Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 12

Discussie: Hals

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 juni 2005
    Locatie
    Zoetermeer
    Berichten
    415

    Standaard Hals

    Ik weet dat ik er al een keer een topic over heb gemaakt, maar ik zou graag even goed en duidelijk antwoord willen hebben..

    http://img170.imageshack.us/my.php?i...ding015vo9.jpg

    Ik heb dus een tijdje geleden een nieuwe gitaar gekocht, bevalt zeer goed
    ( Het is een fender highway strat.) Alleen erger ik me aan 1 ding.

    Het begin van de walnootkleurige streep steekt een beetje uit ( of is wat lager dan de rest, dat weet ik niet) in ieder geval, ik voel het als ik er overheen glijd met mn duim. Zo'n ramp is het niet, maar toch erger ik me er steeds meer aan.

    Ik vroeg me af of een gitaarbouwer/reperateur dit kan oplossen? Zoja, hoe duur gaat dat dan kosten (inclusief en exlusief het polijsten van de frets..)

    Reacties zouden fijn zijn!!

    Bedankt.

  2. #2
    Junior Member
    Geregistreerd
    1 maart 2006
    Locatie
    mariakerke (gent)
    Berichten
    8.246

    Standaard

    Je mag het niet voelen, dat is wel zeker, bij al mijn gitaren lijkt dit gewoon één geheel met de hals.
    Wat een reparatie kost weet ik niet, maar ik vrees dat dit niet een van de goedkoopste reparaties is.
    Heb je geen garantie ofzo? Anders zou ik er eens mee teruggaan vanwaar je hem hebt en vraag eens wat ze kunnen doen. Is het te duur kan je het gewoon zeggen dat je het te duur vind hoor...
    (.)(.)..........(.)(.)..........(.)(.)..........(.)(.)..........(.)(.)..........(.)(.)..........(.)(.)

    http://vi.be/poachersofmen
    http://facebook.com/poachersofmen

  3. #3

    Standaard

    Is zelf makkelijk op te lossen lijkt mij.

  4. #4
    Member
    Geregistreerd
    9 februari 2006
    Locatie
    Ergens in Groningen
    Berichten
    78

    Standaard

    'k heb ongeveer het zelfde, op mijn 3 jaar oude Fender Jazz Bas (een Mex.) Ik voel het wel maar het ding speelt als een trein. Het is een foutje dat ik bij aankoop niet heb opgemerkt.....Eerst wat ergernis maar nu weet ik niet beter.

    Bij mijn bas is het probleem niet slechter en ook niet beter geworden, maar misschien moet ik meer op spelen, dan slijt het uiteindelijk vanzelf weg toch ;-)?

    In jouw geval, als 'ie nieuw is, en zeker als het lijkt erger te worden - want dan is er echt iets mis, denk ik - zou ik wel contact opnemen met de/je leverancier en claimen onder garantie.

  5. #5
    Member
    Geregistreerd
    18 oktober 2005
    Locatie
    Harderwijk
    Berichten
    66

    Standaard

    Ik heb dit ook gehad met mijn strat. Heb er een zeer fijn schuurpapiertje overheen gehaald en merkte er niks meer van. Miste op dat stukje wel een klein beetje lak naderhand, maar daar voelde je niks van tijdens het spelen.
    Haar Stratocaster / Gibson CS-336 -> Korg DT10 -> T-Rex Alberta -> Hook Captain34 V2 <--> T.C. Electronic D-two

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juli 2002
    Locatie
    alkmaar
    Berichten
    7.468
    Blog Entries
    2

    Standaard

    dit is inderdaad makkelijk zelf te doen, het donkere stukje hout is of walnoot of rosewood en beide kunnen makkelijk zonder lak dus als je op die plek schuurt heeft dat verder geen consequenties.
    life sucks and then you die

  7. #7

    Standaard

    Het hangt er natuurlijk vanaf of de strip uitsteekt of erin valt. In het eerste geval zou ik het oplossen met een schuursponsje (fijn) en heel voorzichtig met de ronding van de hals mee te gaan. Valt het naar binnen dan zou ik het proberen op te vullen met een goeie lak. Liefst iets meer en dan weer schuren en polijsten.

    Of héél veel spelen, dan slijt het vanzelf!
    'The only way you can get good, unless you're a genius, is to copy. That's the best thing. Just steal.' (Ritchie Blackmore)

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 juni 2005
    Locatie
    Zoetermeer
    Berichten
    415

    Standaard

    Niemand een enkel idee hou duur dit ongeveer zou kunnen kosten??

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 maart 2005
    Locatie
    omg. Brussel
    Berichten
    191

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Samder
    Niemand een enkel idee hou duur dit ongeveer zou kunnen kosten??
    mss vraag je dit best gewoon zelf aan een hersteller?
    die zal je er meteen alles over kunnen vertellen

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Samder
    Niemand een enkel idee hou duur dit ongeveer zou kunnen kosten??
    Jawel, 50 cent ongeveer denk ik.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top