Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 571 van 592 EersteEerste ... 71471521561569570571572573581 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 5.701 t/m 5.710 van 5912
  1. #5701
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brad Bekijk bericht
    Ik zou geen gitaar laten bouwen. Hoe nauw je ook bij het bouwproces betrokken bent, je weet pas werkelijk hoe de gitaar speelt en klinkt wanneer hij (zo goed als) klaar is. En dat weet je bij een kant en klare gitaar in de winkel wel.
    Bij een aantal bouwers zou ik dat wel aandurven.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  2. #5702
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brad Bekijk bericht
    Ik zou geen gitaar laten bouwen. Hoe nauw je ook bij het bouwproces betrokken bent, je weet pas werkelijk hoe de gitaar speelt en klinkt wanneer hij (zo goed als) klaar is. En dat weet je bij een kant en klare gitaar in de winkel wel.
    Klopt, maar van sommige bekende bouwers mag je wel iets verwachten. Maar je weet het nooit helemaal, pas als je hem vast hebt inderdaad.
    Een Fender is wel veel waarde vaster. Een hand gebouwde gitaar raak je veel moeilijker kwijt.
    Gitaarles en basles in Weert
    www.gitaarschoolweert.nl
    New album "Juvenile Fish Tales" Barend Tromp 2022 on Bandcamp now!
    https://subcontinentalrecords.bandca...ile-fish-tales

  3. #5703
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 januari 2010
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    870

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Shaggy Bekijk bericht
    Is dat een kwartiers gezaagde neck?

    Drool..
    werkelijk waar geen idee :P
    Keivette pedal & geardemo's by yours truly:
    https://www.instagram.com/rozhseow/
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TDZH Bekijk bericht
    Wat een prachtig forum is dit toch. Iedereen houd van gitaren en heeft een hekel aan voetbal

  4. #5704
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door apekop Bekijk bericht
    Klopt, maar van sommige bekende bouwers mag je wel iets verwachten. Maar je weet het nooit helemaal, pas als je hem vast hebt inderdaad.
    Een Fender is wel veel waarde vaster. Een hand gebouwde gitaar raak je veel moeilijker kwijt.
    Ja dat zou kunnen. Het voordeel van handgebouwd is dat je je droomgitaar - bodyvorm, houtcombi, hoogte en type frets, trem, pickups, schakelingen - kunt laten samenstellen.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  5. #5705

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom1984 Bekijk bericht
    Wat zouden jullie kiezen, 1500 euro uitgeven aan een American pro strat of eentje laten bouwen bij Oswald guitars?

    Dilemma dilemma......

    Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brad Bekijk bericht
    Ik zou geen gitaar laten bouwen. Hoe nauw je ook bij het bouwproces betrokken bent, je weet pas werkelijk hoe de gitaar speelt en klinkt wanneer hij (zo goed als) klaar is. En dat weet je bij een kant en klare gitaar in de winkel wel.
    Als jij precies weet wat je wil, weet wat je keuzes als gevolg hebben voor klank, bespeelbaarheid, etc dan zou ik misschien eerder voor laten bouwen kiezen... Als je, zoals ik, amper weet hoe en wat gewoon voor een standaard model gaan die je nog een beetje kan uitproberen (om, again in mijn geval, tot de conclusie te komen dat het allemaal wel prima lijkt en je toch pas echt conclusies kan trekken als jer thuis langer mee bezig bent )

  6. #5706
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dagrim1 Bekijk bericht
    Als jij precies weet wat je wil, weet wat je keuzes als gevolg hebben voor klank, bespeelbaarheid, etc dan zou ik misschien eerder voor laten bouwen kiezen... Als je, zoals ik, amper weet hoe en wat gewoon voor een standaard model gaan die je nog een beetje kan uitproberen (om, again in mijn geval, tot de conclusie te komen dat het allemaal wel prima lijkt en je toch pas echt conclusies kan trekken als jer thuis langer mee bezig bent )
    Ook de prijs speelt mee. Als een handmade gitaar - bijv. een HSS strat - evenveel moet kosten als een Suhr Classic, dan zou ik voor de laatste gaan. Topgitaar en waardevast.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  7. #5707
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.489

    Standaard

    Het idee is dat je iets laat maken dat niet in de winkel ligt. En als prijs een main objective is dan zou ik lekker shoppen bij Bax of Thomann, dan heb je bij custom bouw weinig te zoeken.
    En ja, part of the deal is dat je de uitkomst niet 100% in handen hebt en dat kan beide kanten op en ook dan zou ik lekker het bij Bax of Thomann laten.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  8. #5708

    Standaard

    Ok, maar den weet ik dus niet of een Am pro een meerwaarde heeft tegenover de cp60.

    Nog eens goed over denken.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

  9. #5709
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 juni 2017
    Locatie
    Zaandam
    Berichten
    289

    Standaard

    Ik weet niet of het in dit topic thuishoort (zo niet laat het me weten, en waar dan wel) maar ik heb net een "strat" besteld voor een volgens mij te lage prijs. Het is een Yamaha Pafica van de 212 reeks maar voor een prijs die ook voor een 112 scherp zou zijn. Ik weet het: ik heb hem pas als ik hem heb, maar het lijkt er toch op dat ik word beloond voor een paar weken alle webshops goed in de gaten houden....

  10. #5710

    Standaard

    Meerwaarde is 1 extra fret ?!

 

 

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top