Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 501 van 592 EersteEerste ... 401451491499500501502503511551 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 5.001 t/m 5.010 van 5912
  1. #5001
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.206

    Standaard

    Ja als hij dan wel ff wat fatsoenlijks bouwt. Het maakt me niet eens uit of het eens Strat of een Tele is. Makkelijker kan ik het niet maken toch....

  2. #5002
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    Hoe speelt zo'n 7.25 inch radius eigenlijk t.o.v.een 9? ik heb wel eens een strat gehad met 12 radius en dat vond ik niet fijn. Te plat, ik heb liever een 9 radius. Is het een groot verschil met een 7.25 en waar merk je dat aan?
    Gitaarles en basles in Weert
    www.gitaarschoolweert.nl
    New album "Juvenile Fish Tales" Barend Tromp 2022 on Bandcamp now!
    https://subcontinentalrecords.bandca...ile-fish-tales

  3. #5003
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.206

    Standaard

    Ik heb recent bij een niet nader te specificeren gitaarzaak onder de rook van Leimuiden op een gitaar van het huismerk gespeeld met een 7,25 radius. Zo'n vintage radius wordt vaak ook gecombineerd met met wat lagere frets.
    Moet zeggen dat het niet tegen viel qua feel en met "uitfretten" van bends. Maargoed, de gitaar was zeer laag afgesteld en het kletterde her en der een beetje. Er lag (volgens eoa Albert die daar redelijk wat in de pap te brokkelen lijkt te hebben) .010 op maar het voelde voor mij eerder als 009. Het was iig een stuk flexibeler dan de .010 d'Addario of Blue Steel waar ik zelf mee speel, welliswaar met een hogere actie.

    Ik hoor over het uitfretten etc. nogal wat verschillende verhalen dus voordat ik zelf een gitaar met die radius aanschaf zou ik het willen voelen op een gitaar die wel naar mijn wensen afgesteld is.

  4. #5004
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    wat bedoel je met 'uitfretten'?
    Gitaarles en basles in Weert
    www.gitaarschoolweert.nl
    New album "Juvenile Fish Tales" Barend Tromp 2022 on Bandcamp now!
    https://subcontinentalrecords.bandca...ile-fish-tales

  5. #5005
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2008
    Locatie
    Neerpelt
    Berichten
    3.793

    Standaard

    Barres gaan wat makkelijker maar benden is dan weer wat moeilijker (snaren lopen vaak aan bij meer dan 1.5 toon bend). Niks dat je niet kan oplossen door de actie wat te verhogen, maar het is vaak een compromis.

    @davinci: bedankt voor de link. Lijkt erop dat de nek wat dikker en de lak wat dunner is. Maar er staat maar weinig objectiefs tussen.

  6. #5006
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.206

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door apekop Bekijk bericht
    wat bedoel je met 'uitfretten'?
    dat je toon bij bends uitsterft omdat de snaar gaan aanlopen. De hals loopt relatief vrij bol dus als je bijvoorbeeld je B flink opdrukt bij de 12e fret ligt hij daar vrij hoog en loopt dus naar het lage zadeltje toe (die meeloopt met de bolling van de toets en daardoor aan de zijkant van de hals lager ligt dan in het midden waar de B snaar zich nu rond de 12e fret bevind. Ergens in de weg van fret naar zadeltje loopt de snaar dan aan ajbwik.

  7. #5007
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.206

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door humbucker Bekijk bericht
    @davinci: bedankt voor de link. Lijkt erop dat de nek wat dikker en de lak wat dunner is. Maar er staat maar weinig objectiefs tussen.
    Nek dikker, lak dunner (echt nitro ipv laagje nitro over poly), pups waar mensen wat goede dingen over roepen en het tremoloblok schijnt wat anders te zijn voor 'de echte stratsound'.

  8. #5008
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 januari 2013
    Locatie
    Venray
    Berichten
    115

    Standaard

    Als je uit de voeten kunt met die bolle toets dan heb je volgens mij een puik plankje.
    "I never practice my guitar. From time to time I just open the case & throw in a piece of raw meat."

  9. #5009
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 december 2008
    Locatie
    Paal 20
    Berichten
    6.393

    Standaard

    Voor solo's vind ik 7,25 juist ook erg prettig. Net alsof je meer controle hebt. En benden doe ik alleen hooguit een hele noot, nooit anderhalf. Dus van fretout geen last.

  10. #5010
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 juli 2015
    Locatie
    Sneek
    Berichten
    5.990

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Da Vinci Bekijk bericht
    Ja als hij dan wel ff wat fatsoenlijks bouwt. Het maakt me niet eens uit of het eens Strat of een Tele is. Makkelijker kan ik het niet maken toch....
    Waarom bel je hem niet even en zegt wat je zoekt? Kan ik iets doen hierin?

 

 

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top