Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 519 van 592 EersteEerste ... 19419469509517518519520521529569 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 5.181 t/m 5.190 van 5912
  1. #5181
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door telerocker Bekijk bericht
    Als je iets laat bouwen, moet je ook maar hopen dat dat goed uitpakt. Ik vind trouwens de USA Fenders op zich goed in elkaar steken. Ik heb al jaren een American Series tele die door de satin finish neck heerlijk speelt en na een pickup-upgrade ook klinkt zoals ik het graag hoor. Je moet gewoon eens wat strats van verschillende merken testen. Dan hoor je vanzelf wanneer de juiste belletjes rinkelen...

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Tja....ik zie hier Haars per definitie opgehemeld worden en Fenders per definitie de grond in geboord worden....wat moet je ermee ☺
    Dat is slechts mijn mening. Ik heb een paar Haars in handen gehad en vond ze redelijk goed, maar niet waanzinnig klinken. Ook speelden ze minder smooth dan ik had verwacht. Anderen vinden weer iets anders. Het lijkt potjandosie wel een forum.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  2. #5182
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.221

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door telerocker Bekijk bericht
    Laten we het erop houden dat Kauffmann net als vele anderen assembleert en afstelt. Het zullen best goede gitaren zijn, maar dat zijn andere merken in die prijsklasse ook.
    Ja precies, maar dat is toch iets heel anders dan starten met een MIM Fender.... Want er zit werkelijk geen één onderdeel dat overkomt met een MIM Fender.

    Het zou natuurlijk kunnen dat hij begint met een MIM Strat, de body vervangt, daarna de hals, dan de tuners, dan de slagplaat, de hardware, de pickups en de pots. Maarja, dat lijkt me een beetje omslachtig.

  3. #5183

    Standaard

    Tjah, Warmoth parts zullen het ook niet zijn voor die 1000 euro.

    Verstuurd vanaf mijn Nexus 6P met Tapatalk

  4. #5184
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 juli 2015
    Locatie
    Sneek
    Berichten
    5.990

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door telerocker Bekijk bericht
    Laten we het erop houden dat Kauffmann net als vele anderen assembleert en afstelt. Het zullen best goede gitaren zijn, maar dat zijn andere merken in die prijsklasse ook. Ik blijft erbij: kijk, speel en vergelijk.
    Nix ervan: Kauffmann's worden, op de hals na, van scratch af gebouwd. De allereerste van 3 jaar geleden waren ook nog gemaakt van kan en klare bodies, maar ook die zijn de afgelopen jaren gewoon zelf gezaagd.

    Dit jaar is hij ook begonnen met bindingen langs de Telebodies en heeft hij zijn eerste LP gemaakt.
    Laatst gewijzigd door Joost de Ruig; 8 september 2016 om 17:04

  5. #5185
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 juli 2015
    Locatie
    Sneek
    Berichten
    5.990

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom1984 Bekijk bericht
    Welke pickups klinken dan beter dan die van Fender? Geen enkel idee eigenlijk.
    Fralin, Amber, Suhr en De Nederlandse Smitty's zijn bv allemaal goede opties.

  6. #5186
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.487

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door telerocker Bekijk bericht
    Dat is slechts mijn mening. Ik heb een paar Haars in handen gehad en vond ze redelijk goed, maar niet waanzinnig klinken.



    Dat is exact mijn ervaring eigenlijk; ik had meer zoiets van "ach kijk, alweer een strat" in plaats van "wow, helemaal super".



    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Joost de Ruig Bekijk bericht
    Fralin, Amber, Suhr en De Nederlandse Smitty's zijn bv allemaal goede opties.


    Check ook 4seasons. Erg goede ervaring mee, en pijstechnisch ook nog te doen.
    Laatst gewijzigd door D3nnis; 8 september 2016 om 17:04

  7. #5187
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Joost de Ruig Bekijk bericht
    Nix ervan: Kauffmann's worden op de hals na van scratch af gebouwd. De allereerste van 3 jaar geleden waren ook nog gemaakt van kan en klare bodies, maar ook die zijn de afgelopen jaren gewoon zelf gezaagd.
    Ok, ik geloof je graag, jij komt er welles. Ik herinner me dat hij begon met assemblage. Dus nu deels assemblage omdat hij de bodies zelf zaagt en afwerkt. Bij Fender zagen ze hun bodies trouwens ook zelf. Sterker nog, ook hun halzen.
    Laatst gewijzigd door telerocker; 8 september 2016 om 17:07
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  8. #5188
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.221

    Standaard

    Nou moet ik zeggen dat ik van alles hoor over Kauffmann, zowel in goede als in slechte zin. Dus ik ga gewoon af op mijn eigen ervaring.
    Gitaar is op zich prima waar voor 't geld. Wat ik wel jammer vind is dat je geen keuze hebt in halsprofiel. Zo is de hals wel wat forser dan ik zou willen. Bij een echte custom made verwacht ik wel dat je dat kan kiezen, maar daar betaal je dan ook weer hele andere prijzen voor. Zo'n Smitty bijvoorbeeld, die is ruim 2 x zo duur. Dan heb je bijvoorbeeld ook flamed maple en dat soort grappen.

  9. #5189
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 juli 2015
    Locatie
    Sneek
    Berichten
    5.990

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door telerocker Bekijk bericht
    Ok, ik geloof je graag, jij komt er welles. Ik herinner me dat hij begon met assemblage. Dus nu deels assemblage omdat hij de bodies zelf zaagt en afwerkt. Bij Fender zagen ze hun bodies trouwens ook zelf. Sterker nog, ook hun halzen.

    Persoonlijk maakt het mij trouwens niets uit of er wel of niet met prefab bodies en halsen worden gewerkt, het gaat om het eindresultaat. Naar mijn smaak heb je voor rond de €950,- prima gitaren aan een Kauffmann's. Hij maakt soms meerdere gitaren per week en dan snap ik dat een hals wel behoorlijk tijdrovend is om zelf te bouwen. De nitro afwerking van zowel hals als body doet hij trouwens ook zelf.

  10. #5190
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 juli 2015
    Locatie
    Sneek
    Berichten
    5.990

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Da Vinci Bekijk bericht
    Nou moet ik zeggen dat ik van alles hoor over Kauffmann, zowel in goede als in slechte zin. Dus ik ga gewoon af op mijn eigen ervaring.
    Gitaar is op zich prima waar voor 't geld. Wat ik wel jammer vind is dat je geen keuze hebt in halsprofiel. Zo is de hals wel wat forser dan ik zou willen. Bij een echte custom made verwacht ik wel dat je dat kan kiezen, maar daar betaal je dan ook weer hele andere prijzen voor. Zo'n Smitty bijvoorbeeld, die is ruim 2 x zo duur. Dan heb je bijvoorbeeld ook flamed maple en dat soort grappen.
    Smitty, Gun, RebelRelic, e.d. beginnen rond de €2300,- en zonder koffer begint Kauffmann's bij €900,- , dus dat is inderdaad een ander categorie. Op Gun na, ken ik trouwens niemand in NL die zijn bruggen, neckplates, knobs, slagplaten etc zelf maakt. En nog zeer smaakvol ook. Eugen vind ik een kunstenaar met zijn hardware.

 

 

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top