, hoor!
    Laatst gewijzigd door Frits van Mourik; 31 augustus 2006 om 23:12

  10. #10

    Standaard

    Het dak doe ik ook met Isofix, inclusief alledakbalken. Wat betreft de vloer ben ik er nog niet helemaal uit. Wat ik nu wil is eerst een laag piepschuim platen, daaroverheen watervastverlijmde platen (underlayment), daarover een ondervloer en dan laminaat. Maar dat hangt ook een beetje van de grote van mijn buidel af op dat moment.

    Qua ventilatie, maar ik onderin aan de buitenkant 3 ventilatieroosters. Aan de binnenkant ook drie maar niet gelijk tegenover het gat naar buiten. In de hoop dat het geluid daar dan niet teveel lekt. In het plafon komen 2 gaten die ik naar de achterkant leid. Om te voorkomen dat het geluid te veel lekt wil ik deze dingen daarvoor gebruiken.

    Zou dat voldoende zijn?

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top