Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 24 van 24 EersteEerste ... 14222324
Weergegeven resultaten: 231 t/m 235 van 235
  1. #231
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 januari 2006
    Locatie
    Haarlem
    Berichten
    6.996

    Standaard

    Geen idee, ik gok zo'n 1600 euro voor de top, maar ik weet het niet zeker...
    Het zal in ieder geval wel onder de 2000 euro zijn denk ik, mail anders Erik even, die kan je het precies vertellen...

  2. #232

    Standaard

    Hoi, ik ben ook al een tijdje bezig met een andere amp setup, is de door jullie besproken cab van Bogner deze, zoals beschreven op de site van Erik:
    1*12" CUBE CLOSED BACK DUAL PORTED
    "Closed back en dual front ported"
    Voldoende laag en "bell like High's"
    Celestion Vintage 30 of Classic 80 speaker.
    Welke speaker zit erin de Vintage 30 of de Classic 80?

  3. #233
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 januari 2006
    Locatie
    Haarlem
    Berichten
    6.996

    Standaard

    Ja, dat is de cab die wij getest hebben en die we zo waanzinnig vonden klinken...
    De Bogner 1x12 Cube cab die we getest hebben was 16 Ohm en had een Vintage 30 speaker...

  4. #234

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ateng
    Wou eerst ook W/D/W gaan spelen achteraf toch maar niet gedaan. Ten eerste heb je meestal de ruimte er niet voor, 2) geen ene kip die dat hoort en 3) een goeie geluidsman moet hebben die dat ook goed voor je mix.

    En er spelen inderdaad nog steeds pro met zo'n systeem maar of dat een toegevoegde waarde heeft?
    Twee verschillende delay, verschillende modulatie of pannen kan gaaf klinken mits je bij de geluidsman staat want als je vooraan, links of rechts van het podium staat is het effect weg.

    Tegenwoordig zie ik juist pro's heel basic spelen of W/D zoals Landau, Carlton, Johnson en Ford.
    Je hebt een punt, hoor.

    Als ik echter een beslissing over apparatuur neem, doe ik dat meestal niet met het publiek in mijn gedachten. Het zal me eerlijk gezegd worst wezen als Bertus in het publiek met 30 bier achter zijn kiezen het verschil tussen W/D/W of mono niet hoort. Als ik het zelf maar hoor.

    Zeg nou zelf, als je dat argument gaat toepassen op de keuze van je spullen, kun je net zo goed met een Line6 POD en een Squier gaan spelen.

    Over pro's die basic gaan; ik ben zelf geluidsman en heb veel met grote acts gewerkt. Als ik in een grote zaal sta waar ik de linkerkant van de pa niet kan horen als ik aan de rechterkant sta, draai ik altijd mono, omdat je anders bepaalde dingen niet kunt horen in een bepaald gedeelte van de zaal; dat is waar. (Ik kan me echter nog een optreden van Tony MacAlpine in de Boerderij herinneren, waar ik TMac's stereo signaal netjes op twee kanalen had staan, maar wel in het midden ge-panned. Een enkel kanaal in mono klinkt beduidend anders dan een stereo signaal omgezet in twee mono-signalen. Niet altijd beter, maar soms wel. Bovendien prefereerde TMac een stereo-signaal op het podium en werd hij nogal onwel als er geen 2 mics voor zijn cab stonden.)

    Als ik zelf echter speel, is dat meestal in zaaltjes van 50 tot 500 man en daar kun je over het algemeen beiden kanten van de PA goed horen, zelfs als je aan 1 kant staat. Over het algemeen is in dat soort zalen een stereo effect prima te horen, waar je ook staat.

    De meeste Pro's die jij noemt, staan in zalen als de Ahoy, waar je de rechterkant van de PA aan de linkerkant bijna niet hoort. In zo'n geval is het natuurlijk zinloos om stereo te spelen.

    Enfin, ik heb er voor gekozen elke optie open te houden. Ik vind stereo spelen erg vet, maar vind het niet erg om mono te moeten spelen. W/D/W is gewoon de beste optie als je stereo wilt spelen zonder toon-degradatie. Met de setup die ik straks heb, kan het allemaal en hoef ik helemaal niet veel zooi mee te nemen als ik dat niet wil. The best of both worlds zullen we maar zeggen.

  5. #235
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 oktober 2003
    Locatie
    Dordrecht
    Berichten
    1.248

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Michael AE
    Je hebt een punt, hoor.

    Als ik echter een beslissing over apparatuur neem, doe ik dat meestal niet met het publiek in mijn gedachten. Het zal me eerlijk gezegd worst wezen als Bertus in het publiek met 30 bier achter zijn kiezen het verschil tussen W/D/W of mono niet hoort. Als ik het zelf maar hoor.

    Zeg nou zelf, als je dat argument gaat toepassen op de keuze van je spullen, kun je net zo goed met een Line6 POD en een Squier gaan spelen.
    De meeste Bertussen horen wel het verschil tussen een die Line6/Squire en een Bogner/Gibson. Niet dat hij denk "Hey dat is een Gibson" maar wel hoort hij kwliteitverschil. Zeker bij hogere volumes gaat "speelgoed" door de mand wvallen.

    Goed verhaal verder over mixen
    Te koop: Martin HD28 1980

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top